Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@03:48:59 GMT

نگرانی ژاپن از احتمال خلاء سیاسی در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۸۹۹۰

نگرانی ژاپن از احتمال خلاء سیاسی در آمریکا

به گزارش ایرنا، شبکه خبری "ان. اچ. کی" روز شنبه گزارش کرد در حالیکه شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ادامه دارد، دولت ژاپن قصد دارد گفت و گو با ایالات متحده و سایر کشورها درمورد شرایط امنیتی شرق آسیا را تقویت کند.

مقام های سیاستگذاری امنیتی ژاپن، آمریکا و کره جنوبی در همین راستا روز گذشته در یک کنفرانس آنلاین درمورد موضوعات نگران کننده مرتبط با کره شمالی به تبادل نظر پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنها در این نشست سه جانبه بر اهمیت همکاری نزدیک این سه کشور تاکید کردند.

مقام های توکیو قصد دارند اطلاعات مربوط به اقدامات چین و کره شمالی را با همتایان خود از آمریکا و سایر کشورها به اشتراک بگذارند.

در واقع، دولت ژاپن قصد دارد در بحبوحه عمیق تر شدن اختلافات میان آمریکا و چین، از بی ثباتی در اوضاع امنیتی شرق آسیا جلوگیری کند.

 تلویزیون دولتی ژاپن همچنین در گزارش دیگری اعلام کرد: اگرچه نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در چند ایالت هنوز مشخص نشده است اما به نظر می رسد  شانس جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری از حزب دمکرات برای پیروز شدن درحال افزایش است.  بایدن در ایالت پنسیلوانیا، که یک ایالت کلیدی است از ترامپ پیشی گرفته و دونالد ترامپ، وعده داده است که این نتایج را به چالش بکشد.

بر پایه این گزارش، اگر بایدن در ایالت پنسیلوانیا پیروز شود بیش از ۲۷۰ رای الکترال که برای تصدی مقام ریاست جمهوری نیاز است را از آن خود خواهد کرد. بایدن همچنین در ایالت های جرجیا، نوادا و آریزونا پیش بودن خود را حفظ کرده است در تمامی این چهار ایالت اختلاف کمی در آرا وجود دارد.

مقامات محلی در ایالت جرجیا انتظار شمارش دوباره آرا را دارند، به دلیل اینکه اگر در تمامی آرای به صندوق ریخته شده اختلاف حدود نیم درصد باشد نامزدی که درحال شکست خوردن است می تواند تقاضای شمارش مجدد آرا را بکند.

این امر می تواند منجر به شمارش خودکار آرا در ایالت پنسیلوانیا شود جایی که جمهوری خواهان از دادگاه عالی می خواهند تا دستور جدا کردن رای های پستی را بدهد که پس از روز انتخابات رسیده اند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که این رای ها غیر قانونی است ترامپ روز جمعه با صدور بیانیه ای گفت که تیم او برای به چالش کشیدن شمارش آرا از تمامی جنبه های قانونی استفاده خواهد کرد.

پیشتر بایدن گفته بود شکی وجود ندارد زمانی که شمارش آرا تمام شود، او به عنوان برنده اعلام خواهد شد.

پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سوم نوامبر - ۱۳ آبان ماه - برگزار شد و درحالی که هنوز رسانه های آمریکایی خبر نهایی درباره پیروز این انتخابات را اعلام نکرده اند، اما جو بایدن بنا بر گزارش شبکه خبری فاکس نیوز تاکنون ۲۶۴ رای الکترال و ترامپ نیز ۲۱۴ رای الکترال را به دست آورده و هنوز هیچ یک از دو نامزد آرای حد نصاب ۲۷۰ رای الکترال را کسب نکرده اند.

ترامپ روز برگزاری انتخابات با حضور در کاخ سفید درجمع گروهی از هوادارانش، خود را برنده انتخابات دانست و خواستار توقف شمارش آرا در ایالت  های پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، کارولینای شمالی و جرجیا شد، این ادعای وی واکنش های منفی در سطح داخل و خارج از آمریکا را به دنبال داشته است.

منبع: تلویزیون ژاپن برچسب‌ها ژاپن ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ژاپن ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ژاپن ایالات متحده آمریکا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اخبار کنکور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا رای الکترال شمارش آرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۸۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا

دیگر خبرها

  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد
  • نگرانی آمریکایی‌ها: بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری می‌میرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام