Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام محمدصادق احسان بخش، در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه روحانیت و طلاب همواره پرچمدار و پیشگام خدمت در عرصه های مختلف بوده و هستند، اظهار داشت: روحانیون و طلاب جهادی از همان آغاز در مبارزه با ویروس منحوس کرونا خوش درخشیدند و تا به امروز با اخلاص مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: از همان روزهای آغازین بحران کرونا که بسیاری از افراد هراس داشتند حتی درباره این ویروس سخن بگویند این طلاب جهادی بودند که در کنار کادر درمان از بیماران کرونایی مراقبت می کردند و در آرامستان ها تغسیل و تدفین اموات کرونایی را بر عهده داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به موج سوم کرونا اشاره و عنوان کرد: طبیعی بود طلاب بعد از موج اول و فروکش کردن شیوع ویروس کرونا به فعالیت های علمی، تبلیغی و فرهنگی خود ادامه دهند اما با شروع فصل پاییز و آغاز موج سوم همچنین با توجه به فرمانی که رهبر انقلاب صادر فرمودند مجدد روحانیت و طلاب جهادی استان تهران فعالیت های خود را در عرصه خدمت رسانی به بیماران کرونایی و مبارزه با این ویروس منحوس آغاز کردند.

حجت الاسلام احسان بخش با بیان اینکه مراکز و نهادهای مختلفی فعالیت های جهادی طلاب را در خدمت رسانی به مردم مدیریت خواهند کرد، گفت: با توجه به گستردگی جمعیت در پایتخت شاهد روند افزایشی بستری بیماران و فوتی های کرونایی در تهران هستیم به همین منظور نهادهای مختلف حوزوی مانند حوزه علمیه برادران، حوزه علمیه خواهران، سازمان تبلیغات اسلامی، بسیج طلاب و اساتید، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و ... به منظور پیروی از منویات رهبر انقلاب وارد میدان مبارزه با کرونا و فعالیت های جهادی شدند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه علمیه استان تهران به فراخوان ثبت نام طلاب جهادی در طرح جهاد سلامت، سازندگی و فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه تهران اشاره و اظهار داشت: حوزه علمیه تهران با صدور این فراخوان از طلاب جهادی فعال دعوت به عمل آورد تا در عرصه های مختلف فرهنگی، مواسات، درمانی و ... به مردم استان خدمت رسانی داشته باشند.

وی با اشاره به اقدامات قرارگاه حوزویان جهادی استان تهران در مقابله با ویروس کرونا، عنوان کرد: جلسه قرارگاه حوزویان جهادی استان تهران هفته گذشته با حضور حجج الاسلام والمسلمین رحیمی صادق مدیر حوزه های علمیه تهران، دانایی دبیر فرهنگی جبهه انقلاب فرهنگی، زارعی مسئول بسیج طلاب سپاه محمدرسول الله(ص)، درویش مسئول بسیج طلاب سپاه سیدالشهدا(ع) به منظور هم افزایی نهادهای حوزوی برای مدیریت و حضور طلاب جهادی در بیمارستان ها، نقاهتگاه ها، آرامستان ها، اجرای طرح مواسات و غیره برگزار شد.

حجت الاسلام احسان بخش ادامه داد: در این جلسه برای جلوگیری از موازی کاری تصمیم گرفته شد هر بخشی به یک نهاد واگذار شود و اطلاعات و نوع فعالیت طلاب جهادگر نیز در یک سامانه جامع بارگذاری گردد؛ برای مثال مدیریت فعالیت های جهادی طلاب در بهشت زهرا(س) به بسیج اساتید، رسیدگی به امور نقاهتگاه ها و محلات به جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی، اقدامات گروه های جهادی به معاونت تبلیغ حوزه های علمیه استان تهران، رسیدگی به بیماران کرونایی به بسیج طلاب واگذار شد.

کد خبر 5065609

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد سلامت طلاب ویروس کرونا توهین به پیامبر ثبت نام دانشجویان وزارت علوم تحقیقات و فناوری ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی آموزش مجازی سازمان سنجش پذیرش دانشجو کنکور 99 دانشگاه های علوم پزشکی دانشگاه ها دوره دکتری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی استان تهران حوزه علمیه خدمت رسانی طلاب جهادی بسیج طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس عبادی گفت: در شرایط کنونی، ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تأمین اجتماعی و نیروهای مسلح مشغول خدمت هستند.

وی افزود: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آنها در دوران کرونا نیروهای طرحی بودند، استخدام شده اند و در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آنها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده‌اند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت همچنین از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و…، در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن در مجلس بتوان اقدامات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، افزود: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آنها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چند سال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

کد خبر 6088263 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • سربازی برای امام زمان (عج)بالاترین توفیق طلاب حوزه‌های علمیه است
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • ۱۷۰۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری استان بوشهر تخصیص یافته است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا
  • فعالیت‌های آموزش محور در حوزه سلامت، تقویت می‌شود
  • نگاه مطالبه‌گر در حوزه فرهنگ و هنر تحول‌ آفرین است
  • اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا