Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امشب سایپا و پرسپولیس تهران پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس عصر امروز جمعه - ۱۶ آبان ماه - مقابل سایپا در نخستین هفته لیگ بیستم متوقف شد تا دو امتیاز با ارزش را در همین ابتدا کار از دست داده باشد. قضاوت این دیدار را حسن اکرامی بر عهده داشت و از آن جایی که بازی کم برخوردی بود، رو آسانی اکرامی و تیم داوری‌اش در ورزشگاه پاس قوامین تجربه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته در دقایق پایانی کمال کامیابی‌نیا با کارت زرد دوم داور جریمه و از زمین بازی اخراج شد تا سرخ‌پوشان دقایق پایانی را ده نفره دنبال کنند. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسطنوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا و همچنین نوید مظفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

اخراج کمال کامیابی‌نیا

کمال کامیابی‌نیا در دقیقه ۸۱ با تکلی خشن روی پا بازیکن سایپا داور بازی را مجاب کرد تا کارت زرد دوم را به او بدهد. این مدافع پرسپولیس که سابقه بارها اخراج از زمین مسابقه را در کارنامه دارد، اخطار نخستش را نیز در دقیقه ۴۹ دریافت کرده بود. گفتنی است او فصل قبلی نیز دو بار با کارت قرمز جریمه شد که از این حیث رکورددار بازیکنان سرخ‌پوش است.

رودنیل: نکته مهم بازی اخراج کامیابی‌نیا بود که اخطار دوم را دریافت کرد و هر دو کارتی که گرفت، درست بود.‌

مظفری: اخراج بازیکن پرسپولیس در دقیقه ۸۰ با کارت زرد دوم صحیح بود.‌

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: با توجه به آنکه روز نخست لیگ برتر و بازی اول بود، چیز خاصی از نظر داوری نداشت. بازیکنان و داوران هماهنگ نبوده و اتفاق خاصی نیز رخ نداد. با توجه به کولینگ بریک (زمان استراحت یک دقیقه‌ای برای نوشیدن آب) و تعویض‌های متعدد، ۴ دقیقه زمان تلف شده برای نیمه دوم کم بود و اگر داور ۴ دقیقه وقت گرفته چرا در ۳ دقیقه و ۲۲ ثانیه سوت پایان را زد؟

مظفری: در نیمه اول مسابقه سایپا و پرسپولیس داور مسابقه به درستی در صحنه‌ها حضور داشت و درست قضاوت کرد. کارت زرد داده شده به بازیکن سایپا در نیمه نخست صحیح بود. در این نیمه فقط یک صحنه مشکوک به آفساید به نفع تیم پرسپولیس رخ داد که متأسفانه از زاویه تصاویر ارسال شده قابل تشخیص نبود و تکراری نیز نداشت. در نیمه دوم هم جریمه‌های شخصی و هم بیشتر خطاهای اعلام شده صحیح بودند اما جابه‌جایی سریع‌تر در مسابقه باید در دستور کار داور قرار می‌گرفت. در کل تیم داوری قضاوت خوبی در یک مسابقه نه چندان سخت به نمایش گذاشت.‌

کد خبر 453825

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تیم فوتبال پرسپولیس باشگاه پرسپولیس پرسپولیس هواداران پرسپولیس سرمربی تیم پرسپولیس تیم فوتبال سایپا باشگاه سایپا کارشناسی داوری اشتباهات داوری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق کامیابی نیا کارت زرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!

به گزارش "ورزش سه"، جواد نکونام در بازی‌های اخیر استقلال یک چالش جدی را پشت سر گذاشته و آن هم فشار بیش از حد تیم رقیب و احتمال از دست رفتن نتیجه در دقایق پایانی مسابقه است و آنها در دیدار مقابل تراکتور در تلاش خواهند بود تا این مشکل را حل کنند.

استقلالی‌ها در بازی با مس‌رفسنجان، آلومینیوم اراک و شمس آذر قزوین در حالی که روند مسابقه را در دست داشتند و موقعیت‌های بیشتری ایجاد کردند و در بازی با آلومینیوم و شمس آذر 3 امتیاز کامل را هم در اختیار داشتند اما در دقایق پایانی با مشکل جدی رو به رو شدند.

استقلال در بازی با آلومینیوم در ثانیه‌های پایانی مسابقه خوش‌شانس بود که دروازه‌اش باز نشد و ضربه جبیره به شکلی عجیب و با فاصله کم از کنار دروازه به بیرون رفت تا حسینی نفس راحت بکشد!

آنها در بازی با شمس‌آذر هم شرایط مشابهی را تجربه کردند و در حالی که دو بر صفر حاکم مطلق زمین بودند، از دقیقه 84 ورق برگشت و تحت فشار زیادی قرار گرفتند و دو گل هم وارد دروازه آنها شد تا وقت‌های اضافه این مسابقه برای آنها حساس و حیاتی شود!

این شرایط مقابل تیم تراکتور که مهره‌های خطرناک‌تری دارد و حمایت پرشورها را هم در ورزشگاه یادگار همراه خود دارند به مراتب خطرناک‌تر خواهد بود و استقلالی‌ها باید علاوه بر 90 دقیقه مسابقه برنامه ویژه‌ای هم برای ده دقیقه پایانی وقت‌های اضافه داشته باشند!

شاید استقلالی‌ها در دو بازی اخیر به دلیل مسائل فنی، خستگی بازیکنان و نبود بازیکن شاخص روی نیمکت با این مشکل مواجه شده بود اما با ادامه‌دار شدن این اتفاق یک چالش جدی و یک ترس ناخودآگاه و مسئله روحی روانی تبدیل خواهد شد!

دیگر خبرها

  • اقدام مشکوک باشگاه پرسپولیس در خصوص ۲ ستاره | سانسور خودخواسته یا فریب بزرگ؟
  • خوشحالی مشکوک یک بازیکن پرسپولیس!
  • درخواست باشگاه سپاهان برای دیدار با پرسپولیس
  • عکس‌| استوری مشکوک بیرانوند در آستانه بازی با سپاهان
  • دلهره‌های سرمربی پرسپولیس در آستانه نبرد با سپاهان
  • رسوایی: سرقت از والنسیا در بارسلون! (عکس)
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • استقلال و برنامه خاص برای وقت‌های اضافه!
  • هدیه به بارسا: دروازه‌بان والنسیا بدل تراشتگن شد
  • پیشکسوت فوتبال سپاهان: کمیته داوران یک داور باکیفیت برای دیدار با پرسپولیس انتخاب کند