Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به مصوبات جدید ستادملی مقابله با کرونا گفت: از فردا طرح محله محور در راستای شناسایی افراد مبتلا به کرونا در سراسر کشور آغاز می شود.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تا ساعت ۱۲ شب گذشته طرح «منع تردد» در ۲۵ استان برگزار شد که خوشبختانه همکاری خوبی در این طرح انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ اعلام اجرای محدودیت‌های ساعتی توسط روحانی

وی ادامه داد: از روز دوشنبه طرح «محله‌محور کردن مقابله با کرونا» و «درگیر شدن همه خانه‌ها و خانواده‌ها» طرح آغاز می‌شود. در این طرح سه محور اصلی در حوزه مراقبت، حمایت و نظارت مد نظر است که ان‌شاءالله با بسیج همه مردم به واقعیت برسد.

بیشتر بخوانید: رئیس جمهور: محدودیت‌های زمانی فعالیت کسب و کارهای غیر ضروری

سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا افزود: امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم گرفته شد تا از ۲۰ آبان ماه به مدت یک ماه تا (۲۰ آذر ماه) از ساعت ۱۸ هر روز در تمامی استان‌ها محدودیت‌ها اعمال شود یعنی از ساعت ۱۸ به بعد فقط مراکز ضروری مانند مراکز درمانی، داروخانه‌ها، آتش‌نشانی و … باز باشد و دیگر صنوف متعلق به دسته ۳ و ۴ از ساعت ۱۸ به بعد اجازه فعالیت ندارند.

رئیسی بیان کرد: انجام تست کرونا در کشور به روزانه ۴۰ هزار تست رسیده که با افزایش آزمایشگاه‌ها به بیش از ۱۲۰۰ مرکز، می‌توانیم با احتساب تست‌های سریع، روزانه ۷۰ هزار تست در کشور انجام دهیم.

وی تأکید کرد: سعی داریم تا مقدار زیادی تست سریع وارد کشور کنیم؛ این تست‌ها در مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بدون نیاز به دستگاه و تشخیص خاصی می‌تواند نتیجه مثبت یا منفی بودن کرونا را مشخص کند.

سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: در ۴۳ شهرستانی که محدودیت‌ها اعمال شده بود، به نتایج خوبی در راستای کاهش شیوع کرونا رسیده‌ایم البته در ۴۶ شهرستان دیگر، محدودیت‌ها تا پایان روز جمعه ادامه دارد. همچنین در ۲۵ استان محدودیت‌های مشاغل ۳ به ۴ هنوز اعمال می‌شود.

رئیسی با اشاره به اهمیت بحث تهویه در مراکز سربسته گفت: طبق تحقیقاتی که در دنیا انجام شده، ۳۱ درصد علل ابتلاء به کرونا در میهمانی‌های خانوادگی است؛ جمع‌های خانوادگی که تهویه ندارند و در مکان‌های سربسته هستند، یکی از کانون‌های اصلی بیماری اعلام شده‌اند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ ویروس کرونا علیرضا رئیسی ستاد ملی مشرق سخنگوی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا محدودیت ها ساعت ۱۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان در جلسه وبیناری با فرمانداران که به محوریت حذف مجوزهای کاغذی برگزار شد، اظهار داشت: در نظام بروکراتیک ارتباطات انسانی و کاغذ منشأ فساد هستند که با حذف آن‌ها و توسعه سامانه‌های الکترونیک گلایه مهم مردم از فساد نیز رفع می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم شفاف سازی در تمام ابعاد تجاری، مالی و تخصیص یارانه‌های دولتی، افزود: تاکید دارم نباید محدودیت‌ها باعث زیان فعالان واقعی حوزه بازار و اقتصاد شود و یکی از موارد ساماندهی شناسایی ایشان از طریق درگاه‌های الکترونیک است.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه هرمزگان اولین استان ایجاد کننده واحد مبارزه با پول شویی در کشور بوده، گفت: سال گذشته با جدیت شفاف سازی را آغاز کرده‌ایم در حوزه‌های مختلف، از انتقال پروانه‌های مالیاتی، کارت‌های بازرگانی و حساب‌های بانکی مجهول تا بازپس‌گیری چندصد قطعه زمین واگذارشده برای انجام فعالیت اقتصادی که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده بودند.

دوستی ضمن بررسی آخرین آمار ثبت نام صنوف مختلف در درگاه ملی مجوزها در تمام شهرستان‌های استان، اظهار داشت: فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی تکلیف دارند وقت بگذارند تا جایگزینی پروانه کسب الکترونیک به طور کامل انجام و تا فرصت ۲۵ اردیبهشت ماه همه اصناف شناسه یکتا دریافت کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان افزود: باید میان فعالین اقتصادی واقعی و غیر واقعی تفکیک ایجاد شود و حمایت‌ها بویژه در راستای تحقق شعار سال به فعالان واقعی اختصاص داده شود که این مسئله با ثبت نام صنوف در درگاه ملی مجوزها تسریع خواهد شد.

کد خبر 6090278

دیگر خبرها

  • اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد
  • محدودیت تردد در آزادراه‌های تهران-پردیس و تهران-ساوه
  • مسیر شفافیت از ارتباطات سامانه‌ای با حذف کاغذ می‌گذرد
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت