Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-01@20:24:25 GMT

تکذیب ساخت داروی قطعی کرونا

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۰۰۶۰

تکذیب ساخت داروی قطعی کرونا

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت از تکذیب ادعای ساخت داروی قطعی کرونا خبر داد.

کیانوش جهانپور در توئیترش در واکنش به حواشی اخیر مبنی بر ساخت داروی کرونا از سوی برخی افراد مدعی نوشت: «معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: تکذیب ادعای ساخت داروی قطعی کرونا.»

جهانپور دیشب در واکنش به ادعای کشف داروی قطعی درمان کرونا در دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، گفته بود: هیچ کس در هیچ کجای دنیا تاکنون داروی قطعی برای درمان کووید۱۹ نساخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: درباره داروهای سنتی مطالعاتی صورت گرفته است و بعضا بر اساس نتایج این مطالعات مجوزهایی گرفتند که به تدریج وارد بازار خواهند شد اما، تنها به عنوان درمان کمکی کرونا از آنها استفاده خواهد شد و کاربرد درمان قطعی بیماری را ندارند.
وی با اکید بر اینکه برای درمان کرونا نه در طب سنتی و نه در طب رایج تاکنون دارویی ساخته نشده است، اظهار کرد: هیچ مطالعه‌ای درمان قطعی و اثربخشی قطعی هیچ درمانی را برای کرونا چه در طب رایج و چه در طب سنتی نشان نمی‌دهد.
سخنگوی سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در طب مدرن هم درمان‌هایی بر اساس داروهای گیاهی که ممکن است بخشی از آنها هم مخصوص طب سنتی نباشد استفاده می‌شود که تحت عنوان هربال مدیسین شناخته می‌شود اما در هر حال هر آنچه تحت عنوان گیاهان دارویی، فرآورده‌های طب سنتی و… ساخته شود صرفا به عنوان درمان‌های کمکی در کنار درمان‌های موجود برای کرونا استفاده می‌شود تا اثربخشی این درمان‌ها را افزایش دهد.
وی افزود: کسی که با ادبیات علمی آشنا باشد می‌داند انتخاب واژه‌های «درمان قطعی»، «درمان صد درصد» و…هیچکدام بار علمی ندارد.
جهانپور یادآور شد: اظهارات درمورد ساخت داروی قطعی کرونا از سوی وزارت بهداشت در حال پیگیری و بررسی‌های بیشتر است.
دکتر قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کرمانشاه هم گفته: خبری در یکی از خبرگزاری‌ها و به دنبال آن در فضای مجازی و رسانه‌ها منتشر گردیده و در آن به نقل از اینجانب برای داروی MAB98 از عنوان داروی قطعی کرونا استفاده شده که چنین موضوعی به هیچ وجه صحت ندارد.
وی افزود: داروی مذکور که دکتر مصطفایی و همکاران بر روی آن کار کرده و آزمایش بالینی را نیز انجام داده است، در درمان بیماری کرونا کمک کننده بوده ولی درمان قطعی کرونا محسوب نمی‌شود.
وی تاکید کرد: متاسفانه خبرگزاری مذکور به نقل از اینجانب از عنوان داروی قطعی استفاده کرده است که چنین چیزی از طرف بنده عنوان نشده است. همچنین برای صدور مجوز تولید و تجویز این دارو، مدارک لازم به سازمان غذا و دارو ارسال شده و احتمالا پس از ارزیابی ظرف دو هفته آینده مجوز آن صادر شود. همچنین برای داروهای گیاهی دیگر نیز که کمک کننده در درمان این بیماری هستند از جمله سه تا جهار داروی دیگر در سازمان غذا و دارو مجوز صادر شده است و این دارو نیز در نوبت ارزیابی و طرح در کمیسیون مربوطه در سازمان غذا و دارو است.
این در حالی است که رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به ارایه گزارش نهایی توسط داوران و تایید علمی داروی «MAB۹۸» مربوط به بیماران کرونایی گفت: این دانشگاه به دنبال اخذ مجوزهای لازم برای تولید انبوه این دارو در سازمان غذا و دارو است.
محمودرضا مرادی پنجشنبه شب در نشست بررسی رفع موانع و مشکلات اجرایی اخذ مجوز و تولید داروی MAB۹۸ با حضور معاونان درمان، غذا و دارو و تحقیقات و فناوری و دکتر علی مصطفایی (داروساز)، گفته بود: تولید این دارو و تایید آن از سوی مراجع مربوطه افتخاری بزرگ را نه تنها برای پدیدآورنده آن، بلکه برای دانشگاه علوم پزشکی، استان کرمانشاه و کشور جمهوری اسلامی رقم می‌زند.

ایرنا/ ایسنا/ وبدا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: ساخت داروی قطعی کرونا دانشگاه علوم پزشکی سازمان غذا و دارو درمان قطعی طب سنتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۰۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • نیاز ۱۹۴ بیمار هموفیلی استان همدان به داروی مستمر
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد
  • یک فایده جالب داروی کاهش وزن
  • خدمات رایگان وزارت بهداشت برای درمان کودکان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • داروی کاهش وزن به تسکین علائم آپنه خواب کمک می کند
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • ۵۹ داروی جدید تحت پوشش بیمه قرار گرفت