Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-29@15:17:57 GMT

کرونا، مسابقات کشوری قرآن را مجازی کرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۵۵۱۵

کرونا، مسابقات کشوری قرآن را مجازی کرد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام علی جلالی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تعطیل شدن بعضی از برنامه‌های فرهنگی و قرآنی در استان کرمان، گفت: مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم امسال به صورت مجازی در مراکز استان‌ها برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: این دوره از مسابقات در استان کرمان با همکاری صدا و سیما و از طریق ضبط صدا و ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به اینکه مسابقات قرآنی سازمان اوقاف هر ساله در سطوح شهرستانی، استانی، کشوری و بین‌المللی در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی کشور برگزار می‌شود، هدف از برگزاری رقابت‌های قرآنی آن هم در چنین سطحی را تحقق رهنمود‌ها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) در حوزه قرآنی، ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های قرآنی، ابعاد هماهنگی، هم افزایی و انسجام واحد‌های مختلف اداره کل اوقاف در اجرای برنامه‌های قرآنی استان و معرفی چهره‌ها و الگو‌های قرآنی به مردم عنوان کرد. 

او از اعلام آمادگی استان کرمان برای برگزاری مطلوب و بدون نقص مسابقات خبر داد و افزود: امسال اولین سالی است که به علت شیوع بیماری کرونا مسابقات کشوری به  شیوه مجازی برگزار می‌شود و تجربه خوبی کسب خواهد شد که این مسابقات در کرمان با تمهیداتی که از سوی مرکز امور قرآنی سازمان و برنامه ریزی‌های درون استانی صورت گرفته است، به بهترین نحو برگزار شود.

حجت الاسلام جلالی بیان داشت: با همه شرکت‌کنندگان، گروهی در فضای مجازی تشکیل شده که لحظه به لحظه در جریان آخرین تصمیمات مسابقات قرآن کریم قرار  می گیرند. 

او با توجه به اینکه پنج نفر از خواهران و شش نفر از برادران در رشته‌های مختلف به مرحله کشوری راه پیدا کردند، تصریح کرد: مرحله کشوری چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در روز‌های دوشنبه ۱۹ آبان ماه  ویژه خواهران و پنج شنبه ۲۲ آبان ماه ویژه برادران در اداره کل اوقاف استان و صدا و سیمای مرکز کرمان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام جلالی  افزود: ۳۶۰ نفر در این دوره از مسابقات شرکت کردند که از این تعداد ۱۱۰ نفر به مرحله استانی و ۱۱ نفر به مرحله کشوری راه یافتند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به اینکه در استان کرمان ظرفیت‌های بزرگی در حوزه فعالیت‌های قرآنی وجود دارد،بیان کرد: چهره‌های ارزشمندی در امور قرآنی در استان کرمان وجود دارد که باید شناخته شوند.

او با تاکید بر گسترش موقوفات قرآنی در کشور، بیان کرد: در استان کرمان نیاز به فرهنگ سازی برای وقف قرآنی داریم تا بتوانیم در زمینه‌های قرآنی فعالیت‌های بیشتری را انجام دهیم.

انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: قرآن کریم کرونا ویروس استان کرمان برگزار می شود مسابقات قرآن مرحله کشوری حجت الاسلام کل اوقاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر طرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت:"اعظم السادات برغمدی" روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این که دبیرخانه طرح ملی تلاوت قرآن کریم در مشهد دایر است افزود: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.   وی ادامه داد: کار ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآن حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.   مدیرطرح ملی قرآنی حفظ نور کشور گفت: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، کمک به خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی به خانواده ها از جمله اهداف این طرح است.   برغمدی افزود: این طرح فرصت بی‌نظیری پیش‌ روی دختران علاقه مند به قرآن در استانها قرار می‌دهد.      

 

دیگر خبرها

  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • ظرفیت‌های یک نمایشگاه در احیای قرآن/ «حراج باران» برگزار می‌شود
  • میزبانی فینال جام حذفی در کرمان مشروط شد!
  • برگزاری مرحله استانی مسابقات قرآن و عترت و نماز به میزبانی شهر کهک
  • ثبت‌نام لیگ قرآنی «ضحی» در گیلان آغاز شد
  • تجلیل از نخبگان قرآنی در استان البرز
  • مشارکت ۳۲۵ نفر در مسابقات قرآنی شرکت گاز خراسان جنوبی
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • اختتامیه جشنواره قرآن و حدیث در تانزانیا برگزار می شود