Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده مردم اصفهان گفت: افت کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان ناشی از نبود دغدغه تربیتی و آموزشی مسئولان کشور و عدم اولویت‌بندی مسائل مهم است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، نشست مطالبه گری مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان پردیس شهید باهنر اصفهان با مهدی طغیانی، نماینده مردم این شهرستان درمجلس شورای اسلامی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این نشست دانشجومعلمان به مشکلات دانشگاه فرهنگیان در حوزه‌های مختلف اشاره کردند. 

یکی از دانشجویان حاضر در این جلسه گفت: قطعا سه ضلعی استاد، دانشجو و محتوا باید با برنامه‌ای جامع و هدفمند در مسیر شایستگی‌های معلمی اصلاح شود.

وی بیان کرد: در موضوع محتوا و تربیت مبانی اندیشه اسلامی، الزامی شدن آموزش کتب شهید مطهری و طرح ولایت در دروس و واحد‌های دانشجو معلمان به جای دروس سطحی موجود و نامنظم معارف اسلامی، از مطالبه جدی ما از مجلس شورای اسلامی و برنامه ریزان درسی وزارت علوم است.

طغیانی در پاسخ به دغدغه‌های دانشجومعلمان اظهار کرد: واقعا کجای دنیا را سراغ داریم که بیایند و قوانینی را برای کسانی که در گذشته در آزمون استخدامی قبول نشده اند مصوب کنند تا استخدام شوند؟!

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این مسئله و موافقت تعداد زیادی از نمایندگان مجلس از این طرح، متأسفانه اکثر نمایندگان تحت تأثیر تجمع‌ها و فشار‌های پیامکی قرار گرفته اند در صورتی که نمایندگان باید بر اساس منطق، مصلحت کشور، قانون و برنامه ریزی آینده نگر برای این موضوع تصمیم گیری مناسب اتخاذ کنند.

وی خاطرنشان کرد: این مطلب را هم نباید فراموش کنیم که حق افراد مستعد و شایسته معلمی را باید مطابق قانون داد و این موضوع را با ورود بدون آزمون نباید خلط کرد.

طغیانی در درخصوص کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان گفت: موضوع کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان باید قابل رقابت با دانشگاه‌های دیگر باشد، ولی با تأسف فراوان اینگونه نیست و ما شاهد رکود علمی و بی انگیزه بودن دانشجو معلم در پیشرفت‌های علمی و مهارتی هستیم.

وی تأکید کرد: این مورد ناشی از نبود دغدغه تربیتی و آموزشی مسئولین کشور و عدم اولویت بندی در مسائل مهم است که ارتقای معیار‌های رتبه بندی در آموزش و پرورش و سوق دادن این معیار‌ها در بین دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان از موارد بالا می‌کاهد و روح علمی را در دانشگاه فرهنگیان تقویت می‌کند.

در پایان جلسه مسولین بسیج دانشجویی پردیس شهید باهنر اصفهان به موضوع کسر حقوق از دانشجومعلمان و عدم وجود شفافیت مالی سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان، پردیس‌ها و مراکز استانی در هزینه‌ها و مخارج، اشاره کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه فرهنگیان اصفهان بسیج دانشجویی اصفهان مجلس شورای اسلامی کیفیت آموزش در دانشگاه فرهنگیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۷۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • تکذیب پیوست نامه وزیر درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ خط و نشان صحرایی برای رئیس سازمان نوسازی
  • تکذیب پیوست نامه صحرایی درباره ابطال کسر ۴۵ درصد از حقوق دانشجو معلمان/ دانشگاه رای را اجرا کند
  • ویدئوی عجیب از وضعیت آموزشی دانشجویان دندانپزشکی 
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • گرامیداشت روز معلم در دانشگاه فرهنگیان کرمان
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • تاسیس ۳۱ دانشگاه فرهنگیان مجزا با چه تدبیری انجام می‌شود!
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجو معلم در لرستان
  • جذب بیش از ۱۰۰۰ دانشجو معلم در گیلان