Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس لوداب؛ صادق بهادران؛ روستای آباده، روستایی است که در آن بی‌تدبیری مسولان به وضوح دیده می‌شود و به نوعی با وعده الحاق به شهر بهره‌‌برداری انتخاباتی کردند.

به گزارش فارس، روستای آباده یکی از ده‌ها روستای محروم بخش مظلوم لوداب است این روستا در فاصله ی یک کیلومتری از شهر گراب قرار دارد تا قبل از انتخابات شورای شهر سال ۱۳۹۶ این روستا دارای دهیار بود که در بعضی از کوچه ها و معابر روستا جدول کشی مناسب صورت گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به واسطه ی وعده الحاق این روستا به همراه روستای تل دراز به شهر گراب، مردم به نامزدهای حوزه شهری رای دادند بعد از اتمام انتخابات و رسیدن زمان عملی شدن وعده‌ها، شرایط به گونه ای پیش رفت که در این بین فقط بر سر مردم کلاه گذاشته شده و هیچ گونه صداقتی نه در وعده‌ها و نه در عمل مسولان دیده نشد.

بنا به دعوت مردم این روستا از خبرگزاری فارس در منطقه لوداب گزارشی از معضلات و درخواست های به حق اهالی روستای آباده تهیه شد.

کوچه های خاکی، عدم جدول کشی، چاله چوله های پر از آب خیابان‌ها و کوچه ها، عدم رعایت بهداشت و بی توجهی مسولان بهداشتی برای اجبار مردم به احداث چاه، عدم راه ارتباطی مناسب، وجود دو دهیار با دو مهر مجزا در روستا، عدم رسیدگی مسولان و شورای شهر نسبت به مشکلات روستا و....از عمده ترین مشکلات و مسائلی بوده است که مردم بیان می‌کردند.

در این بین و در حضور اهالی روستا با بخشدار لوداب در خصوص مشکلات و معضلات روستا و چرایی عدم الحاق آن به شهر، وجود دو دهیار در روستا و...تماس برقرار کردیم که بخشدار لوداب در جواب گفت: طبق نامه ارسالی از طرف مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراها در تاریخ 21 آبان 98 و نامه ارسالی از طرف فرماندری بویراحمد در تاریخ 10 آذر 98 روستای مذکور به شهر گراب ملحق شده است.

وی گفت: اقدامات قانونی آن نیز صورت گرفته، مهر دهیاری ها باطل و فاقد اعتبار است «بخشدار لوداب در حالی این مطلب را عنوان می‌کند که هر دو دهیار دارای مهر بوده و برای کارهای مردم از جمله پروانه ساختمانی و...مهر تایید می زنند!!!». 

جمال روحانی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: یکی از دهیاری‌ها که حکم او لغو است با درخواست هایی خارج از عرف و قانون بکارگیری خود در شهرداری یا بخشداری را شرط تصویه و تحویل مهر گذاشته است.

بعد از تماس با بخشدار، خبرنگار فارس با شهردار لوداب تماس برقرار کرد و مسایل و مشکلات روستا را به استحضار وی رساند که شهردار لوداب در جواب گفت: تا کنون مراحل قانونی و اداری الحاق روستای مذکور به حوزه شهری انجام نگرفته است. 

الیاسی گفت: دهیاری‌ها تصویه نکرده اند و ما طبق قانون حق ورود به روستا را نداریم مادامی که دهیار دارند.

شهردار لوداب در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: باید از مراجع ذی ربط و قانونی من جمله استانداری و...برای ما مجوز قانونی و الحاق این روستاها به شهر صادر شود «این در حالی است که بخشدار از ارسال مجوز قانونی صحبت می‌کند».

در ادامه نوبت به اظهارات یکی از دهیارهای روستا رسید که گفت: بخشداری لوداب بعد از رسیدن نامه الحاق روستا به شهر، دهیار جدیدی برای روستا منصوب کرده که تصویر آن موجود است.

انوری در بخش دیگری از صحبت های خود عنوان کرد: دهیاری روستا یک تراکتور دارد و معلوم نیست بعد از الحاق روستا به شهر سرگذشت این دستگاه تراکتور به کجا کشیده می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
 

منبع: فارس

کلیدواژه: روستا آباده رای انتخابات خبرگزاری فارس لوداب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۲۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد

به گزارش خبرآنلاین ،رئیس شورای روستا در اینستاگرامش قصه لک‌لک جدید را منتشر می‌کند و از سراسر ایران، دوستداران محیط‌زیست چند نفری هزینه ساخت خانه جدید را برعهده می‌گیرند و برایش به اندازه نیاز خرید مواداولیه پول می‌ریزند. چند روز بعد آهنگر روستا که برادر رئیس شورای روستاست، سفارش جدید را تحویل می‌دهد. او نیز فقط پول آهن آشیانه لک‌لک را می‌گیرد و دستمزدش حال خوب لک‌لک‌هاست. از میان روستاهای اطراف تالاب، لک‌لک‌ها در ‌ روستای کپرجودکی لانه می‌سازند؛ چرا که این سهم از زمین‌های تالابی با اراده اهالی همین روستا تالابی مانده است. جعفر کرمی‌پور، رئیس شورای روستای کپرجودکی در گفت‌وگو با همشهری از ترجیح عمده جوانان روستا می‌گوید ‌که « می‌خواهیم ‌تالاب را برای لک‌لک‌ها حفظ کنیم.»

چه شد که به فکر ساختن لانه برای لک‌لک‌ها افتادید؟

به گزارش همشهری، سیل سال۱۳۹۸ برای روستای ما برکت آورد. تالاب پرآب شد و ۲سال بعد از آن هم به لطف خدا، بارندگی خوب بود. از آن سال زادآوری لک‌لک‌ها خیلی خوب شد. هرکدام ۳تا جوجه را بزرگ کردند. لک‌لک‌ها تمام سال اینجا ماندند و فقط بچه‌هایشان لانه را ترک کردند. سال بعد لک‌لک‌های بالغ به روستا برگشتند.

عید۱۴۰۱ ‌ناگهان، تمام تیرهای برق پر از لک‌لک شد. نمی‌دانستیم چطور به لک لک‌ها کمک کنیم. از دوستان محیط‌زیستی پرسیدیم آنها گفتند برخی لاستیک کهنه به سر تیر می‌اندازند. آنها ده‌ها بار چوب سرلاستیک‌ها آوردند و باد زد و لانه را خراب کرد. یکی از فعالان محیط‌زیست اراک پیشنهاد داد که برایشان سبد آهنی بسازیم ولی برای این کار اداره برق باید همکاری کند و سیم‌های برق را از بالای دکل، کمی پایین‌تر بیاورد.

عید۱۴۰۱ نخستین آشیانه‌های آهنی را نصب کردیم. یک روز صبح دیدم که در تمام لانه‌ها لک لک نشسته است. اما خشکسالی همان سال باعث شد لک‌لک‌ها جوجه‌هایشان را از لانه بیرون بیندازند. بحمدالله در سال۱۴۰۲ لک‌لک‌ها ۲۳لانه درست کردند و همه جوجه‌هایشان را نگه داشتند. هیچ تلفاتی هم نداشتیم چون تالاب خشک نبود. از ابتدای امسال تا الان با کمک خیرین و دوستداران محیط‌زیست ۶لانه ساخته ایم.
مردم چطور کمک می‌کنند؟
وقتی در پیج اینستاگرام اعلام می‌کنم که می‌خواهیم برای لک‌لکی آشیانه بسازیم، مردم به‌صورت مشارکتی هزینه ساخت لانه را پرداخت می‌کنند. افراد با نیت خیرات برای اموات پول ساخت را به دهیاری روستا می‌دهند.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901044

دیگر خبرها

  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • جشنواره بومی محلی در روستای شورجستان آباده
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • از اشتغالزایی تا صادرات در روستای چهلخانه
  • لزوم بهره‌گیری از ظرفیت روستاها در راستای اشتغالزایی
  • مطالبات مردم روستاهای آبپخش پیگیری می‌شود
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن
  • هم‌افزایی با دهیاران و شورای روستا راه‌حل غلبه بر مشکلات