Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان علی اکبر عباسی راد  گفت: این پروژه در سطح مراتع  اگره و آهوانو شهرستان دامغان با اعتبار بالغ بر ۴۸۱ میلیون ریال از اعتبارات صندوق توسعه ملی سال جاری در حال انجام است.
وی ضمن اشاره به لزوم انجام عملیات اصلاح و  احیایی در سطح مراتع افزود : کپه کاری یکی از روش های بذر کاری است که در آن، بذر گونه های مرتعی در چاله های حفر شده با تیشه یا فوکا، قرار گرفته و سپس با خاک پوشانده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطر نشان کرد: این عملیات در سطح ۱۰۰ هکتار از مراتع آهوانو با اعتباری بالغ بر ۳۲۱ میلون ریال و در سطح ۵۰ هکتار از مراتع اگره با اعتباری بالغ بر ۱۶۰ میلیون ریال و پس از انعقاد قرارداد توسط پیمانکار بخش خصوصی در حال اجرا می باشد.
وی  با اشاره  به این که این روش به صورت اجرایی از سال۶۴ با تهیه دستور العمل فنی روش های اجرایی احیاء و اصلاح مراتع کوهستانی به جمع برنامه های اصلاح مراتع پیوسته یادآور شد: از بین روش های تجدید حیات مصنوعی پوشش گیاهی مراتع،  کپه کاری از روشهایی است که با استفاده از نیروی کار انسانی انجام می شود. بنابراین اشتغال زایی و بومی گرایی دو مزیت این روش به حساب می آیند
عباسی راد بذور مورد استفاده برای انجام این پروژه را سکاله ، سالسولا ریجیدا، فستوکا و درمنه کوهی که همگی از گونه های مرتعی سازگار با شرایط منطقه می باشند  اعلام کرد و گفت: گونه های بومی قادر به رقابت با دیگر گیاهان بوده و همچنین دارای خوشخوراکی زیاد، قدرت ترمیم، زادآوری و محافظت از خاک در مقابل فرسایش هستند.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان با اشاره به اینکه برای موفقیت اجرای این طرح، مناطق کپه کاری شده تا زمان استقرار گیاهان، قرق خواهد شد افزود: امید است تا پایان سال جاری عملیات اجرایی این پروژه اتمام یابد.
 لازم بذکر است شهرستان دامغان دارای ۱۶۲ سامانه عرفی مرتعی است که دارای  ۱۶۲۸۱۰ واحد دامی و ۱۲۷۹ بهره بردار می باشد.

46

کد خبر 1452570

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان شهرستان دامغان کپه کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات اجرایی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر با احداث مسیرها و خیابان‌های پیرامون پروژه آغاز شده است، گفت: معرفی ارزش‌ها، دستاوردها و زندگی مشاهیر از اهداف ساخت باغ مشاهیر است.

امیرعباس رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر در محدوده منطقه ۵ شهرداری اصفهان اظهار کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته، عملیات اجرایی این پروژه از بیست‌وپنجم فروردین سال جاری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه پروژه احداث باغ مشاهیر با اعتباری بالغ‌بر ۱۸ میلیارد ریال درحال انجام است و ماموریت سازمان اجرای پیاده‌روسازی، فضای سبز و مسیر عبوری رینگ پیرامونی باغ مشاهیر است.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: در این پروژه بیش از ۱۹۰۰۰ مترمربع زیرسازی می‌شود و پس از آن حدود ۴۷۰۰ تن آسفالت انجام خواهد شد.

کد خبر 749255

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی طرح ساماندهی ورودی‌ سبزوار
  • عملیات اجرایی مخزن آب شرب شهر گوجان آغاز شد
  • احیای ۲۳۰ هکتار از مراتع شیروان
  • عملیات سم‌پاشی علیه حشره ناقل مالاریا در سیب و سوران آغاز شد
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت سیزدهمین محل فرود بالگرد اورژانس پیش بیمارستانی نیشابور
  • آغاز عملیات اجرایی پروژه گازرسانی امام زاده ابراهیم(ع) شفت
  • معرفی دستاوردها و زندگی مشاهیر هدف مهم احداث باغ مشاهیر است
  • پیشرفت ۸ درصدی عملیات اجرایی احداث باغ مشاهیر
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان