Web Analytics Made Easy - Statcounter

فدراسیون وزنه برداری اکنون فرصت دارد که فکری به حال تیم های ملی جوانان و نوجوانان کند و سر و سامانی به کادرفنی آن دهد تا وزنه برداری در آینده شرایط غم انگیزی را تجربه نکند.

به گزارش ایسنا، پیش از اینکه علی مرادی رییس فدراسیون وزنه برداری شود، انتقادی که به فدراسیون قبلی وارد می شد این بود که به تیم های ملی نوجوانان و جوانان توجه نمی کند به گونه ای که اعزام این دو رده یکی پس از دیگری لغو می شد و بسیاری از کارشناسان گلایه می کردند که این وضعیت به آینده وزنه برداری لطمه وارد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در دوره چهار سال اول ریاست علی مرادی ابتدا توجه به نوجوانان و جوانان خوب بود اعزام ها به طور منظم انجام می گرفت اما در اواخر دوره ریاست او شاهد تصمیمی بودیم که به نظر می رسد آشفتگی را در تیم های ملی پایه ایجاد کرد.
 حذف کادرفنی ثابت و استفاده از مربی ادواری تصمیمی بود که برای این دو رده گرفته شد و باعث شد شاهد رفت و آمد زیادی در رده های پایه باشیم و مشخص نبود مسئولیت این تیم ها دقیقا با چه کسی است.  در کنار آن در سال گذشته که اولین سال از دومین دوره ریاست علی مرادی بود، اعزام های پایه یکی در میان انجام می شد که علت آن مشکلات مالی عنوان شد.


* کادرفنی تیم های نوجوانان و جوانان تعیین تکلیف شود 
به نظر می رسد دیگر وقت آن رسیده که فدراسیون به طور جدی فکری به حال رده پایه کند و ابتدا سر و سامانی به کادر فنی آن دهد تا مشخص شود بالاخره مسئولیت فنی این دو تیم با چه کسی یا چه کسانی است.
استفاده از مربیان شهرستان‌ها اتفاق خوبی است اما به شرطی که در شرایط مناسبی این کار صورت گیرد نه اینکه سردرگمی در تیم ملی به وجود آورد. این نیاز احساس می شود که کادر فنی قوی و منسجم و البته ثابتی برای این دو تیم  تعیین شود و زمانی که کادر فنی تیم ملی منصوب شد، می‌توان از مربیان شهرستانها هم دعوت کرد تا هم تجربه جدیدی را در تیم ملی به دست آوردند وهم زحمات آنها دیده شود.


* لغو اعزام ها، نوجوانان و جوانان را بی انگیزه می کند
اعزام به مسابقات یکی از نقاط قوت فدراسیون در سالهای گذشته بود و نباید به نقطه ضعف تبدیل شود.
بالا  رفتن قیمت ارز و مشکلات مالی بر کسی پوشیده نیست اما باید فدراسیون به دنبال راه حلی برای این مسئله باشد در غیر این صورت اعزام نکردن نه تنها کمکی به وزنه برداری ایران نمی کند بلکه وضعیت بغرنجی را در آینده برای این رشته به وجود می آورد چون رده های پایه پشتوانه تیم ملی بزرگسالان هستند و زمانی که اعزامی نباشد به دلسردی پشتوانه ها و کنار رفتن از گردونه رقابت منجر می شود و در نهایت دست سرمربی بزرگسالان در آینده خالی می ماند.
در سال 2021، تیم ملی جوانان مسابقات قهرمانی جهان در عربستان و تیم نوجوانان مسابقات قهرمانی جهان در ازبکستان را پیش رو دارند و فدراسیون باید  از الان به وضعیت این دو تیم رسیدگی کند تا وزنه برداران پایه ایران  این دو رقابت را از دست ندهند.


* نیروهای امروزی کنار بروند، شرایط غم انگیزی را شاهد خواهیم بود

کوروش باقری در گفتگو با ایسنا در باره ی بلاتکلیفی که در رد های پایه وزنه برداری وجود دارد، بیان کرد: قطعا  فدراسیون در این زمینه ضعیف عمل کرده است. بعد از انتخابات، از روسای هیات ها در کادرفنی استفاده کردند که اگر نیت و قصد خاصی هم نبوده اما به نظرم باز هم ایراد دارد. به نظرم رده های پایه خیلی اهمیت دارند و باید با تفکر  شخصی را انتخاب کنند که بتواند به خوبی این دو رده را حمایت کند. اما تا این لحظه اقدام خوبی انجام نگرفته است. البته شنیدم که قرار است کارهایی صورت گیرد.


باقری در پاسخ به این پرسش که فکر می کند در رده های پایه مشخص باشد چند وزنه بردار فعال داریم گفت: باید پایش کلی صورت گیرد. البته ممکن است فدراسیون انجام داده باشد اما اطلاعاتش به بیرون درز نکرده باشد. با این حال من از بیرون که به مسئله نگاه می کنم جدا از مسئله کرونا، واضح است سالن ها تعطیل شده اند و یا تعداد کمی از وزنه برداران تمرین می کنند.


او ادامه داد: در وزنه برداری، تکواندو و کشتی جو طوری شده که  ورودی کم شده است و حل این مسئله نیاز به عزم جدی دارد و وزارت ورزش هم می تواند اثر گذار  باشد و با دغدغه خاطر بیشتر به این موضوع نگاه کند. چند سالی است که این مسئله وجود دارد و در چند سال آینده که نیروهای امروزی کنار بروند، شرایط  غم انگیزی در رشته‌های المپیکی از جمله در وزنه برداری شاهد خواهیم بود.


 سرمربی پیشین تیم ملی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه  لغو اعزام ها چقدر در کاهش انگیزه وزنه بردار تاثیر می گذارد، تصریح کرد: حتما تاثیر منفی دارد. فدراسیون های قبلی گاهی این کار را انجام می دادند و در این فدراسیون هم پیش آمده که اعزام لغو شود و دلیل اصلی  همه نیز کمبود منابع مالی بوده است. اعزام به مسابقات مختلف موضوع مهمی است و فکر می کنم کارهایی در فدراسیون ها صورت گرفته که اهمیت آن کمتر از اعزام نکردن تیم های نوجوانان وجوانان بوده است. 


 او افزود: به نظرم نیاز است بازنگری بیشتر و دقیق تری توسط فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش انجام گیرد تا  در آینده دچار خسران نشویم چون اگر رویه به همین شکل پیش برود، در یکی، دو المپیک آینده در رشته های وزنه برداری، کشتی و تکواندو که مدال آور هستند دچار مشکل جدی خواهیم شد و بازگشت به شرایط قبل هم  سخت  و زمان بر است.

انتهای پیام 
 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزنه برداري تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان نوجوانان و جوانان رده های پایه وزنه برداری اعزام ها تیم ملی تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۱۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است

به گزارش خبرنگار مهر، علی باقری ظهر شنبه در جلسه شورای هماهنگی بخش تعاون با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: برنامه‌های متعددی در هفته کار و کارگر با محوریت کارگران و توجه به تولید و اشتغال در حال برگزاری است.

باقری با اعلام اینکه کارگران نخبه، برتر و فرهنگ کار کردن را ترویج دهیم، تصریح کرد: توجه ویژه به تولید اولویت مهم دولت سیزدهم است.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق شعار سال تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بسیج کارگری در کنار هستند، ادامه داد: مقام معظم رهبری چندین سال توجه ویژه‌ای به حوزه اقتصاد و اشتغال دارند و این وظیفه را سنگین‌تر می‌کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با اشاره به اینکه جلسات شورای هماهنگی به صورت میدانی و شهرستانی برگزار می‌شود، افزود: در این جلسات مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی می‌شود.

در این جلسه مدیران عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گزارشی از اقدامات ارائه و بر استفاده از ظرفیت‌ها و همکاری بین‌بخشی در راستای رفع مشکلات جامعه هدف تاکید کردند.

کد خبر 6089910

دیگر خبرها

  • رونق ورزش کارگری نیاز به سرمایه‌گذاری کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی دارد
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • یک میزبانی هیجان‌انگیز در انتظار والیبال ایران
  • به روز رسانی| پائز: حضور ستاره‌ها مهم نیست/ اگر بازیکنی به عشق برای تیم ملی باور ندارد بهتر است در تیم ملی نباشد
  • استقلال و یاسین سلمانی، بیرانوند و سپاهان!
  • همدان میزبان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور است
  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • دولت سیزدهم به تولید توجه ویژه کرده است