Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل سابق شرکت بیمه «ما» اظهار کرد: اضطراب کمبود سرمایه، یکی از دلایلی است که باعث شده صنعت بیمه در اقتصاد کشور ما نقشی نداشته باشد و یا نقش کمرنگ‌تری در اقتصاد ایران داشته باشد. به گزارش پول نیوز، از آنجایی که محیط زندگی ما سرشار از ریسک است، شرکت‌های بیمه کاری که می‌کنند این است که در صورت وقوع رویداد زیانبار ناشی از ریسک، زیان مالی وارده را جبران می‌کنند، لذا بیمه ابزاری برای جبران مالی زیان یا خسارت وارده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بیمه به عنوان یکی از ابزار‌های مالی مدیریت ریسک و تامین امنیت و آرامش خاطر از یک سو سبب گسترش رفاه اجتماعی و از سوی دیگر باعث رونق اقتصادی در کشور می‌شود. صنعت بیمه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی از یک سو به عنوان یکی از عمده‌ترین نهاد‌های اقتصادی مطرح بوده و از سوی دیگر فعالیت سایر نهاد‌ها را پشتیبانی می‌کند.

امروزه صنعت بیمه از عوامل مهم توسعه اقتصاد در کشور‌ها محسوب می‌شود و توسعه بیمه شاخصی برای توسعه اقتصادی کشور‌ها تلقی می‌شود. ماهیت بیمه، مشارکت در خسارت و جایگزین کردن اطمینان به جای عدم اطمینان است؛ بنابراین بیمه به عنوان یک روش مقابله با خطر، پاسخی به شرایط نامطمئن و پر مخاطره است.
پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران و عدم خرید بیمه نامه از چالش‌هایی است که سال‌هاست صنعت بیمه را درگیر خود کرده و هر بار هم که طرح و برنامه‌ای در این زمینه ارائه می‌شود بر آن اثرگذار نیست. این پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در ایران عوامل مختلفی دارد که بسیاری آن را ریشه در مسائل اقتصادی و برخی نیز آن را ریشه در مسائل فرهنگی جامعه می‌دانند.

ضریب نفوذ بیمه که یکی از شاخص‌های مهم عملکرد صنعت بیمه است از تقسیم حق بیمه تولیدی بر تولید ناخالص داخلی کشور به دست می‌آید. این شاخص نشان می‌دهد که چند درصد از کل تولید سالانه کشور مربوط به صنعت بیمه است.

چندی پیش غلامرضا سلیمانی رئیس کل بیمه مرکزی گفت که صنعت بیمه باید در معادلات کلان اقتصادی با قدرت بیشتری وارد شود و نقش آفرینی کند.
اما این سوال مطرح می‌شود که چرا تاکنون صنعت بیمه مانند بانک‌ها نقش زیادی در اقتصاد کشور نداشته است؟
در این رابطه مجید صفدری، مدیرعامل سابق شرکت بیمه «ما» و کارشناس صنعت بیمه در گفتگو با خبرنگار پول نیوز اظهار کرد: اضطراب کمبود سرمایه، یکی از دلایلی است که باعث شده صنعت بیمه در اقتصاد کشور ما نقشی نداشته باشد و یا نقش کمرنگ‌تری در اقتصاد ایران داشته باشد و شرکت‌های بیمه نتوانند در معادلات اقتصادی کشور شرکت کنند.
وی افزود: نبود دانش جدید برای بازاریابی، فروش و مارکتینگ در این صنعت از دیگر عوامل موثر در فقدان تاثیرگذاری صنعت بیمه در اقتصاد کشور محسوب می‌شود که بازاریابی در صنعت بیمه بسیار ضعیف عمل کرده است.
این کارشناس صنعت بیمه اظهار کرد: تا سال ۱۴۰۰ نقدینگی در کشور ما به عدد ۳ هزار هزار میلیارد تومان می‌رسد که در حال حاضر ۵ هزار میلیارد تومان بیمه نامه عمر به مردم فروخته ایم این یعنی ما اصلا نتوانستیم نقدینگی را به سمت و سوی صنعت بیمه و بعد هم به سمت خرید بیمه نامه عمر هدایت دهیم.
وی در ادامه گفت: از نظر مردم بیمه‌های عمر ناشناخته است، حال آنکه بیمه‌های عمر دارای مزیت‌های بسیاری است و باید دید که این پول با چه امکاناتی باید وارد صنعت بیمه شود و سازوکار آن چیست.
صفدری عنوان کرد: متولیان صنعت بیمه باید برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت در این صنعت را اعلام کنند و بگویند با چه ابزار و امکاناتی و با چه تکنولوژی و با چه روش‌هایی قرار است ما به این جایگاه برسیم. به نظر می‌رسد مدیریت گفتار درمانی دیگر در کشور ما پاسخگو نیست و باید مدیریت اجرایی فراهم شود. با سخن گفتن و اعلام ارقام و نبود برنامه اجرایی عملیاتی مشکلی حل نمی‌شود.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: صنعت بیمه بیمه مرکزی ضریب نفوذ بیمه در ایران استارت آپ های بیمه ای عملکرد صنعت بیمه در سال 99 بیمه شخص ثالث اقتصاد کشور صنعت بیمه کشور ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد

ایسنا/هرمزگان قشم و کیش در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، اختتامیه‌ همایش ملی مناطق آزاد و ویژه‌ی اقتصادی کشور شامگاه ۶ اردیبهشت در مشهد مقدس برگزار شد. این نشست که با حضور وزیر کشور، وزیر امور اقتصادی و دارایی و حجت الله عبدالملکی نماینده ویژه‌ی رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد برگزار شد.

در شاخصه‌های سرمایه گذاری، تولید و صادرات، برترین مناطق آزاد کشور در حوزه اقتصادی انتخاب شدند.

براساس ارزیابی عملکرد شاخص های اقتصادی سال ۱۴۰۲ حوزه‌های مختلف مناطق آزاد، مناطق آزاد قشم و کیش در حوزه موضوعات اقتصادی (سرمایه گذاری، تولید و صادرات) حائز رتبه اول و برتر در همایش ملی کلیه مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی شدند.

عبدالملکی در همایش ملی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اهدای لوح از زحمات مدیرعامل این دو منطقه آزاد به منظور ارتقای شاخص های اقتصادی تقدیر کرد.

 افزایش صادرات و صادرات مجدد، به بیش از ۵۰۵ میلیون دلار، تراز تجاری مثبت ۳۱۳ میلیون دلاری، رشد صدور و تمدید ۲۰ درصدی مجوزهای سرمایه گذاری، رشد حجم سرمایه‌گذاری در شیلات و کشاورزی به میزان ۱۰۰ درصد، رشد ۱۱ درصدی تعداد ثبت شرکت‌ها،رشد حمل و نقل و ترانزیت به نسبت تردد خودرو و مسافر به میزان ۲۷ درصد، رشد اشتغال ۲۵ درصدی ایجاد شده در واحدهای صنعتی، عقد قرارداد تحویل ۸۰ قطعه زمین برای فعالیت‌های صنعتی از جمله مهمترین دستاوردهای اقتصادی منطقه آزاد قشم در سال گذشته می باشد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در همایش ملی مناطق آزاد چه گذشت؟/ قشم و کیش برترین در حوزه اقتصاد
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • ‌اقتصاد کشور را نباید دولتی مدیریت کرد
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • نقش برجسته صنعت نفت در تحقق رشد اقتصادی ۱۴۰۲
  • بدهی‌های ایران به «بانک توسعه اسلامی» را به صفر رساندیم
  • بدهی‌های ایران را تا سال ۱۴۰۲ به صفر رساندیم
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • جهش تولید را در حوزه های مختلف اقتصادی باید دنبال کرد