Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@13:37:07 GMT

برداشت ماهیان خاویاری در حاجی آباد آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۳۵۲۸

برداشت ماهیان خاویاری در حاجی آباد آغاز شد

 عبدالرسول دریایی روز شنبه دراین زمینه افزود: پرورش ماهیان خاویاری برای دست یابی به خاویار که به طلای سیاه با هدف رونق در تولید،اقتصاد و اشتغال از 5 سال پیش در هرمزگان آغاز شده و هم اکنون به مرحله خوبی در زمینه توسعه رسیده است.

وی ادامه داد: تولید بچه ماهیان استرلیاد سه سال پیش با حمایت دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شیلات ایران از مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان خاویاری شهید دکتر بهشتی -گیلان برای بررسی امکان پرورش اینگونه ارزشمند در شرایط اقلیمی هرمزگان به استخرهای پرورش ماهیان خاویاری در شهرستان حاجی آباد منتقل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل شیلات هرمزگان  اظهارداشت: در آن زمان متوسط وزن ماهیان مورد استفاده برای استحصال خاویار سه تا سه و نیم کیلوگرم بوده اند که از سه قطعه ماهی بیش از یک کیلوگرم خاویار بسیار با کیفیت به دست آمده است.

دریایی توضیح داد: در اکثر منابع شیلاتی گونه استرلیاد برای منابع آبی سرد سیر و با دمای ۱۴ تا ۱۶ درجه توصیه می شود که خوشبختانه این ماهیان در حاجی آباد هرمزگان در طول کمتر از ۳ سال در دمای آب چاه با میانگین ۲۳ تا ۲٧ درجه سانتی گراد نگهداری و پرورش داده شده اند.

وی افزود:البته استان هرمزگان که به عنوان قطب پرورش میگو و ماهیان دریایی در کشور شناخته می‌شود ولی برخی از پرورش دهندگان در سال‌های اخیر به پرورش ماهیان خاویاری روی آورده است و قصد دارند با استفاده بهینه از استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سال‌جاری تولید گوشت این ماهیان را به ۱۷ تن افزایش دهد.

در حال حاضر قیمت هرکیلو خاویار استحصال شده به صورت عمده فروشی ارزشی افزون بر چهل میلیون ریال بسته به گونه پرورشی دارد.

برچسب‌ها هرمزگان حاجی آباد سازمان شیلات ایران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان حاجی آباد سازمان شیلات ایران هرمزگان حاجی آباد سازمان شیلات ایران اخبار کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۳۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، مدیر جهاد کشاورزی گیلانغرب  گفت: پیش بینی می‌شود با میانگین تولید دو تن در هر هکتار بیش از هزار و ۳۰۰ تن کلزا از مزارع  شهرستان گیلانغرب برداشت شود.  
ولی‌پور افزود: این میزان برداشت نسبت به سال گذشته  یک ونیم برابر بیشتر است.  
 

دیگر خبرها

  • برداشت گیاهان دارویی از رویشگاه‌های هرمزگان
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • کشف ۶۰ کیلوگرم تریاک در حاجی آباد
  • ۲ عملیات موفق امدادرسانی در آب های بوشهر و خارگ انجام شد
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی