Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-02@17:07:11 GMT

انتخابات ۲۰۲۰ اراده‌ای جمعی برای رفتن ترامپ است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۶۰۹۵

انتخابات ۲۰۲۰ اراده‌ای جمعی برای رفتن ترامپ است

یک کارشناس روابط اموربین الملل گفت: زمانی که یکباره بالغ بر ۱۵۰ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و همچنین صد میلیون نفر قبل از روز انتخابات از طریق پست رأی دادند، نشان از شکل‌گیری اراده‌ای جمعی برای رفتن ترامپ است.

حسن بهشتی پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد وضعیت فعلی انتخابات آمریکا اظهار کرد: دونالد ترامپ تا ابتدای بهمن ماه در کاخ سفید است؛ هرچند ممکن است از اختیارات خود استفاده کرده و به دیوان عالی این کشور شکایت کند؛ اما شاید هیچ موقع فکر نمی‌کرد به این روز بیفتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جامعه آمریکا و البته بیشتر شهرهای بزرگ و صنعتی که در نقشه‌های منتشرشده از سوی خبرگزاری‌ها مشخص است، گرایش بیشتری به جو بایدن داشتند و شهرهای کوچک، روستاها و عمدتاً طبقات محروم که قبلاً به دموکرات‌ها رأی می‌دادند، اکثراً آرا خود را به سبد ترامپ ریخته‌اند.

وی افزود: زمانی که یکباره بالغ بر ۱۵۰ میلیون نفر پای صندوق‌های رأی حضور یافتند و همچنین صد میلیون نفر قبل از روز انتخابات از طریق پست رأی دادند، نشان از شکل‌گیری اراده‌ای جمعی برای رفتن ترامپ است. از آن طرف تعداد طرفداران ترامپ هم کم نیست که نشان می‌دهد انتخاب وی در سال ۲۰۱۶ اتفاقی نبوده است.

این کارشناس روابط بین‌الملل ادامه داد: از طرفی دیگر شاهد عدم حمایت جمهوری خواهانی هستیم که از ترامپ به دلیل رفتار غیر دموکراتیکی که از خود نشان می‌دهد، از وی دوری می‌کندد. نسبت آرا در ایالت‌های چرخشی، نشان می‌دهد که این طرز تفکر و گرایش در آمریکا ریشه دارد و جامعه این کشور که همیشه دوحزبی بوده، امروز به یک جامعه دوقطبی تبدیل شده و دو تفکر و ایده رو در روی هم ایستاده‌اند. هرچند سازوکارهای دموکراتیک ایالت متحده این اوضاع را مدیریت می‌کند، اما واقعیت این است که کرونا باعث شد، تعارض‌های درونی آمریکا بیرون بریزد و مردم را رو به روی هم قرار دهد.

بهشتی پور خاطرنشان کرد: انتخاب خانم کامیلا هریس به عنوان معاون جو بایدن، درست در یکصدمین سال تصویب آزادی زنان اتفاق افتاده و از این جهت فضایی برای جریان‌های فمینیستی و جنبش‌های اجتماعی تلقی می‌شود. در حال حاضر دونالد ترامپ شانزدهمین رئیس‌جمهور تک دوره‌ای در تاریخ است و جو بایدن نیز هم دوازدهمین معاون رئیس‌جمهوری است که توانسته به ریاست‌جمهوری ایالات‌متحده آمریکا دست پیدا کند.

وی در ادامه تصریح کرد: فضای پنجاه و نهمین انتخابات آمریکا متفاوت از دوره‌های قبل بود و یک شکاف عمیق را به نمایش گذاشت. بزرگ‌ترین بازنده این انتخابات نه ترامپ که دموکراسی در آمریکاست؛ زیرا ترامپ نماد یک جامعه معترضی است که به وضعیت سیستم سنتی ایالت متحده اعتراض دارد. درک این موضوع برای نسل جدید این کشور که به سیاست‌های داخلی آمریکا معترض هستند، سخت و دشوار است که چرا یک نامزد با کسب اکثریت آرای عمومی، نمی‌تواند به کاخ سفید برود و این الکترال‌ها هستند که برنده را تعیین می‌کنند.

این کارشناس روابط بین‌الملل خاطرنشان کرد: تبعیضی که در جامعه آمریکا وجود دارد و ۴۰ میلیون نفری که زیر خط فقر هستند، ترامپ را تبدیل یک سمبل و نماد از مشکلات آمریکا کرده و با رفتنش حل نمی‌شود. اگر معنی ترامپیسم بیانگر این باشد که یک عده به سیستم حاکم فعلی ایالت متحده اعتراض دارند، درست است؛ ولی اگر این واژه به معنی تفکرات خودشیفتگی ترامپ باشد درست نیست. ترامپیسم به‌معنای واقعیت‌های تلخی نظیر نابرابری‌ها و ناکارآمدی‌های سیستم انتخاباتی است که نیاز به اصلاح دارد.

کد خبر 453891

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخابات آمریکا انتخابات آمریکا 2020 آخرین نظرسنجی انتخابات آمریکا پیشتاز انتخابات آمریکا اخبار جدید از انتخابات آمریکا تاثیر انتخابات آمریکا بر اقتصاد ایران تاثیر انتخابات آمریکا بر بورس ایران تاریخ انتخابات آمریکا تاثیر انتخابات آمریکا بر قیمت طلا برنده انتخابات آمریکا پیروز انتخابات آمریکا تاثیر انتخابات آمریکا بر بورس انتخابات ۲۰۲۰ انتخابات 2020 آمریکا احتمال پیروزی بایدن در انتخابات 2020 شانس بایدن در انتخابات 2020 برنده انتخابات 2020 آمریکا شانس ترامپ در انتخابات 2020 احتمال پیروزی ترامپ در انتخابات 2020 پیش بینی انتخابات 2020 آمریکا نظرسنجی انتخابات 2020 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق میلیون نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط ترامپ برای کمک به اوکراین

رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، برای کمک به اوکراین شرط تعیین کرده است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا که اکنون نامزد اصلی جمهوری خواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری این کشور در سال ۲۰۲۴ به شمار می‌رود، درباره کمک آمریکا به اوکراین در صورت بازگشت به کاخ سفید گفت: «در بازگشت به کاخ سفید به کی‌یف کمک خواهم کرد اما به این شرط که اتحادیه اروپا نیز باید هزینه را پرداخت کند.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا گفت که اروپا نیز باید سهم خود را در کمک به اوکراین بپردازد.

ادعای ترامپ در حالی صورت گرفته است که گفتگوی هیأت های آمریکا و اوکراین پیرامون توافقنامه امنیتی بلندمدت میان دو کشور از روز سه شنبه بار دیگر آغاز شده است.

بر اساس اعلام رسانه‌ها، وزارت امور خارجه آمریکا در این ارتباط خبر داد که هیأت های ایالات متحده و اوکراین در مورد ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه امنیتی بلندمدت بین واشنگتن و کی یف گفتگو کردند.

این سومین دور از گفتگوهای امنیتی دو طرف به شمار می آید.

بر این اساس، مقامات اوکراینی و آمریکایی دور سوم گفتگوها را برای دست یابی به یک توافقنامه امنیتی دوجانبه نهایی بین دو کشور برگزار کردند.

در بیانیه صادره از سوی دفتر ریاست جمهوری اوکراین آمده است که طرفین در مورد متن پیش نویس توافقنامه امنیتی گفتگو کردند و به پیشرفت قابل توجهی نیز در تدوین مفاد اصلی سند دست یافتند.

گفتنی است که کی‌ یف چند توافقنامه امنیتی ۱۰ ساله با شماری از کشورهای عضو ناتو امضا کرده است. این توافقنامه‌ ها شامل حمایت بلندمدت از اوکراین در مقابل روسیه است.

کشورهای غربی از آغاز درگیری ها میان روسیه و اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، صدها میلیارد دلار کمک به کی‌یف کمک کرده اند.

به تازگی نیز، «میخائیل اونوفر» معاون فرمانده گردان تیپ ۵ تهاجمی نیروهای مسلح اوکراین در مصاحبه با روزنامه اوکراینسکایا پراودا گفته است که اوکراین به شدت با کمبود قطعات یدکی برای تعمیر تجهیزات غربی مواجه است.
به گفته وی، پس از اینکه تجهیزاتی صدمه می بیند از قطعات آن برای تعمیر انواع دیگر استفاده می شود.

روز سه‌شنبه نیز «داگلاس مک‌گرگور» مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلم کرد که این نگرانی وجود دارد که حتی پیش از حمله بزرگ روسیه، ارتش اوکراین از نظر نیروی نظامی دچار کمبود شدید شود.

وی دراین‌باره نوشت: ارتش اوکراین هم‌اکنون با کمبود سرباز و نیروی نظامی روبروست وحمله روسیه هنوز آغاز نشده است.

مک‌گرگور با اشاره به اینکه ارتش اوکراین روزانه صدها نیروی نظامی را از دست می‌دهد افزود که اوکراین به فروپاشی کامل نزدیک شده است.

ضدحملات ارتش اوکراین که از پیش‌تر مقامات و رسانه های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد سال ۱۴۰۲) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشدند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب نامزد مستقل انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا از جو بایدن
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ ۹ هزار دلار جریمه شد
  • شرط ترامپ برای کمک به اوکراین
  • جنبش دانشجویی آمریکا اراده لازم برای تغییر را دارد
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف