Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک نشریه آمریکایی نوشت: جدا از اینکه پیروز انتخابات ۲۰۲۰ چه کسی است، سلامت دموکراسی آمریکایی به این زودی‌ها احیا نخواهد شد چرا که در طول یک دهه گذشته و به ویژه در طول چهار سال گذشته، کیفیت دموکراسی در ایالات متحده روندی فرسایشی داشته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «لری دایموند» در فارین افرز یکی از دلایل این مسئله را چند قطبی های نژادی و حزبی  می داند که که حتی به پیش از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور باز می گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دایموند در ادامه آورده است: با این حال ترامپ بیش از پیشینیان خود به هنجارها و به نهادهای دموکراسی آمریکایی آسیب زد: نشر دروغ ها و اطلاعات نادرست؛ حملات پی در پی به رسانه ها، دادگاه ها، سرویس های خدمات شغلی و مخالفان سیاسی، تلاشش برای سیاسی بازی و کسب وفاداری افراد با ابزارهای نظامی، دستگاه های اطلاعاتی و اجرایی قانون فدرال، سوء استفاده  از قدرت ریاست جمهوری و تبعیض برای مزایای مالی و سیاسی، همدردی و پشتیبانی اش از گروه های نژادپرست راست افراطی. تقریبا هیچ یک از این موارد شباهتی به هیچ یک از دوره های پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده ندارد.

نویسنده تاکید  می کند، نتیجه نهایی انتخابات هر چه باشد، بیشتر دنیا و حتی بیشتر ایالات متحده از این واقعیت شگفت زده خواهند شد که یک عوام فریب و دوست بسیاری از خودکامگان در سرتاسر دنیا چطور توانسته بیش از هر نامزد ریاست جمهوری در تاریخ ایالات متحده به جز باراک اوباما در سال 2008 و جو بایدن در سال 2020 رای به دست آورد. در واقع بسیاری از محققان و دیپلمات های خارجی در سال های پیش رو به دنبال رمزگشایی از این مسئله خواهند بود که چطور ترامپ تنها سه درصد در آرای عمومی کم آورد و در بدترین حالت تنها برد کالج الکترال را در یک رقابت تنگاتنگ از دست داد.

دایموند در ادامه یادداشت خود نوشته است: رفتار ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی برای دموکراسی آمریکایی زیان بخش بود، به ویژه تلاش های قبل از انتخابات برای سرکوب رای دهندگان و ادعاهای بی اساسش درباره تقلب در آرای پستی. قابل پیش بینی بود رئیس جمهور با ایراد سخنرانی در شب انتخابات مبنی بر "یک کلاهبرداری بزرگ علیه ملت ما"، به پایین ترین سطح ممکن نزول کرد.

در این یاداشت خاطر نشان شده است که هیچ دلیلی وجود ندارد که اگر ترامپ در دور دوم نیز پیروز می شد کینه توزی کم تری نشان می داد یا چند دستگی را تشدید نمی کرد. اگرچه پیروزی بایدن به خودی خود زخم های ژرفی که دموکراسی آمریکایی در چند سال اخیر برداشته را بهبود نمی دهد.

روزنامه روس: جامعه آمریکا دچار دو دستگی شده/ ترامپ قصد تسلیم شدن نداردمقام آلمانی: ترامپ آماده است همه چیز را به آتش بکشدناامیدی ترامپ از نتانیاهوگفتگوی اینستاگرامی با امیرعلی ابوالفتح|‌جامعه آمریکا دو پاره شده است/ ترامپیسم با رفتن ترامپ تمام نمی‌شود


انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دموکراسی آمریکایی ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۹۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است

به گزارش قدس آنلاین، پایگاه اینترنتی «آکسیوس» نوشت: مشاوران ارشد «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا می‌گویند توافق پیشنهادی که هم اکنون روی میز مذاکرات حماس با اسرائیل است به عنوان تنها مسیر ممکن برای رقم زدن آتش‌بس در نوار غزه و تحقق احتمالی پایان به جنگی که بایدن را آماج انتقادات تند حتی از جانب حامیان برجسته‌اش در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ قرار داده، محسوب می‌شود.

«جان کربی»، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه گفت، جو بایدن همه تمرکزش را بر رقم زدن یک توافق آزادی اسرا قرار داده است. یک خبرنگار از کربی درباره اینکه آیا کاخ سفید طرح جایگیزینی برای پیگیری در صورت شکست مذاکرات آتش‌بس غزه دارد سوال کرد و او پاسخ داد: «فقط باید یک توافق (برای آتش‌بس) وجود داشته باشد.»

او ادعا کرد: «اگر بتوانیم آتش‌بس را حاصل کنیم خواهیم توانست به چیزی پایدارتر برسیم و سپس شاید به جنگ پایان دهیم و سپس شاید روند عادی‌سازی روابط (میان اسرائیل و عربستان سعودی)‌ را به پیش ببریم، اما شروع این روند باید با یک توافق و برگرداندن این افراد (اسرای صهیونیست) به خانواده‌هایشان باشد.»

به نوشته آکسیوس ۱۳۳ نفر از کسانی که در جریان عملیات هفتم اکتبر «طوفان الاقصی» جنبش حماس در سرزمین‌های اشغالی به اسارت گرفته شدند شامل ۶ شهروند آمریکایی هنوز در نوار غزه نگهداری می‌شوند.

این پایگاه در ادامه مطلب خود نوشت، مقام‌های آمریکایی مدعی هستند بحران انسانی در نوار غزه در هفته‌های اخیر کمی بهبود یافته است اما تاکید می‌کنند که یک آتش‌بس تنها راه واقعی برای رسیدگی نظام‌مند به وضعیت موجود و دفع خطر قحطی در این باریکه به حساب می‌آید.

وزارت بهداشت دولت تحت رهبری حماس در غزه اعلام کرده بیش از ۳۴۰۰۰ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه از هفتم اکتبر تا کنون به شهادت رسیده‌اند.

در این میان «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه گفت دستور به حمله ارتش این رژیم به شهر رفح در جنوبی‌ترین نقطه نوار غزه «چه با توافق و چه بدون آن» را خواهد داد.

مقام‌های آمریکایی مدعی هستند از آنجا که بایدن قصد دارد هر کار ممکن به منظور جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح انجام دهد پس دستیابی به یک توافق ‌آتش‌بس را پیگیری می‌کند چون باور دارد حصول این توافق است که باعث به تعلیق در آمدن عملیات نظامی اسرائیل در رفح  (اگر که باعث کنار رفتن دائمی آن از میز مذاکرات نشود) می‌شود.

همچنین به گفته مقام های آمریکایی مورد استناد پایگاه آکسیوس، کاخ سفید از سوی دیگر معتقد است برقراری یک آتش‌بس در نوار غزه در چارچوب توافقی برای تبادل اسرا آتش‌ درگیری‌های دیگر در منطقه از جمله حملات توسط انصارالله یمن علیه کشتی‌ها در دریای سرخ را فروخواهد نشاند.

همچنین چند دستیار بایدن معتقدند چنین توافقی در عین حال باعث دورتر شدن رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان از آستانه جنگ در محل مرز لبنان-اسرائیل خواهد شد.

آکسیوس نوشته است: یک هدف دیگری که دولت جو بایدن دنبال می‌کند این است که یک توافق آتش‌بس موقت برقرار وسپس آن را در ادامه تبدیل به یک توافق آتش‌بس دائمی کرده و بر مبنای این توافق به مذاکرات بر سر عادی‌سازی روابط عربستان و اسرائیل که آمریکا پیش از هفتم اکتبر پیگیری می‌کرد، برگردد.

مقام‌های آمریکایی همچنین ادعا کردند کاخ سفید می‌خواهد از مساله توافق عادی‌سازی روابط عربستان-اسرائیل به عنوان اهرم استفاده کرده و با استفاده از این اهرم نتانیاهو را وادار به پذیرش مسیر تشکیل کشور فلسطین کند.

حمایت‌های مداوم بایدن از اسرائیل موجب شده که در داخل آمریکا و در ضمن کارزار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری، او با خطر از دست دادن آرای رای دهندگان ترقی‌خواه جوان مواجه شود.

هدف دیگر بایدن از دنبال کردن انعقاد توافق آتش‌بس حماس و اسرائیل این است که شعله اعتراضات طنین انداخته در دانشگاه‌های مهم آمریکا از سوی تظاهرکنندگانی که معترض به سیاست‌های او در قبال اسرائیل هستند را کم کند.

به نوشته آکسیوس در سوی دیگر، بایدن همچنین به موجب این تلاش می‌خواهد وجهه خدشه‌دار شده خود در میان رای‌دهندگان عرب در ایالت تاثیرگذار میشیگان را بازسازی کند.

بایدن روز یکشنبه یک گفتگوی تلفنی با نتانیاهو داشت و در آن درباره جدیدترین پیشنهاد اسرائیل شامل تمایل برای مذاکره کردن بر سر «بازیابی آرامش پایدار» در غزه بعد از آزادی نخست اسرا بر مبنای دلایل بشردوستانه صحبت کرد.

روز دوشنبه نیز رئیس جمهور آمریکا با رهبران مصر و قطر، دو میانجی‌گر بین حماس و اسرائیل گفتگو داشت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • آکسیوس: توافق حماس و اسرائیل تنها امید بایدن است
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد
  • ترامپ اعضای ناتو را تهدید کرد/ پول نمی‌دهیم
  • ترامپ باز هم اعضای ناتو را تهدید کرد
  • صنعا: سرکوب دانشجویان موید دروغ بودن شعار دموکراسی آمریکاست
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند