Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:39:34 GMT

اجرای طرح تحول سلامت موجب کاهش هزینه‌های درمان شد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۰۵۲۶

اجرای طرح تحول سلامت موجب کاهش هزینه‌های درمان شد

علی اسمعیلی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران درباره اجرای طرح تحول سلامت، استحقاق سنجی و سیستم همپوشانی بیمه ای و اجرای سیستم نسخه نویسی الکترونیکی در شهرستان هریس گفت: اجرای طرح تحول سلامت در شهرستان هریس شامل تحت پوشش قرار دادن ۸۵٪ از جمعیت شهرستان، در چهار صندوق بیمه ای و افزایش تعداد قراردادهای بخش خصوصی، واگذاری عملیات بیمه گری از یک دفتر پیشخوان طرف قرارداد به چهار دفتر پیشخوان می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس بیمه سلامت هریس افزود: اجرای طرح استحقاق سنجی و سیستم هم پوشانی بیمه ای ، در بیمارستان امام حسین ( ع) هریس و استخراج هم پوشانی ۱۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان و راه اندازی سیستم پردازشگر اسناد بستری در بیمارستان هریس و رسیدگی آنلاین و الکترونیکی به پرونده های بستری و حذف پرونده های کاغذی پرونده های بستری از جمله اقدامات این اداره می باشد.
اسمعیلی از اجرای طرح سیستم نسخه نویسی الکترونیکی موسسه های خصوصی طرف های قرارداد بیمه سلامت و حذف نسخه کاغذی در شهرستان هریس و پوشش به موقع افراد فاقد بیمه مبتلا به کرونا و پرداخت ۹۰٪ هزینه های بستری بیماران کرونایی، اجرای طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی در شهرستان هریس و پیگیری مطالبات سطح یک روستایی شبکه بهداشت و درمان و سرانه جمعیت بیمه عشایر از اول سال ۹۸  و پوشش بیمه ای بیماران خاص به صورت رایگان و پرداخت ۱۰۰ ٪ هزینه های دارو و دیالیز بیماران خاص خبرداد.

وی افزود: بیمه شدگان بیمه سلامت می توانند با کد دستوری #۱۶۶۶* و با وارد کردن کد ملی خود می توانند از اعتبار بیمه ای خود اطلاع یابند و در صورت فاقد اعتبار بودن دفترچه درمانی جهت تمدید اعتبار بیمه ای به نزدیکترین دفتر پیشخوان طرف قرارداد اداره بیمه سلامت شهرستان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس بخشنامه سازمان افرادی که اعتبار دفترچه های درمانی آنها  از تاریخ ۹۹/۷/۳۰ به بعد منقضی شده و دارای برگ نسخ سفید هستند تا پایان فروردین ماه سال ۱۴۰۰ به علت شیوع ویروس کرونا و کاهش مراجعه به دفاتر پیشخوان نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان جهت تمدید اعتبار بیمه ای ندارند و می توانند از موسسه های طرف قرارداد خدمات درمانی دریافت کنند.

برچسب‌ها سلامت هریس آذربایجان شرقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سلامت هریس آذربایجان شرقی سلامت هریس آذربایجان شرقی اخبار کنکور شهرستان هریس بیمه سلامت اجرای طرح بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد، حسن عباسی اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبات سفر استاندار آذربایجان غربی به مهاباد و بازدید از محلات محروم احداث مرکز جامع سلامت در منطقه پشت‌تب در دستور کار قرار گرفت و اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون احداث این مرکز به شبکه بهداشت و درمان واگذار و تحویل پیمانکار برای شروع عملیات اجرایی شده است.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: همچنین امسال احداث چهار خانه بهداشت در روستاهای تابعه شهرستان با هدف ارتقای بهداشت و سلامت مناطق روستایی در دست اقدام است.

عباسی ضمن قدردانی از همت خیران سلامت در این شهرستان گفت: ۳۰ میلیارد از طرف خیران سلامت برای تکمیل پروژه بخش دیالیز بیمارستان کمک شده است.

وی از راه‌اندازی خدمات شیمی درمانی هلال احمر مهاباد خبرداد و گفت: ۸۵ درصد هزینه درمان بیماران سرطانی توسط بیمه، ۱۵ درصد توسط بیمار و پنج درصد هم از طرف هلال احمر تامین خواهد شد.

فرماندار ویژه مهاباد در پایان تکمیل مراحل ساخت ۲ بیمارستان تامین اجتماعی و ۳۵۰ تختخوابی مهاباد را جز اولیت های مدیریت شهرستان دانست و اظهار کرد: با تمکیل این پروژه‌ها، سرانه تخت بیمارستان شهرستان از میانگین کشوری نیز بالاتر خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • هزینه های دندانپزشکی گران نیست؛ درآمد مردم کم است
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • برنامه‌ای به مناسبت هفته سلامت در شهرستان فومن
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • افتتاح و راه‌اندازی ۳ خانه بهداشت در میناب
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • چهار راهبرد سند تحول برای کاهش پرونده‌های ورودی به قوه قضاییه
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن