Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر محمدرضا ظفرقندی رئیس کل سازمان نظام پزشکی درباره وضعیت خانواده‌های شهدای سلامت گفت: باید توجه کرد که کادر درمان اعم از پرستار یا پزشک اگر به هر دلیلی بیمار شد یا فوت کرد، خانواده‌اش ساقط می‌شود. کسی که شغل آزاد دارد، اگر فوت کند، فرزندش کارش را ادامه می‌دهد، اما حرفه پزشکی و پرستاری حرفه‌ای علمی و خاص است و خانواده کاری نمی‌تواند انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که هنوز هیچ اقدام حمایتی برای خانواده‌های شهدای سلامت انجام نشده است، افزود: با همسر یکی از همکاران ما که پزشک عمومی بود و فروردین ماه فوت کرده بود، تماس گرفتیم که می‌گفتند هزینه زندگی‌مان را پدرم می‌دهد. این یک انتقاد بسیار جدی سازمان نظام پزشکی است.

ظفرقندی ادامه داد: اعلام شد که مدافعان سلامتی که به دلیل کرونا از بین می‌روند، «شهید خدمت» محسوب می‌شوند. بالاخره شهید یعنی این‌که از خانواده‌هایشان حمایت شود، اما هنوز که هنوز است ساماندهی شهدای کادر درمان به نتیجه نرسیده است و این خیلی بد است. وقتی حمایت نباشد هم دست و دل به کار نمی‌رود.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی با بیان این‌که طبق آخرین آمار شهدای کادر درمان حدود ۳۰۰ نفر هستند، گفت: ما مکاتباتی در این زمینه انجام داده‌ایم. در عین حال در ابتدا در آیین‌نامه‌ای که در این زمینه ارائه شد، یکسری سختگیری‌ها و محدودیت‌هایی بود که به نظر من منطقی نبود که نسبت به آن به صورت کتبی اعتراض کردیم.

وی افزود: به عنوان مثال اعلام کرده بودند که اگر فرد در بیمارستان خصوصی یا مطب فوت شده باشد، مشمول شهید نمی‌شود، اما باید تاکید کنم که نمی‌توان مطب را تعطیل کرد. پزشکان عمومی، عفونی و ریه در مطب‌ها، سطح اول مراجعه‌اند. اگر این‌ پزشکان مطب را تعطیل کنند و بیمار نبینند، بار بیماران روی بیمارستان‌ها می‌ریزد. بنابراین نمی‌توان گفت اگر پزشکی که در مطب بیمار مبتلا به کرونا را می‌بیند، اگر شهید شد، جزو مدافعان سلامت محاسبه نمی‌شوند. ما این موارد را احصا و مکاتبه کردیم.

ظفرقندی توضیح داد: مهم این است که این موضوع اجرایی شود. اکنون ۹ ماه از بیماری می‌گذرد و هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. خانواده این افراد واقعا در مضیقه قرار دارند. یک نفر جانش را گذاشته و واقعا ایثارگرانه کار می‌کند. یک متخصص عفونی از صبح تا شب کارش دیدن بیماران کروناست و در دل خطر است. حال اگر یکی از این افراد که شهید می‌شود، مورد حمایت قرار نگیرد، روی بقیه هم اثر منفی دارد.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: اقدامات حمایتی نسبت به شهدای سلامت هنوز اجرایی نشده و این خیلی بد است. به هر حال اعلام شده که این افراد شهید خدمت و شهید مدافع سلامت محسوب می‌شوند. بنابراین باید تسهیلاتی برای زندگی خانواده‌هایشان ارائه شود.

ظفرقندی افزود: در عین حال وقتی برای یکی از افراد کادر درمان اتفاقی می‌افتد، تمام حساب‌های بانکی فرد هم بلوکه می‌شود و اگر خود فرد هم پولی داشته باشد خانواده نمی‌توانند از آن استفاده کنند. بنابراین باید این موارد را مد نظر قرار داد.
 

کد خبر 563105 برچسب‌ها شهید كرونا در ايران سازمان نظام پزشکی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شهید كرونا در ايران سازمان نظام پزشکی سازمان نظام پزشکی کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۰۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس

رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، گفت: با تطبیق آزمایش‌های دی ان‌ای خانواده‌های شهدای مفقود الاثر و شهدای گمنام، هویت ۷ شهید گمنام که در شهر‌های مختلف استان فارس به خاک سپرده شده اند، مشخص شد.
رضایی با بیان این که نام شهدا به سپاه استان‌های مربوطه اعلام شده است ادامه داد: شهید مدفون در گلزار شهدای مرودشت اهل کرمان بوده و پیکر سه شهید گلزار دارالرحمه شیراز مربوط به خانواده‌هایی در استان‌های تهران و کرمان و رنجان است.
وی ادامه داد: پیکر شهید مدفون در سپیدان مربوط به خانواده‌ای از قم و پیکر شهید جهرم مربوط به خانواده‌ای در تهران است.
رئیس امور ایثارگران سپاه فجر فارس با بیان این که این شهدا پیش از سال ۱۳۹۴ در استان فارس خاکسپاری شده بودند افزود: پارسال از ۱۱۳ شهید گمنام مدفون در فارس نمونه دی ان ای، گرفته شد و مسئولان تشخیص هویت، همچنان مشغول تطبیق دی ان‌ای این شهدا با دی ان‌ای گرفته شده از خانواده‌های چشم انتظار شهدای مفقودالاثر هستند.
رضایی گفت: در جمع شهدای تازه تفحص شده، هویت شهید سید علاءالدین اسدپور اهل یکی از روستا‌های شهرستان زرقان نیز تشخیص داده شده است.
وی افزود: پیکر این شهید همراه با پلاک هم اکنون در معراج شهدای تهران است و هم زمان با شهادت امام جعفر صادق (ع)، بر روی دستان مردم استان فارس تشییع خواهد شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اما و اگرهای فروش اینترنتی دارو
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس مشخص شد
  • جزئیات عرضه اینترنتی دارو/ پلتفرم‌ها در نقش پیک دارو
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • یادواره‌ای به نام شهدای دانشجومعلم در لرستان
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • ابلاغ دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • دستور العمل حمل و عرضه دارو از طریق (سکو) پلتفرم‌ها و کسب و کار‌های اینترنتی ابلاغ شد