Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سعید اسدی رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد گفت: عینک آفتابی در خرازی‌ها بوتیک‌ها  صرفا بر اساس قیمت کالا و درخواست مشتری عرضه می شود که به صراحت میتوانم بگویم ۹۰ درصد آن‌ها غیر استاندارد است.

او با اشاره به صنعت اپتیک و عینک سازی افزود: صنعت عینک سازی تقریبا  یک صنعت وابسته است و فقط در بخش عدسی‌های نسخه‌ای ۴ کارگاه فعال در داخل کشور وجود دارد که بر روی عدسی‌های خام که فقط مختص دودیدها، و چند دید‌ها است و از کشور هایی، چون فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و چین وارد شده اند ،شماره گذاری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد ادامه داد: البته این عدسی‌های نسخه‌ای هم به لحاظ تکنولوژی،مواد اولیه، دستگاه‌ها و قطعات یدکی وابسته به کشور‌های پیشرفته در صنعت اپتیک است در نتیجه این صنف وابستگی شدید به قیمت ارز دارد و طبیعتا هر چقدر نرخ ارز افزایش پیدا کند نرخ کالا ها‌ی اپتیکی نیز افزایش خواهد داشت.

اسدی در توضیح وضعیت بازار بعد از شیوع بیماری کرونا و حمایت‌های این صنف از فروشندگان عینک بیان کرد: صنف فروشندگان عینک هم  مانند اکثر اصناف بازار در ابتدای شیوع بیماری کرونا با رکود عجیب و مضاعفی مواجه شدند که تنها کاری که برای این افراد انجام شد فقط همان تسهیلات دوازده میلیون تومان وام بانکی بود که با توجه به شرایط و قوانین بانک‌ها شامل بیشتر همکاران نشد.

او در توضیح وجود برخی کالا‌های قاچاق در بازار عینک تصریح کرد: متاسفانه وجود برخی فریم‌ها و عدسی‌های بی کیفیت که در بازار وجود دارد از کانال‌های قاچاق وارد شبکه توزیع شده و عمدتا این توزیع فاقد پروانه اتحادیه و یا اصولا دفتر و محل کار است.

رئیس اتحادیه صنف تولیدکنندگان و فروشندگان عینک مشهد تاکید کرد: به دلیل مقررات جدید ارزی و گمرکی، بحث قیمت ارز و تحریم‌ها،  در زمینه فریم‌های طبی ،آفتابی و مواد اولیه عدسی‌ها کمبود قابل توجه‌ وجود دارد.

انتهای پیام// د. ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عینک آفتابی تولیدکنندگان مصرف کننده فروشندگان عینک عدسی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۵۷۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد

اکبر یاوری در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به افزایش دما و رسیدن محصول به انبوه، قیمت میوه های نوبرانه طی یک ماه اخیر ۶۰ درصد کاهش یافته است.

او قیمت هرکیلو گوجه سبز را ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزارتومان، توت فرنگی ۷۰ تا ۱۲۰ هزارتومان، ملون ۸ تا ۱۲ هزارتومان، جانا ۱۰ تا ۱۵ هزارتومان، طالبی ۱۰ تا ۱۴ هزارتومان و چغاله بادام ۸۰ تا ۱۵۰ را هزارتومان اعلام کرد و افزود: برمبنای فاکتور رسمی حداکثر با احتساب ۳۵ درصد سود در خرده فروشی ها باید عرضه شود.

یاوری ادامه داد: قیمت گوجه سبز در ابتدای فصل یک‌میلیون تومان بود که با افزایش عرضه روند کاهشی به خود گرفته است و پیش بینی می شود که با افزایش عرضه تا پایان اردیبهشت، بازار به ثبات برسد.

رئیس اتحادیه بارفروشان از توزیع روزانه ۱۵۰ تن گوجه سبز، ۲۰۰تن توت فرنگی، ۳۰۰ تن طالبی و جانا و ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هندوانه در میدان مرکزی خبر داد.

او گفت: قیمت صیفی جات نظیر هندوانه، ملون و جانا توجیه اقتصادی برای کشاورز ندارد چراکه کمتر از ۱۰ هزارتومان از تولیدکننده خریداری می شود که جوابگوی هزینه های تولید نیست.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • آیا خرید عینک آفتابی گران قیمت ارزش دارد!؟
  • قیمت آپارتمان در محدوده «تهران قدیم»
  • کمبودی در عرضه چای نداریم
  • گوشی شیائومی 14 SE ماه آینده عرضه می‌شود
  • نیاز تولیدکنندگان به حمایت های عملی
  • محصولات داخلی قابل عرضه در بازار داخلی و خارجی است
  • نکات کلیدی که قبل از خرید فایل گرافیکی لایه باز باید بدانید
  • نشر پویانما با «نخستینه های چاپ ایران؛ کتاب‌های چاپ سربی دوره اول» در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳
  • ◄ لوازم یدکی ماکسیما اصل را از کجا تهیه کنیم؟
  • بازار میوه‌های نوبرانه تا پایان اردیبهشت به ثبات می‌رسد