Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@10:41:21 GMT

درگذشت شاعر و پژوهشگر ادبیات فولکلور سمنانی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۱۹۵۰

ایسنا/سمنان یکی از پژوهشگران زبان و ادبیات فولکلور سمنانی درگذشت.

 رحیم معماریان شاعر و پژوهشگر زبان و ادبیات بومی سمنان صبح امروز "جمعه " جان به جان آفرین تسلیم کرد.

 مو دیونه نکرا (مرا دیوانه نکن)، میلکا رئیسه (مورچه رئیس است)، ورگ و ربا (گرگ و روباه)، قدقدقدا، وارشه چکا (چکه باران)، بکوآ زنگه (زنگ را بزن)، غمی چیلکی (خرده ریزه های غم)، بی‌سری و با سری (یاوه و غیر یاوه)، اینی روزیگار (روزگار دیگر) و مقالاتی در خصوص زبان سمنانی و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..از جمله آثار این پژوشگر و بومی سرای سمنانی است.

این پژوهشگر در سال ۱۳۲۷ در شهر سمنان متولد و پس از طی دوره ابتدایی و متوسطه در این شهر جهت خدمت سربازی به شهرهای گرگان و تربت حیدریه اعزام و بعد  از پایان خدمت سربازی به استخدام سازمان گمرک ایران درآمد.

وی مدت ۸ سال در شهرهای بندرلنگه، جزیره لاوان، خرم شهر و تهران در این سازمان خدمت و در سال های ابتدایی انقلاب برای ادامه خدمت به استانداری سمنان منتقل شد. 
 معماریان ، یک سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سازمان گمرک به استانداری سمنان منتقل و تا پایان مدت کارمندی در استانداری سمنان خدمت کرد.

 وی پس از بازنشستگی با جدیت بیشتری به پژوهش و سرودن اشعار به زبان سمنانی و خلق آثار ماندگار در حوزه  ادبیات سمنانی روی آورد.

این پژوهشگر پیشکسوت و شاعر بومی سرا امروز جمعه در ۷۲ سالگی دارفانی را وداع گفت. از این شاعر بیش از ده مجموعه شعر و منظومه به زبان سمنانی برای کودکان و نوجوانان منتشر شده است.

به همت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در سال ۹۶ نکوداشت رحیم معماریان به عنوان یکی از مفاخر استان برگزار و از خدمات وی تجلیل شد.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری استان سمنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

خادمیان  گفت: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • تأکید مدیر شبکه آموزش بر پاسداشت زبان فارسی و شعر و موسیقی اصیل ایرانی
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • به کارکنان وظیفه تیپ ۵۵ هوابرد گواهینامه مهارت آموزی اعطا شد
  • قهرمانی دختر سمنانی در مسابقات کاراته کشور
  • رسانه عرب زبان: تل‌آویو در پرونده «آنروا» سیلی محکم خورد
  • تنها راه امنیت در منطقه از زبان نماینده ایران در سازمان ملل
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • استمرار عملیات‌های عمرانی و اجرایی شهرداری سمنان
  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • آشنایی معاونان و معلمان پرورشی مدارس یزد با فرهنگ اهدای خون