Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-30@11:53:33 GMT

درمان قطعی کرونا به سادگی نیست

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۶۲۴۰

درمان قطعی کرونا به سادگی نیست

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص عفونی در خصوص اخبار منتشر شده در زمینه کشف داروی قطعی بیماری کرونا در ایران توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دکتر مسعود مردانی، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا و متخصص عفونی در گفت و گو با برنامه رادیویی «تهران کلینیک» رادیو تهران گفت: کشف داروی قطعی در هیچ یک از جلسات کمیته علمی کرونا مطرح نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای اینکه دارویی به قطع برای استفاده به عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شود، نیاز به طی کردن روندهای خاصی است و امکانات پژوهشی ویژه‌ای را می‌طلبد. ارائه درمان قطعی به آسانی نیست و هر کسی نمی‌تواند این ادعا را داشته باشد. حتی کسی که این خبر به نقل از او منتشر شده نیز عنوان کرده که این دارو، داروی کمکی است.

این متخصص عفونی در همین خصوص افزود: اصحاب رسانه در پخش اخبار نقش ویژه و بسزایی دارند و باید بدانند که در این دوره حساس که انتشار خبر حسایسیت‌های بسیاری را در پی دارد، باید مطبوعات و اصحاب رسانه از صحت و سقم اخبار مطمئن شده و سپس اقدام به انتشار آن در سطح عمومی بکنند.

مردانی با اشاره به پیشنهاد تعطیلی 3-2 هفته‌ای شهر تهران نیز تشریح کرد: روز گذشته، دکتر حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت پیشنهاد تعطیلی 3-2 هفته‌ای شهر تهران را مطرح کردند که امروز قرار است در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص آن بحث و بررسی‌های لازم صورت بگیرد. شهر تهران به مرحله نگران کننده‌ای رسیده است و بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شهر تهران با توان بالا و ظرفیت بیشتر ا ظرفیت فعلی خود در حال خدمت رسانی هستند.

او همچنین ادامه داد: هدف از این تعطیلی بازتوانی کادر درمان و توقف و یا کاهش زنجیره انتقال ویروس است که کمیته اجرایی باید برای آن اقدام لازم را انجام دهد.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا در پایان با توصیه به مردم برای ماندن در خانه اظهار داشت:  مردم در ماه‌های اسفند 98 و فروردین 99 با ماندن در خانه و عزم جدی به کادر درمان و به خودشان کمک کردند تا از آمار صعودی کرونا بکاهند. در حال حاضر هم پیشنهاد اکید ما این است که برای کاهش موارد ابتلا و مرگ و میر از بیرون رفتن در موارد غیرضروری خودداری کنند و در صورت لزوم برای خروج از منزل حتما دستورالعمل‌های بهداشتی را مدنظر گرفته و آن‌ها را رعایت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا ستاد ملی مقابله با کرونا کمیته علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور

مسابقات لیگ ۲ جوانان تهران به دلیل کتک زدن داور تعلیق شد.

به گزارش فارس، به دنبال حواشی رخ داده در جریان بازی تیم های آرمان آفرینان و اتحاد ستارگان ابتدا از سوی کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران دستوری موقت علیه خاطیان صادر شد.

پیامد صدور این حکم نشست فوری دیگری در کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران برگزار و مقرر شد در راستای ایجاد آرامش و حفظ جایگاه داوران فعال در فوتبال تهران، برگزاری کلیه مسابقات لیگ دو و توابع استان  تهران تا تاریخ 15 اردیبهشت ماه سال جاری به حالت تعلیق درآید.

 کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران قصد دارد به دور از هیاهو و در فضایی کاملا آرام به تخلفات رخ داده در این بازی رسیدگی و مطابق با قوانین، مجازات های لازم را برای متخلفان در روزهای آتی صادر نماید.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: شگرد فوتبالیست‌ها برای فرار از سربازی اختصاص تنها 200 بلیت به تماشاگران ایرانی در قطر!

دیگر خبرها

  • دعوت از اکبر فلاح به کمیته فنی مسابقات کشتی نونهالان
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت
  • اجرای درمان رایگان کودکان در بیمارستان‌های علوم پزشکی تهران
  • داروی غیر مجاز به مقصد نرسید
  • داروی خانگی برطرف کردن کم خونی و کبد چرب (فیلم)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تعلیق تمام مسابقات «لیگ 2 تهران» به دلیل ضرب و شتم داور
  • تعلیق مسابقات لیگ دو تهران به دلیل ضرب و شتم داور
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • محرومیت ستاره‌های استقلال و پرسپولیس قطعی است