Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-02@02:25:47 GMT

توسعه بازار مسکن با افزایش آگاهی ملکی مردم

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۶۴۶۴

توسعه بازار مسکن با افزایش آگاهی ملکی مردم

به گزارش افکارنیوز،

شرایط اقتصادی کشور به خصوص وضعیت فعلی بازار مسکن، به گونه ای است که سرعت درخرید یک واحد مسکونی می تواند تاثیر بسزایی در قیمت آن ملک داشته باشد. به طوری که از شهریور تا مهرماه امسال برخی از مناطق پرتقاضای تهران، بین 5 تا 8 میلیون تومان افزایش قیمت در هر متر مربع را تجربه کرده اند که این به معنای گران شدن نزدیک به 1 میلیارد تومانی قیمت خرید آپارتمان در اختیاریه طی یک ماه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میزان تورم اقتصادی کشور که سالهاست بازارهای مختلف را درگیر خود کرده و گرانی بیش از حد تمام کالاهای اساسی همچون مسکن را به همراه داشته، باعث ایجاد شرایط خاص در خرید املاک شده است. به این صورت که باید برای پس انداز، به خرید کالاهای گرانی همچون مسکن پرداخته تا با افزایش تورم، ارزش پول حفظ شود.

در این راستا املاکی که ارزش ریالی آنها زیاد است و با افت و خیزهای ناشی از مشکلات اقتصادی، سود و زیان زیادی را به مالکان وارد می کنند از اهمیت بیشتری برخوردارند و فعالان آن بخشها باید راهنمای بهتری برای متقاضیان خرید، فروش یا اجاره باشند. به زبان ساده در بازاری همچون مسکن که باید برای خرید آپارتمان در ستارخان یا خرید آپارتمان در باغ فردوس، بیش از 2 میلیارد تومان پول پرداخت شود، دقت در انتخاب و راهنمایی مشاورین املاک برای خرید ملک، بیش از گذشته اهمیت دارد و مشاوران آن مناطق باید متقاضیان را به درستی راهنمایی کنند.

نقش مهم مشاورین املاک در بهبود شرایط بازار مسکن

گفتنی است این راهنمایی و مشاوره توسط مشاورین املاک، از گذشته در این بازار بسیار با اهمیت بوده و حتی در افزایش و کاهش قیمت املاک یک منطقه تاثیرگذار بوده است. به طوری که تا پیش از توسعه فن آوری مشاورین املاک در کشور، در بسیاری از محله ها، مشاورین املاک با اعلام قیمتی بیش از ارزش واقعی مسکن در آن محله باعث گرانی می شدند و درمقابل برخی از محله ها با کمک مشاورین املاک مصلح، قیمت منصفانه برای متقاضیان خرید و اجاره اعلام می کردند که در نهایت املاک آن منطقه به ارزش واقعی خرید و فروش می شد.

شایان ذکر است با پیشرفت تکنولوژی و انجام مراحل اولیه معاملات مسکن در فضای آنلاین، همچنان اهمیت فعالیت مشاورین املاک محسوس است و تا این صنف در انجام یک معامله ملکی وارد نشود، توافقی بین خریدار و فروشنده انجام نمی شود. گفتنی است در این بازه زمانی که سرعت جستجوی ملکی مهمتر از گذشته شده، این صنف با همکاری سامانه های فعال در این بخش باید با فعالیت بیشتر، نیاز متقاضیان را پاسخ داده تا با هزینه کمتری متقاضیان را به خرید ملک برسانند.

حذف قیمت ها از سامانه های آنلاین، شفافیت را از بین می برد

 این مهم در شرایط فعلی که قیمت مسکن به صورت افسارگسیخته ای در حال رشد است، اهمیت دوچندانی پیدا کرده و باید با افزایش فعالیت در بسترهای هوشمند ملکی، فضای معاملات را شفاف کرده و رقابت را بین مالکان ایجاد کرد تا مشکلات ناشی از عدم تعادل بین عرضه و تقاضا نمودکمتری در بازار پیدا کند. این امر که برای کاهش نرخ مسکن، اعلام قیمت در سامانه های آنلاین محدود شود، مزیتی برای بازار نخواهد داشت و حتی به سوداگری در این بخش دامن می زند.

میتوان گفت اعلام قیمت مسکن در بستری شفاف علاوه بر اینکه بین مالکان یک فضای رقابتی ایجاد می کند، باعث صرفه جویی در زمان و انرژی فعالان این بخش می شود تا برای مذاکرات اولیه که قیمت و مشخصات متراژ و نوع ساختمان است، با مالکان تماس نگیرند و صرفا واحدهای که با مشخصات آنها همخوانی دارد را برای مذاکره و انجام معامله انتخاب کنند. از سوی دیگر این شفاف سازی باعث می شود خانواده ها از میزان سرمایه ملکی خود آگاه باشند و برای جابجایی یا ساخت و ساز ملک خود تصمیم بگیرند.

نکته قابل توجه در این خصوص همکاری بین مشاورین و سامانه های هوشمند است که در این سالها توانسته در بین مردم و اهالی این صنف نهادینه شود. تنها استفاده از تمام ابزارهای این سامانه ها می ماند که هم مشاورین و هم مردم باید با آنها آشنایی کامل پیدا کرده و از صفر تا صد یک معامله ملکی را با سرعت و کیفیت انجام دهند. گفتنی است در این راستا سامانه هوشمند کیلید توانسته در سالهای اخیر، علاوه بر توسعه ابزارها و خدمات خود، به افزایش آگاهی ملکی مردم و مشاورین املاک پرداخته و با تولید محتواهای تخصصی، علاوه بر ارتقاء اطلاعات مردم نسبت به معاملات و رویدادهای ملکی، استفاده از سامانه های هوشمند را برای مردم آسان تر کرده و مشاورین املاک را هم برای بهره برداری موثر از ابزارها و خدمات سامانه خود کمک کند.

ابزارهایی که به جستجوی ملکی کمک می کند

به این صورت مردم برای پیداکردن ملک مورد نظر خود علاوه بر جستجوی با اعمال فیلترهای مختلف قیمت، متراژ و محله گستره جستجو را کوچک تر می کنند و تا حد قابل توجهی متقاضیان را به ملک مناسب خود می رساند، از روی نقشه و سیستم” AR” و سایر ابزارها هم به جستجو بپردازند تا سریع تر به هدف ملکی خود برسند.

لازم به ذکر است نقشه موجود در سامانه کیلید علاوه بر نشان دادن فایل های آماده عرضه، با ایجاد نقشه حرارتی ارزش قیمتی هر منطقه را با تغییر رنگ نشان می دهد تا در یک نگاه بتوان محله های گران و ارزان شهر را شناسایی کرد. به این صورت مناطقی که ارزش املاک آنها بیشتر است، با رنگ تیره مشخص می شود و همینطور با کاهش قیمت خانه، رنگ آن محدوده روشن تر شده و سمت رنگ سبز می رود.

مشخصات قیمت املاک از دریچه دوربین گوشی همراه

همچنین این سامانه با راه اندازی سیستم واقعیت افزوده"AR" تمام املاک بارگذاری شده در سامانه کیلید که در گستره دوربین گوشی همراه قرار دارد را به همراه مشخصات قیمت و مشاور املاکی که فایل آماده عرضه به آن واگذار شده، نشان می دهد. به اینصورت متقاضی خرید آپارتمان در فردوس هنگام بازدید حضوری از یک خانه در آن محله می تواند با روشن کردن سیستم واقعیت افزوده کیلید، خانه های دیگری که در آن محله آماده فروش هستند را مشاهده کند.

نکته قابل توجه در افزایش سرعت جستجوی ملکی، ابزاری است که سامانه کیلید به تازگی در سایت و اپلیکیشن خود راه اندازی کرده و این امکان را می دهد تا متقاضیان به دنبال خانه نگردند و هوش مصنوعی کیلید را برای این امر به کار بگیرند. به این صورت که کاربر فقط سلایق و نظرات ملکی خود را با جزئیات کاملی همچون بازه قیمتی، متراژ، محله، تعداد اتاقها و مشخصات دیگری همچون وجود نگهبان، استخر، پارکینگ، انباری و سایر مولفه های تاثیرگذار در انتخاب خانه را در سامانه کیلید وارد می کند تا هوش مصنوعی بین فایلهای آماده عرضه، خانه های مناسب کاربر را پیدا کند.

این ابزارها در کنار بخش های دیگر که افزایش اطلاعات مسکنی مردم را نشانه گرفته، باعث افزایش سرعت و کیفیت معاملات مسکن می شود که در نهایت تعدد معامله ملکی با قیمت مناسب را به همراه خواهد داشت.

برای افزایش اطلاعات ملکی کافیه کیلید کنید!

گفتنی است کیلید برای آگاهی از قیمت یک ملک به روش های مختلف این اطلاعات را در اختیار کاربر می گذارد. ابتدا با ابزار تخمین قیمت ملک با ارائه کدپستی می توان درهمان لحظه قیمت دقیق یک ملک را متوجه شد و برای آگاهی از روند طی شده قیمت مسکن در آن منطقه، وارد بخش اطلاعات بازار مسکن شده و فرآیندی که در 7 سال گذشته نرخ املاک آن محله طی کرده را از طریق نمودار مطالعه کرد. به طور مثال متقاضی خرید آپارتمان در باغ فردوس  می تواند قیمت املاک این منطقه را به صورت مترمربع و قیمت کل با درصد تغییراتش مشاهده کند و با آگاهی کامل وارد مذاکره شود.

 

همچنین کیلید در بخشی با عنوان کیلید مگ، تمام اطلاعات مرتبط با بخش مسکن و مشاورین املاک را در قالب خبر و مصاحبه، به همراه مطالب دیگری همچون معماری و دکوراسیون داخلی، فن آوری در بازار مسکن، مشخصات محله های مختلف تهران و ... را منتشر می کند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: مشاورین املاک خرید آپارتمان در اختیاریه توسعه بازار مسکن میزان تورم اقتصادی خرید آپارتمان در ستارخان خرید آپارتمان مشاورین املاک سامانه کیلید بازار مسکن سامانه ها آن محله محله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۶۴۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس

نماینده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در کارگروه املاک و مستغلات استان گفت: بر اساس ماده ۱۸ قانون جهش تولید مسکن در راستای رصد و نظارت بر بازار مسکن، ثبت تمامی معاملات املاک و مستغلات از خرید، فروش، پیش‌خرید، پیش‌فروش، رهن و اجاره مسکن برای طرفین قرار داد، در سامانه معاملات املاک و مستغلات کشور و اخذ شناسه (کد) رهگیری الزامی است.


حق شناس با بیان اینکه سامانه خودنویس به منظور نظارت و کنترل قیمت مسکن راه اندازی شده تا هموطنان بتوانند به صورت رایگان قرارداد‌های ملکی خود را ثبت کنند، افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تمامی قرارداد‌های اجاره برای دریافت کد رهگیری رایگان باید در سامانه خودنویس به آدرس https://khodnevis.mrud.ir/ ثبت شود.


او  گفت: دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس علاوه بر اینکه از طریق مشاوران املاک امکان‌پذیر است، از طریق خود مردم به‌عنوان طرفین قرار داد نیز رایگان قابل دریافت خواهد بود.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • الزام ثبت قرار داد اجاره در سامانه خودنویس
  • الزام ثبت قرار داد در سامانه خودنویس
  • حال مستأجران بهتر می شود؟!
  • آذری جهرمی: بسازیم، کلنگ نباشیم!
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • ۶ برنامه برای کنترل بازار اجاره
  • دست باز مستاجران در عقد قرارداد اجاره / با سامانه خودنویس، دیگر نیازی به مراجعه به مشاورین امکان نیست
  • تولید مسکن با اخذ مالیات از اراضی بایر و رها شده رونق می گیرد/ممانعت قیمت گذاری های کاذب مسکن در سکوهای آنلاین بازار مسکن
  • نرخ رهن در بازار مسکن؛ رهن کامل در عبدل آباد با ۶۰۰ میلیون تومان
  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد