Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی بدون حضور استاندار و ریاست رئیس دانشگاه علوم پزشکی تشکیل و در این جلسه تصویب شد که فعالیت شبانه کسبه در اراک و ساوه تردد شبانه خودرو‌های شخصی ممنوع شود.

اکرمی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی رئیس جلسه امروز ستاد مقابله با کرونای استان مرکزی گفت: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله کرونا، مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ در اراک و ساوه از ۲۰ آبانماه به مدت یک ماه از ساعت ۱۸ تعطیل خواهند بود و در صورت فعالیت، پلیس اماکن می‌تواند راسا اقدام به پلمب واحد صنفی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکرمی افزود: از ۲۴ آبانماه تا ۲۴ آذرماه نیز تردد خودرو‌های شخصی از ساعت ۲۱ تا ۴ بامداد در شهر‌های اراک و ساوه ممنوع خواهد بود و هرگونه تردد با جریمه ۵۰۰ هزار تومانی روبرو می‌شود.

او اضافه کرد: البته برای کادر بهداشت و درمان که نیاز به تردد با خودروی شخصی جهت خدمت رسانی دارند، از طریق فرمانداران با پلیس هماهنگی لازم صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی بیان کرد: در روز‌های آینده رستوران‌ها تعطیل نیستند، اما با توجه به تاکیدات جهت جلوگیری از تجمع، پذیرش مشتری در رستوران‌ها با محدودیت همراه خواهد بود و این محدودیت به صورت آزمایشی طی هفته جاری انجام می‌گیرد.

او ادامه داد: با توجه به اینکه مسدود بودن آرامستان اراک مصوبه قانونی ستاد مدیریت کرونا در استان مرکزی است، مسلما بالارفتن از دیوار آرامستان‌ها مانند بالا رفتن از دیوار خانه مردم است که باید به شدت مورد برخورد قانونی قرار گیردو اطلاع رسانی شود تا افراد دیگری جرئت تخلف و بالا رفتن از دیوار آرامستان اراک را نداشته باشند.

اکرمی تصریح کرد: باید از خانواده‌های عروس و داماد برای برگزار نکردن مراسم عروسی و حتی از خانواده متوفی به منظور برگزار نکردن مراسم ختم تعهد گرفته شود، همچنین در صورت برگزاری مراسم برخورد جدی صورت گیرد.

او تاکید کرد: شنبه هفته آینده خوابگاه الزهرای اراک به عنوان نقاهتگاه در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار می‌گیرد، همچنین سپاه هم در صورت ضرورت جهت ایجاد نقاهتگاه آماده باشد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: طبق آمار جهانی، ۳۱ درصد مبتلایان گردهمایی خانوادگی داشته اند که متاسفانه این رقم در کشور و استان مرکزی به بیش از ۴۰ درصد می‌رسد، به همین دلیل باید دورهمی‌ها تعطیل شوند.

او با بیان اینکه شهر‌های خمین، ساوه، دلیجان، اراک و محلات همچنان در وضعیت قرمز هستند اضافه کرد: هفته گذشته که محدودیت‌ها با همکاری و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و با دقت اجرا و نظارت شد شاهد بهتر شدن وضعیت بودیم.

اکرمی تاکید کرد: زدن ماسک و فاصله گذاری فیزیکی مورد تاکید پزشکان است و کسانی که درمجامع، معابر و ادارات و نهاد‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نکنند با آن‌ها برخورد می‌شود.

او همچنین اضافه کرد: در ۲ شهر اراک و ساوه سواری‌های مسافربر نباید بیشتر ۳ مسافر سوار کنند.

انتهای پیام / ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کرونا در استان مرکزی ویروس کرونا استان مرکزی اراک و ساوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی توضیح داد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

او افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خود مالکی قراردادها درحال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

شهردار تهران تصریح کرد: درحال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودروی برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

کد خبر 849097 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها خودروی برقی علیرضا زاکانی شهردارى تهران تهران حمل و نقل شهری

دیگر خبرها

  • تخصیص ارز تاکسی‌ های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • شهردار تهران: تخصیص ارز واردات ۲ هزار خودرو برقی توسط بانک مرکزی صورت می گیرد
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران توسط بانک مرکزی
  • برگزاری آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • برگزاری دوره آزمون تخصصی اعطای مدرک حفظ قرآن کریم
  • ممنوعیت رفت و آمد شبانه در تهران+ اطلاعیه
  • نگهداری تَک‌پلاک جرم است
  • نگهداری تَک پلاک جرم محسوب می‌شود
  • ممنوعیت رفت‌وآمد شبانه در تهران+ اطلاعیه