Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهران حسنی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۴۹۲ واحد گردشگری درخواست تسهیلات کرونایی با نرخ ۱۵ درصد دادند که برای همه این درخواست‌ها پرونده تشکیل شد و به بانک های عامل معرفی شده اند. 

وی گفت: تسهیلات ۳۶۹ پرونده با داشتن یکهزار و ۲۸۹ شاغل در تاسیسات گردشگری به مبلغ ۱۷۱ میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون گردشگری با اظهار این که مرحله نخست طرح حمایتی دولت برای گردشگری اشتغال محور بود ، افزود: به ازای هر شغل رسمی در واحدهای گردشگری ۱۶۰ میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است. 

حسنی این طرح را مربوط به تعطیلی تاسیسات گردشگری در ماه اسفند ۹۸ و سه ماهه نخست امسال عنوان کرد و گفت: فعالیت برای تمامی تاسیسات گردشگری استان از تیر ماه آزاد بوده و شامل خسارت نمی شود.

وی خسارت تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا را برای صنعت گردشگری حدود ۶ هزار میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار واحد گردشگری فعال در استان داریم که حدود ۱۶ هزار نفر در آنها به صورت مستقیم اشتغال دارند. 

آغاز اجرای طرح حمایتی بنگاه محور 

معاون گردشگری مازندران همچنین از ابلاغ طرح تازه دولت برای پرداخت تسیهلات به واحدهای گردشگری به خصوص واحدهای اقامتی اشاره کرد و گفت : این طرح بنگاه محور خواهد بود و بر اساس نوع فالیت و خدمات واحدهای گردشگری تسهیلات پرداخت می شود. 

حسنی افزود : برای مثال در این طرح هتل های یک ستاره تا پنج ستاره بسته به درجه کیفی خود می‌توانند از ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تا ۹ میلیارد ریال تسهیلات خسارت کرونایی دریافت کنند. 

وی ادامه داد: نکته قابل توجه این است که واحدهای اقامتی که در طرح نخست موفق به دریافت تسهیلات شدند نیز می توانند از طرح جدید برخودار شوند. 

حسنی گفت: طرح تسهیلاتی جدید به استان ابلاغ شده است و اکنون در حال رایزنی با بانک ها برای ورود به مرحله اجرایی هستیم. 

شیوع ویروس کرونا از اواخر بهمن سال گذشته خسارت گسترده ای به بخش های اقتصادی مازندران وارد که حوزه گردشگری یکی از آنها بود. این ویروس تقریبا چهار ماه باعث تعطیلی صنعت گردشگری استان شد که خسارت چندین هزار میلیارد ریالی را در پی داشت.

خسارتی که در بالا معاون گردشگری اشاره کرد فقط مربوط به لغو رزرو تاسیسات گردشگری است و شامل کاهش درآمد این واحدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته نمی شود. 

برچسب‌ها گردشگری ویروس کرونا تسهیلات ارزان قیمت مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری ویروس کرونا تسهیلات ارزان قیمت مازندران گردشگری ویروس کرونا تسهیلات ارزان قیمت مازندران اخبار کنکور تاسیسات گردشگری میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدثر تیموری گفت:  ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست این متخلفان شکار و صید را شناسایی و دستگیر کردند.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: شکار غیرمجاز پستانداران وحشی در شهرستان طی این مدت ۳۹ رأس بوده است که بیشترین شکار غیر مجاز مربوط به قوچ و میش با تعداد ۲۵ راس بوده است.

وی افزود: شکار پرندگان غیرمجاز نیز ۳۲ قطعه بوده که بیشترین آن سهره و کبک بوده است همچنین در حوزه تخلفات مربوط به صید آبزیان در سطح شهرستان نیز در سال ۱۴۰۲، حدود ۲۰۵ عدد ماهی به صورت غیر مجاز صید شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان درگز گفت: با تلاش محیط بانان پارک ملی تندروه، تعداد ۱۷ متخلف قبل از اقدام به شکار طی سال گذشته شناسایی و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

تیموری در خصوص کشفیات سلاح مجاز، غیرمجاز و دست ساز نیز گفت: طی این مدت در مجموع تعداد ۲۰ قبضه سلاح در شهرستان درگز از متخلفان کشف شده است.

وی اضافه کرد: در موضوع تخریب و تصرف در مناطق تحت مدیریت طی سال گذشته نیز تعداد هفت مورد شامل تصرف، شخم‌زنی و حفاری در مناطق تحت مدیریت شهرستان شناسایی و متخلفان به مراجع قضایی معرفی شده اند، همچنین در حوزه آلودگی‌ها نیز ۷۶ مورد اخطاریه رفع آلودگی برای واحدهای مختلف صنعتی ، خدماتی و تولیدی صادر شده است.

رییس اداره پارک ملی تندوره گفت: ماموران یگان حفاظت پارک ملی تندوره طی سال گذشته بیش از ۱۴ هزار و ۵۶۲ راس دام سبک غیر مجاز که به صورت غیر مجاز ، خارج از فصل چرا ، بدون پروانه و یا مازاد بر پروانه چرا وارد پارک ملی و مناطق تحت مدیریت شهرستان شده بودند را شناسایی و متخلفان را به مراجع قضایی معرفی کردند.

پارک ملی تندوره در شهرستان درگز و در فاصله ۲۷۰ کیلومتری شمال غرب مشهد قرار دارد.

دیگر خبرها

  • دریافت بیش از ۴۹۰ میلیارد تسهیلات خوداشتغالی توسط دانشجویان لرستان
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • ۵۰ واحد مسکونی در خراسان جنوبی بر اثر سیلاب اخیر خسارت دید
  • خسارت سیل به زیرساخت‌های خراسان جنوبی تشریح شد
  • خسارت سیل در خراسان جنوبی چند میلیارد تومان بود؟
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • اهدای تسهیلات نوسازی به واحدهای فرسوده روستایی کرمانشاه
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران