Web Analytics Made Easy - Statcounter

ابوذر ضیائی روز شنبه در دیدار با رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان اظهار داشت: با توجه به اهمیت حفظ سلامت مسافران به هیچ پروازی اجازه داده نمی‌شود حتی یک مسافری بیش از ظرفیت ۶۰ درصدی صندلی‌ها سوار کرده و جابه‎‌جا کُند.

وی ادامه داد: فرودگاه‌های هرمزگان و به خصوص فرودگاه بین المللی بندرعباس در راستای رعایت پروتکل های پیشگیری از بیماری کرونا روزانه ضدعفونی و گندزدایی می‌شود، علایم رعایت فاصله گذاری اجتماعی بر روی صندلی ها نصب شده و ورود افراد به ترمینال تنها با داشتن ماسک مجاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: همچنین ۲ دستگاه دوربین حرارتی خریداری و در فرودگاه بین المللی بندرعباس نصب شده تا اگر چنانچه کسی تب داشت و یا دمای بدنش غیر معمولی بود شناسایی و اقدام‌های بهداشتی لازم انجام شود.

بنا به گفته مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان، اورژانس در فرودگاه بین المللی بندرعباس مستقر شده و به تازگی نیز ناظران سلامت در این فرودگاه استقرار یافته‌اند و فاصله گذاری اجتماعی حتی در اتوبوس‌هایی که برای جابه‌جایی مسافران استفاده می‌شوند رعایت می‌شود.

رشد ۱۰ درصدی مسافری در فرودگاه بین المللی بندرعباس

ضیائی با اشاره به شرایطی که کرونا بر فرودگاه‌های کشور وارد کرده است، بیان داشت: در زمان شیوع بیماری کرونا فرودگاه های کشور با کاهش ناگهانی حجم پروازها و مسافران روبه‌رو شدند اما فرودگاه بین المللی بندرعباس شاهد رشد ۱۰ درصدی مسافری است.

وی، با اشاره به حضور حدود ۲۰ ارگان مختلف در فرودگاه بین المللی بندرعباس بیان داشت: تلاش داریم با همکاری این ارگان‌ها خدماتی در شأن مردم داده شود و رضایت آن‌ها را بیش از پیش جلب کرد.

مسیر بندرعباس گرگان راه‌اندازی شد

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان همچنین بیان داشت: همانگونه که به خبرنگار ایرنا اطلاع داده بودم، مسیر بندرعباس گرگان هم در هشتم آبان راه‌اندازی شده و مردم و فعالان اقتصادی، به خصوص بازرگانان می‌توان این مسافت را سریع‌تر طی کنند.

وی افزود: تعداد پرواز در مسیرهای مختلف افزایش قابل ملاحظه‌ای یافته و امکان افزایش در برخی مسیرهای هم وجود دارد اما از آنها استقبال نمی‌شود که در این خصوص کرونا را نیز باید لحاظ کرد.

ضیائی بیان داشت: در مسیر بندرعباس تهران در ساعت های مختلف پرواز وجود دارد و به شهرهای شیراز، اصفهان و مشهد پرواز روزانه برقرار است.

به گفته وی، مسافران فرودگاه بین المللی بندرعباس اغلب فعالان اقتصادی بوده و به همین دلیل زمانی که به تعطیلی‌ها نزدیک می‌شویم از حجم مسافران کاسته می‌شود اما در مسیرهایی مانند مشهد و کیش اغلب مسافران گردشگری هستند و فرودگاه‌های آنها شاهد افزایش حجم مسافری هستند.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان خاطر نشان کرد: درحال حاضر هواپیماهای ۱۵ شرکت پروازی ۱۶ مسیر پروازی داخلی را برای مسافران فرودگاه بین المللی بندرعباس پوشش می‌دهند و به طور میانگین روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ سورتی پرواز در این فرودگاه انجام می‌شود.

سه طرح بزرگ تا پایان سال بهره‌بردرای می‌شوند

مدیرکل فرودگاه های هرمزگان گفت: سه طرح بزرگ شامل تکمیل دیوار حفاظتی فرودگاه بین المللی، توسعه پارکینگ هوایپما و بهسازی پارکینگ‌های قبلی هوایپما در فرودگاه بین المللی بندرعباس بهره‌برداری می‌شوند،همچنین تجهیزات فرود دقیق هواپیما در فرودگاه بین المللی بندرعباس بروزرسانی می‌شوند.

 ضیائی ادامه داد: علاوه‌براین موارد پیگیر راه‌اندازی ایرتاکسی برای استفاده مردم در مسافت‌های کوتاه بوده و تلاش داریم زیرساخت‌های ایجاد شده در زمان مدیریت قبلی در فرودگاه‌های بین المللی بندرلنگه و ابوموسی را تکمیل کنیم.

وی اشاره کرد: با توجه به اهمیت فرودگاه بین المللی بندرعباس برای کشور و شرکت فرودگاه‌های کشور اجازه داده نشد طرح های آن متوقف شود و براساس دستور مدیرعامل باید ۱۰۰ درصد طرح های آن اجرایی شود.

مدیرکل فرودگاه‌های هرمزگان در خصوص فرودگاه‌های قشم و کیش هم بیان داشت: این فرودگاه ها زیر نظر مناطق آزاد اداره می‌شوند.

ضیائی در خصوص احداث باند دوم فرودگاه بین المللی بندرعباس که از نیازهای این استان و شهر بندرعباس عنوان شده نیز گفت: برای احداث این باید زمین مورد نیاز باید در اختیار راه و شهرسازی هرمزگان و سپس فرودگاه بین المللی بندرعباس گذارده شود.

وی تاکید کرد: احداث این باند اثر مثبت و خوبی بر توسعه فعالیت‌های اقتصادی هرمزگان به صورت غیر مستقیم و افزایش پروازها خواهد داشت.

برچسب‌ها ویروس کرونا رسانه هرمزگان فرودگاه بین‌ المللی بندرعباس بندرعباس پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا رسانه هرمزگان فرودگاه بین المللی بندرعباس بندرعباس ویروس کرونا رسانه هرمزگان فرودگاه بین المللی بندرعباس بندرعباس اخبار کنکور فرودگاه بین المللی بندرعباس مدیرکل فرودگاه های هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس

حجت الاسلام موسی پولادی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان در مراسم تجلیل از مربی و هادیان سیاسی رده‌های بسیج سپاه ناحیه بندرعباس گفت: شهید مطهری در دوران زندگی خود برای اسلام خدمات ارزنده‌ای ارائه، و با جریان‌ها و اندیشه‌های انحرافی مبارزه کرد.

از هشتم تا ۱۲ اردیبهشت ماه هفته عقیدتی سیاسی نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • بهره برداری از محل جدید اعزام و آماده سازی پروازهای هواپیمایی کیش
  • جزیره ایرانی شیخ اندرآبی
  • تجلیل از ۴۴ مربی عقیدتی و هادیان سیاسی بسیج در بندرعباس
  • دومین فوران آتشفشان در اندونزی/ فرودگاه تعطیل و خورشید تاریک شد!
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس هرمزگان
  • عدم رعایت نظافت عمومی سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • عدم رعایت نظافت عمومی مسافران سبب اختلال خط ۵ مترو شد
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی