Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایبنا از لیت‌هاب، کتابخانه شخصی آرتور میلر نویسنده مشهور آمریکایی به کتابخانه عمومی نیویورک هدیه داده شده است و قرار است ایام کریسمس امسال از آنها رونمایی شود. گفته می‌شود ۶۹۲ کتاب در این کتابخانه وجود دارد که همگی دارای یادداشت‌ها و حاشیه‌نویسی‌های شخصی میلر است.

میلر با نوشتن تعداد زیادی نمایش‌نامه برای بیشتر از ۶۰ سال نقش برجسته‌ای در ادبیات و سینمای آمریکا داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معروف‌ترین اثر میلر نمایش‌نامه مرگ فروشنده است که بارها در صحنه‌های مختلف اجرا شده ‌است. وی همچنین به‌خاطر ازدواج کوتاه‌مدت‌اش با مرلین مونرو شهرت دارد.

خانواده آرتور میلر این مجموعه از کتاب‌های شخصی نویسنده فقیدرا با هدف استفاده عمومی از کتاب‌های میلر به کتابخانه عمومی نیویورک اهدا کرد. این مجموعه شامل کتاب‌ها، ترجمه‌ها و نمایش‌نامه‌های نوشته شده توسط میلر است که بین سال‌های ۱۹۲۸ تا ۲۰۱۲ به رشته تحریر درآمده‌اند.

در کتابخانه شخصی میلر علاوه بر آثار خودش نزدیک به ۴۰۰ کتاب و رمان از نویسندگانی مثل ولادیمیر ناباکوف و جک کرواک دیده می‌شود.

میلر یک بار برنده مدال طلای آکادمی هنر و ادبیات آمریکا و دو بار برنده جایزه منتقدان نیویورک شد. وی از دانشگاه‌های آکسفورد و هاروارد دکترای افتخاری گرفت و در سال ۱۹۶۵ به ریاست انجمن جهانی قلم آمریکا انتخاب شد.

میلر در سال ۲۰۰۲ مفتخر به دریافت نشان افتخار ادبی اسپانیا شد و در دهم فوریه ۲۰۰۵ در خانه‌اش در راکسبری به هادس (دنیای مردگان) شتافت اما به قول خودش وقتی نوشتی، دیگر نمی‌میری.

کد خبر 563093 برچسب‌ها ادبیات کتابخانه، کتابخوانی، کتابداری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: ادبیات کتابخانه کتابخوانی کتابداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود

در ادامه نشست‌های محفل ادبی قند پارسی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس، عصر شعر شیراز در آستانه ۱۵ اردیبهشت‌ماه روز شیراز برگزار می‌شود.

این نشست ادبی به پاسداشت شهر راز با حضور شاعران و اعضای محفل ادبی قند پارسی با اجرای غلامرضا کافی دبیر این محفل و عضو هیئت علمی بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز اجرا خواهد شد.

«عصر شعر شیراز» به میزبانی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی، روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ برگزار و از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده پخش خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • طلسم‌های مرگباری که در کتاب‌های قدیمی جاساز شده‌اند
  • «کلیله و دمنه» در کانون توجه نمایشگاه کتاب ابوظبی
  • این کتاب‌ها می‌توانند شما را بکشند!
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • موزه نادر، خانه‌ای برای ادب‌ورزی/ مهمانی هر روز هفته با یار مهربان
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • دبیرکل کتابخانه‌ها‌‌: مردم ایران کتاب‌نخوان نیستند + فیلم