Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات گفت: با برنامه محور کردن عملیات‌های امداد و نجات می‌توان آن‌ها را ارزیابی کرد.

حمیدرضا اسکاش در گفت‌وگو با میزان گفت: ما سه رویکرد اصلی در اداره برنامه ریزی و استاندارسازی داریم که مهم‌ترین آن برنامه محورکردن است.

وی افزود: برنامه محورکردن و مستندکردن تمامی عملیات‌ها در دستور کار ما قرار دارد به این معنا که تمام عملیات‌های ما با برنامه و آیین نامه اجرایی شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام مسئول در هلال احمر ادامه داد: اگر تمامی عملیات‌ها بر اساس آیین نامه خاصی باشند، می‌توان آن‌ها را ارزیابی کرد و در مجموع بررسی نقاط ضعف و قدرت آسان‌تر می‌شود.

اسکاش گفت: ما کاملا علمی از نمودار «گانت» استفاده می‌کنیم و تمام فعالیت‌ها را آرشیو و دسته بندی می‌کنیم.
معاون برنامه ریزی و آموزش‌های تخصصی سازمان امداد و نجات ادامه داد: ما سه دبیرخانه در این معاونت داریم که تک تک فعالیت‌ها را با قانون مدیریت بحران، اساسنامه جمعیت هلال احمر و آئین نامه خدمات امداد و نجات تطبیق داده و مستندسازی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به وظایف سازمان امداد و نجات بیان کرد: بر اساس جز دوم بند ب ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران کشور، ۵ وظیفه شامل نجات، انتقال، اسکان اضطراری، تامین مایحتاج و ذخیره سازی بر عهده سازمان امداد و نجات است که در این راستا با ورزات خانه‌های مختلف همکاری شده و دستورالعمل‌ها نگارش می‌شود.

اسکاش گفت: همچنین تشکیل اتاق فکر امداد و نجات نیز در دستور کار ما قرار دارد و به زودی ایجاد می‌شود.

 

بیشتر بخوانید: تاثیر ویروس کرونا بر آموزش های تخصصی امدادگران هلال احمر

 

برنامه ریزی برای اقدامات سازمان امداد و نجات در حوادث 

محمدرضا شایگان فر رییس اداره اداره برنامه ریزی و استاندارسازی در گفت‌وگو با میزان گفت: تهیه دستورالعمل، آیین نامه و طرح‌های مرتبط با امداد و نجات در حوزه کاری ما قرار دارد و در واقع ما در بخش نرم افزاری عملیات‌ها خدمت می‌کنیم که برای تحقق این امر سه دبیرخانه ایجاد کرده ایم.

وی درباره دبیرخانه اول افزود: دبیرخانه تطبیق و استاندارد سازی برنامه‌های امداد و نجات با هدف تطبیق، تدوین و استاندازی برنامه‌های سازمان با تکالیف قانونی ایجاد شده است.

رییس اداره اداره برنامه ریزی و استاندارسازی درباره دبیرخانه دوم ادامه داد: دبیرخانه کارگروه‌های امداد و نجات با هدف تدوین شیوه نامه و دستورالعمل برای ارائه به سازمان‌های همکاری که در قانون مدیریت بحران مشخص شده اند، ایجاد شده است.

شایگان فر با اشاره دبیرخانه سوم و با بیان اینکه این سازمان می‌خواهد از ظرفیت مدیران سابق استفاده کند، گفت: شورای مشورتی امداد و نجات، دبیرخانه سوم ما است که که هدف آن این است که از پیشکسوتان، مدیران ستادی و کارشناسان در راستای تعیین استراتژ‌های آینده سازمان استفاده کند.

این مقام مسئول در سازمان امداد و نجات اظهار کرد: در راستای برنامه ۵ ساله جمعیت، تدوین آئین نامه مدیریت خدمات امداد و نجات بعد از ۱۸ سال اصلاح شده است.

وی با اشاره به زلزله شهر تهران گفت: برنامه‌ای برای زلزله شهر تهران تدوین شده است که به سازمان مدیریت بحران ابلاغ شده است. در این مجموعه سناریو‌های مختلف زلزله از کانون‌های احتمالی پیش بینی شده و کلی فعالیت‌های آمادگی، پاسخ و بازتوانی که در حادثه احتمالی زلزله تهران انجام خواهد شد، تعیین شده است.

رییس اداره اداره برنامه ریزی و استاندارسازی بیان کرد: این اقدامات شامل امداد و نجات، اسکان اضطراری، توزیع اقلام، انتقال و تخلیه است.

وی با اشاره به اینکه در هر حادثه ۲۰ اقدام صورت می‌گیرد، افزود: پاسخ اضطراری به حوادث و سوانح یکی دیگر از برنامه‌های تدوین شده است که هدف آن تدوین شرح وظایف دستگاه‌های مختلف جمعیت هلال احمر در حوادث است.

انتهای پیام/

برچسب ها: هلال احمر امداد و نجات

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر امداد و نجات سازمان امداد و نجات مدیریت بحران عملیات ها هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۲۳۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: ۱۲۰ تیم عملیاتی این جمعیت، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بازی‌دراز را پوشش خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدباقر محمدی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر عملیات غرورآفرین بازی‌دراز و بزرگداشت هفته جمعیت هلال‌احمر، اظهار کرد: ۱۲۰ تیم از جمله ۵۰۰ نفر از امدادگران و نجات گران جمعیت هلال‌احمر از ورودی استان تا ارتفاعات بازی‌دراز به زائران خدمات‌رسانی خواهند کرد.

وی افزود: پوشش امداد هوایی، اسکان زائران، ارائه آموزش‌های خودآگاهی، کمک‌های اولیه و سایر برنامه‌های متنوع فرهنگی از دیگر برنامه‌های اجرایی در روز نوزدهم و بیستم اردیبهشت در راستای مراسم بزرگداشت عملیات بازی‌دراز است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های اجرایی هفته هلال‌احمر، تصریح کرد: شش پروژه از جمله پایگاه امداد و نجات جاده‌ای در شهرستان‌های جوانرود، پاوه، دره شهدای ثلاث باباجانی، خسروی و ساختمان مرکز امداد ثلاث باباجانی و مرکز فیزیوتراپی شهر کنگاور نیز روز شنبه هفته آینده افتتاح خواهد شد.

محمدی اضافه کرد: ۱۵ پایگاه امداد و نجات ثابت و هفت پایگاه سیار در سطح استان داریم.

کد خبر 751480

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال‌احمر کرمانشاه برای برگزاری یادواره شهدای «بازی‌دراز»
  • پایگاه امداد و نجات بندر کری کلنگ‌زنی شد
  • وقوع ۷۰ حریق و حادثه در سمنان/ ۳۲ نفر از حوادث نجات یافتند
  • واژگونی مینی‌بوس در محور آستانه اشرفیه به کیاشهر با ۱۸ مصدوم
  • امدادرسانی به بیش از ۵۳۰۰ تن در سیل و آبگرفتگی ۱۷ استان
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید هلال احمر به استان‌های کشور
  • ورود خودرو‌های جدید به هلال احمر
  • برنامه الحاق ناوگان لجستیکی جدید جمعیت هلال احمر به استان‌های کشور
  • امداد رسانی و نجات جوان کرمانی پس از سقوط در ارتفاعات
  • امداد رسانی پس از سقوط در ارتفاعات کرمان