Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@08:42:11 GMT

توضیحات قادری درباره عوارض آلایندگی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۳۳۷۶

توضیحات قادری درباره عوارض آلایندگی

خبرگزاری فارس: جعفر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح حذف بند «ن» تبصره ۶ قانون بودجه مبنی بر اختصاص ۳۵ درصد عوارض آلایندگی به صندوق حفاظت از محیط زیست گفت: اختصاص ۳۵ درصد از درآمد آلایندگی سهم شهر‌ها و روستا‌ها به صندوق حفاظت از محیط زیست در بودجه سال ۹۹ به دور از توجیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اینکه درصدی از درآمد رفع آلایندگی در هر منطقه برداشت و به صورت متمرکز در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست کشور و یا ادارات کل استان‌ها قرار بگیرد و به عنوان وام در اختیار واحد‌های آلاینده سایر مناطق قرار بگیرد و یا صرف کار‌های مطالعاتی برای کمک به واحد‌های آلاینده سایر مناطق بشود دارای توجیه نیست.

قادری خاطرنشان کرد: عوارض آلایندگی یک نوع عوارض محلی است که باید برای رفع آلایندگی از هر محل و منطقه به کار گرفته شود نه اینکه در اختیار سازمان حفاظت محیط زیست قرار گیرد تا در مناطق دیگری و برای واحد‌های دیگری به کار گرفته شود. این روش جمع آوری منابع و توزیع آن بیش از آنکه یک اقدام دارای توجیه باشد یک کار سیاسی است و راه را برای سیاسی‌کاری باز می‌کند.

وی افزود: اگر واقعاً هدف سازمان حفاظت محیط زیست رفع آلایندگی است باید عوارض آلایندگی هر منطقه برای توسعه فضای سبز، گسترش حمل و نقل عمومی و تجهیز سازمان حفاظت محیط زیست در آن منطقه به ابزار‌های پایش و دادن وام به همان واحد‌های آلاینده که از آن‌ها عوارض گرفته شده اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: اگر هدف رفع آلایندگی است چه فرقی می‌کند که منابع توسط شهرداری، دهیاری و یا سازمان حفاظت محیط زیست مصرف شود. مهم این است که سازمان حفاظت محیط زیست بر مصرف اعتبارات کنترل و نظارت داشته باشد و اطمینان پیدا کند که این عوارض در جهت کاهش آلایندگی به کار گرفته می‌شود.

قادری خاطرنشان کرد: باور بنده بر این است که به سازمان حفاظت محیط زیست برای طرح‌های مطالعاتی و یا دادن وام به واحد‌های آلاینده باید کمک شود. این اقدام یک اقدام ملی است و وقتی جهت گیری ملی است باید از منابع ملی برای این کار اختصاص داده شود نه اینکه از اعتبارات محلی برای اهداف ملی استفاده شود و سهم مناطق نادیده گرفته شود.

وی افزود: من فکر می‌کنم باید از اعتبارات ملی برای کمک به صندوق حفاظت از محیط زیست استفاده کرد. البته باید کنترل و مراقبت هم کرد تا این منابع در جای خودش هزینه شود و شائبه استفاده در مقاصد سیاسی بر آن مترتب نشود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در پایان گفت: باور ما بر این است که نباید عوارض الایندکی شهر‌های الوده‌ای مثل عسلویه، اراک، زرقان و ... بجا‌های دیگری اختصاص داده شود، بلکه این عوارض در همان شهرستان‌ها و شهرستان‌های همجوار صرفع رفع آلایندگی شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: عوارض آلایندگی جعفر قادری محیط زیست سازمان حفاظت محیط زیست واحد های آلاینده عوارض آلایندگی رفع آلایندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: بارندگی‌های اخیر به تالاب کجی نمکزار نهبندان جانی دوباره داد و با ۸۰ درصد آبگیری زنده شد.  

تالاب کجی نمکزار نهبندان با وسعت ۵۷۷ هکتار محدوده آبگیر که در داخل پناهگاه حیات وحش کجی نمکزار نهبندان واقع شده، از سوی حفاظت محیط زیست مدیریت می‌شود.

این تالاب در فصل زمستان و پاییز همه ساله پذیرای صد‌ها قطعه پرنده مهاجر از نوع آبزی، کنار آبزی و همچنین میزبان برخی پرندگان خشکزی که قسمتی از سال حیاتشان وابسته به شرایط زیستی تالاب است، می‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • یک بزمجه بیابانی در زیستگاه‌ طبیعی نیک‌شهر رهاسازی شد
  • مشاهده پلنگ ایرانی در زیستگاه‌ های لرستان
  • مشاهدۀ پلنگ ایرانی در لرستان
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • تالاب کجی نمکزار نهبندان ۸۰ درصد آبگیری شد
  • رده‌بندی مناطق حفاظتی محیط‌زیست 
  • واحدهای آلاینده سمنان زیر ذره‌بین دستگاه قضا
  • وصول عوارض و معوقات آلایندگی محیط زیستی در استان سمنان پیگیری شود
  • وصول عوارض آلایندگی محیط‌زیست در استان سمنان پیگیری شود