Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «سادیر جباراف» نخست وزیر قرقیزستان به توانایی «بیشکک» در بازپرداخت بدهی‌های خارجی خود از طریق منابع کشور تأکید کرد.

وی اظهار داشت: هفته پیش در مورد بازپرداخت بدهی خارجی دستور دادم؛ راه‌های حل و فصل آن وجود دارند و ما می‌توانیم این بدهی را از طریق منابع خود بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباراف ادامه داد: پرداخت بدهی‌ها از طریق گفت‌وگوها قابل حل و فصل است و گزینه‌های مختلفی پیش رو داریم، به طور مثال بدهی به چین را می‌توان از طریق منابع طبیعی  پرداخت کرد.

به گفته وی، شهروندان، مهاجران و تجار نامه‌های بسیاری در این باره ارسال می‌کنند. آنان متذکر می‌شوند که نمی‌خواهند بی تفاوت بمانند و خواستار بازگشایی حساب برای کمک در بازپرداخت بدهی هستند.

جباراف خاطرنشان کرد: هم اکنون حسابی افتتاح شده و در آینده نزدیک اعلام خواهد شد.

وی جزئیاتی در مورد اینکه دولت بدهی خارجی خود را با منابع طبیعی چطور بازپرداخت می‌کند، ارائه نکرد.

جباراف روز 4 نوامبر در مورد افتتاح حساب برای بازپرداخت بدهی خارجی که بیشتر آن به چین متعلق است، در دیدار با ساکنان روستاهای «کوک تاش» و «کوک سیریک» ناحیه «آلا بوکا» اعلام کرده است.    

کل بدهی قرقیزستان تا آخر ماه جولای در سطح 4 میلیارد و 800 میلیون دلار قرار گرفته است. این کشور به چین باید  یک میلیارد و 700 میلیون دلار بپردازد.

بیشکک فقط در سال جاری میلادی از چین برای مبارزه با کروناویروس، حمایت از اقتصاد و پوشش کمبود بودجه کمک مالی  به ارزش 742 میلیون و 900 هزار دلار درخواست کرده است. بخش عمده این کمک مالی به عنوان وام اختصاص شده است.

سازمان تحلیلی مرکز توسعه جهانی تاکید می‌کند که چنین بدهی بزرگی، قرقیزستان را در برابر چین در وضعیت «آسیب پذیری مالی» قرار می‌دهد. اگر این کشور نتواند به موقع وام بپردازد، آن زمان چین می‌تواند در دادگاه بین المللی درخواست دارایی خود را بکند.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: قرقیزستان سرپرست ریاست جمهوری بدهی خارجی بازپرداخت بدهی بدهی خارجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۷۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف

نخستین جلسه کمیته حل اختلاف اتباع و مهاجرین خارجی خراسان جنوبی با حضور مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری برگزار شد.

صفایی مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری خراسان جنوبی در این جلسه گفت: اتباع و مهاجرین دارای کارت آمایش می‌توانند با مراجعه به کمیته حقوقی به طرح شکایات خود بپردازند.

او افزود: این کمیته روند رسیدگی به شکایت‌های اتباع را تسهیل کرده و سرعت می‌بخشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • اختلاف حساب منجر به قتل یک جوان خویی شد
  • مرکز غیرمجاز زیبایی در خمینی‌شهر پلمب شد
  • استفاده از منابع مسدودی آزاد شده ارزی کلید خورد | ارز حج امسال از این طریق به کشور عربستان منتقل شد
  • حساب نانو آلپاری [راهنمای موفقیت در “binary option”]
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • جزئیات تسیهلات ازدواج و فرزندآوری
  • قهرمانی دختران فوتبال ایران در تورنمنت کافا
  • پرداخت ٤٠ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های صنعت برق از طریق بورس
  • تسریع در روند رسیدگی به شکایات اتباع و مهاجرین خارجی از طریق کمیته حل اختلاف