Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدسلمان ذاکر در خصوص جزئیات این طرح در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح ارائه شده دهیاری‌ها در ۵۴ ماده و ۸ فصل در مجلس قبلی تهیه شده بود که با رفع اشکالات و ایرادات قانونی در هشت فصل شامل تعاریف، کلیات، انتخاب دهیار، وظایف و اختیارات دهیاری، امور مالی، استخدامی و توسعه منابع انسانی، تملک اراضی و املاک، مقررات جزایی و معماری و عمران روستایی به صحن مجلس بر می‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، تصویب این قانون را گام مؤثری در راستای تقویت نظام حقوقی دهیاری‌ها، ارتقای شأن و منزلت نهاد دهیاری، ضمانت اجرایی در انجام وظایف محوله، رفع تعارضات و خلاءهای قانونی دهیاری‌ها دانست و خاطرنشان کرد: تصویب این قانون موجب بالندگی دهیاری‌ها را بیش از پیش فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه طرح جامع مدیریت دهیاری‌ها و توسعه روستایی که در مجلس گذشته با تبلیغات منفی عده‌ای علیه این طرح به تصویب نرسید، گفت: طرح فوق با رفع ایرادات و اشکالات قبلی در کمیسیون‌های تخصصی با ۵۴ ماده و هشت فصل به صحن علنی مجلس بر می‌گردد.

حجت الاسلام ذاکر با تأکید بر اینکه دهیاران باید در مدیریت حوزه روستای خود ابتکار عمل داشته باشند، افزود: دهیاران امین مردم و بازوان دولت در روستاها هستند و در زمینه خدمت رسانی وظیفه سنگینی بر عهده دارند.

وی با اشاره به جایگاه رفیع دهیاران و شوراهای روستا افزود: دهیاران رابط بین مردم روستا با بخشداری و فرمانداری هستند و باید شما دهیاران اعتماد مردم را در همه حوزه‌ها جلب کنید و اگر اعتماد شهروندان جلب نشود، آنها نسبت به مسؤولان دلسرد می‌شوند.

وی تاکید کرد: وظیفه اصلی فرمانداری و بخشداری و شوراها رسیدگی به مشکلات و معضلات مردم است و بهترین راه برای اینکه مردم به ما اعتماد کنند، ارائه خدمات مطلوب و شفاف سازی خدماتی است که شما دهیاران و شوراها به ساکنین روستاها می‌دهید.

حجت الاسلام ذاکر تصریح کرد: برای برطرف کردن مشکلات در روستاها باید با وحدت و تعامل گام برداریم و تا به امروز دهیاران با عشق و بدون هیچ حقوق و دریافتی در سال جاری فعالیت کردند و مدیران استانی و شهرستانی باید نسبت به برطرف کردن مشکلات دهیاران تلاش کنند.

وی با اشاره به مشکلات دهیاران در سطح شهرستان ارومیه و سایر شهرها اشاره کرد و افزود: دهیاران تمام وقت در خدمت مردم در روستاها هستند و دهیاری پاره وقت معنی و مفهومی ندارد و نمایندگان استان در مجلس با اتحاد در مصوب شدن طرح جامع مدیریت دهیاری‌ها و توسعه روستایی با برطرف کردن اشکالات قبلی تلاش خواهیم کرد.

کد خبر 5065519

منبع: مهر

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی دهیاری ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز توهین به پیامبر آمار کرونا یوم الله 13 آبان هفته وحدت بوشهر کرمانشاه محدودیت های کرونایی گرگان ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام اردبیل دهیاری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی، در پایان بررسی بخش دوم بودجه سال ۱۴۰۳ (جداول) با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق و اصلاحات آن با ۱۴۶ رأی موافق، ۱۶ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.   رئیس مجلس در پایان بررسی بخش دوم بودجه ۱۴۰۳ (جداول) گفت: به دلیل اینکه در این خصوص برخی اصلاحات داشتیم لازم است که در پایان جداول رأی‌گیری نهایی شود. ما حتماً در تنظیم جداول ممکن است برای تراز جابه‌جایی بر اساس مصوبات داشته باشیم تا تراز را رعایت کنیم. این موارد به هیچ عنوان ماهیت موضوع را عوض نمی‌کند از طرفی نیز ردیف اضافه نمی‌شود.   وی ادامه داد: در داخل جداول ناترازی‌های ممکنی برای این موارد، ردیف‌ها، جداول و پیوست‌ها مدنظر باشد که هیأت رئیسه کمیسیون تلفیق اجازه داشته باشد در زمانی که رفت و برگشت‌هایی که با شورای نگهبان انجام می‌شود، بتواند کار را انجام دهد. اگر در رفت و برگشت‌ها با شورای نگهبان و شورای عالی نظارت، ماهیت موضوع عوض شود حتما موضوع به صحن می‌آید و زمان آن را در نظر خواهیم گرفت.   قالیباف گفت: دولت و کمیسیون برای بحث مربوط به ردیف جدول ۷ وزارت بهداشت و درمان، با توجه به شرایط کادر درمان به ویژه پرستاران، پیشنهاد داده اند که از محل تراز جداول، ۱۰ همت از اعتبارات وزارتخانه را برای فوق‌العاده شغل پرستاران در نظر بگیرند که دولت و کمیسیون با این موضوع موافق هستند.

دیگر خبرها

  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • قالیباف: دست لابی‌های پنهان را در مجلس یازدهم بستیم
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی ایرادات شورای نگهبان در لایحه برنامه هفتم توسعه
  • پایان بررسی جداول لایحه بودجه در جلسات علنی مجلس
  • آغاز جلسه علنی عصر مجلس
  • چند خبر کوتاه از بردسکن و رخ
  • جلسه علنی نوبت عصر مجلس پایان یافت
  • جلسه علنی مجلس آغاز شد/ ادامه بررسی بخش دوم لایحه بودجه
  • جلسه علنی نوبت صبح مجلس پایان یافت/ عصر امروز؛ ادامه بررسی بودجه