Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، یکی از مطالبات مردمی ثبت شده در سامانه «فارس من» خبرگزاری فارس، بحث فاضلاب شهر جدید صدرا با عنوان" به وضعیت فاضلاب صدرا رسیدگی شود"https://www.farsnews.ir/my/c/43617 است.

اهالی صدرا در این کمپین ضمن گلایه از بوی تعفن فاضلاب فاز یک صدرا پس از شروع به سازندگی در این شهر جدید، در ادامه توضیحات سوژه خود با تأکید بر تاثیر این موضوع بر سلامت فردی خواستار حل این مسئله با سرعت بیشتری شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل آبفا شیراز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در صدرا به‌عنوان شهری جدید باید همه زیرساخت‌ها فراهم می‌شد اما در سال ۸۷ که بحث فاضلاب صدرا را از شرکت عمران تحویل گرفتیم، یک تصفیه‌خانه داشت که برای هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعب طراحی شده و به‌صورت ناقص بود و افزایش جمعیت منجر شد که این آمار به حدود سی هزار مشترک برسد و ما مجبور شدیم به سمت احداث تصفیه‌خانه جدیدی برویم که بر اساس مطالعات  انجام‌شده شش مدل تصفیه‌خانه باید در صدرا سه مدل در غرب و سه مدل در شرق، احداث شود.

بهمن بهروزی افزود: در شرق صدرا عملیات اجرایی دی‌ماه ۹۵ شروع شد و تجهیزات موردنیازی که عمدتاً باید از خارج از کشور خریداری می‌شدند، پس از تحریم‌ها با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان به این عرصه در داخل تولید شدند.

وی با اشاره به اینکه تصفیه‌خانه بسیار گران و هزینه‌بر است، گفت: تصفیه‌خانه‌ها محصولات خارجی و هزینه‌بر دارند به‌گونه‌ای که برای ساخت هر مترمکعب تصفیه‌خانه بین هشت تا ده میلیون تومان اعتبار لازم است. 

بهروزی بابیان اینکه با اعمال تحریم‌ها و عدم واردات مشکلات بسیاری دامن‌گیر شرکت شد گفت: خوشبختانه مدتی است شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های دولتی باکیفیت خوب تجهیزات را ارائه می‌دهند که صدرا هم از این قاعده مستثنا نیست.

مدیرعامل آبفا شیراز درباره راه‌اندازی این تصفیه‌خانه اظهار داشت:  قول داده بودیم که پایان شهریور این تصفیه‌خانه را افتتاح کنیم ولی متأسفانه مسائل مالی و تجهیزات بخش عمده‌ای از کار ما را عقب انداخت که من قول می‌دهم ظرف کمتر از یک ماه مشکل تصفیه‌خانه حل‌شده و اواسط آبان یا آذر تصفیه‌خانه راه‌اندازی شود.

بهروزی با اشاره به کاهش بوی بد فاضلاب و بهبود کیفیت آب در پی راه‌اندازی تصفیه‌خانه گفت: در پی راه‌اندازی تصفیه‌خانه شماره یک بوی گاز و بوی فاضلاب کمتر شده است.

مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا حل‌شده است

در ادامه خبرنگار فارس به سراغ نماینده مردم و شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز رفته و به گفت‌وگو با وی در خصوص این مسئله پرداخته است.

ابراهیم عزیزی در این باره اظهار داشت: مشکل تصفیه‌خانه فاضلاب شهر صدرا حل ‌شده و کلیه کارها و اقدامات لازم صورت گرفته است.

وی بابیان اینکه اعتبارات لازم برای تصفیه‌خانه شرق صدرا تأمین ‌شده و این پروژه هیچ‌گونه مشکلی ندارد، عنوان کرد: انتقال برق به تصفیه‌خانه شرق صدرا نیازمند هماهنگی میان اداره آب و فاضلاب شیراز و اداره کل راه‌آهن فارس بود که هماهنگی‌های لازم در این خصوص صورت گرفته و مشکلی در انتقال برق نیز وجود نخواهد داشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس یازدهم افزود:کار محوطه‌سازی تصفیه‌خانه بنا به گفته رئیس شرکت آب و فاضلاب شیراز انجام‌شده و در حال اتمام است.

وی درخصوص زمان افتتاح و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شهر صدرا نیز گفت: در آینده بسیار نزدیک و شاید کمتر از یک ماه تصفیه‌خانه شرق صدرا افتتاح شده و به بهره‌برداری خواهد رسید و همزمان با آن، کلنگ تصفیه‌خانه غرب صدرا را بر زمین خواهیم زد و عملیات اجرایی این تصفیه‌خانه نیز آغاز می شود.

رئیس مجمع نمایندگان فارس ادامه داد: در اولین فرصت که این تصفیه‌خانه به بهره‌برداری برسد، از نگرانی مردم صدرا مبنی بر بوی آزاردهنده و سایر مشکلات ناشی از فاضلاب کاسته خواهد شد.

وی با ذکر اینکه پس از افتتاح تصفیه‌خانه شرق و آغاز عملیات اجرایی تصفیه‌خانه غرب صدرا، این شهر در بحث فاضلاب با مشکلی مواجه نخواهد شد، اذعان کرد: اراده مسئولین مربوطه و نمایندگان مجلس برحل مشکلات صدرا بوده و کارهای مرتبط با این شهر با اولویت دنبال می‌‌شود.

انتهای پیام/ ن

منبع: فارس

کلیدواژه: شیراز تصفیه فاضلاب صدرا شرق غرب راه اندازی تصفیه خانه تصفیه خانه شرق راه اندازی شرق صدرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز

طی مراسمی دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلان شهر شیراز و منطقه قره پیری انجام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط سازمان مدیریت جهاد کشاورزی استان فارس، صبح امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت_ دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز و منطقه قره پیری در سطح حدود ۹۰ هکتار با به‌کارگیری ادوات مکانیزه سبک و سنگین صورت گرفت.

عملیات امحاء این مزارع آلوده با عنایت به نظر شبکه بهداشت و درمان به جهت آلودگی و با دستور مقام قضائی و همکاری دستگاه‌های متولی در قالب گشت هم‌پوشان اجرایی شده است.

این عملیات با حضور محمد میرزایی سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شیراز و آرش طاهری معاون فنی و اجرایی و فرهاد اتحاد نژاد رئیس مرکز جهاد کشاورزی حومه شیراز به جهت نظارت کامل بر حسن اجرای کار انجام شد.

به گزارش ایمنا، اولین مرحله از عملیات امحا مزارع مذکور در سطح ۲۷۰ هکتار از اراضی منطقه گردخون در حومه کلان‌شهر شیراز در روز سه‌شنبه، یازدهم اردیبهشت صورت گرفت که در این اقدام محصولات کشاورزی بیش از ۱۰ قطعه از مزارع امحا شد.

کد خبر 751164

دیگر خبرها

  • مزارع آلوده به آب فاضلاب در شیراز امحاء شد
  • دومین مرحله از عملیات امحاء مزارع آلوده به فاضلاب در شمال غرب کلانشهر شیراز
  • پاسخ عجیب آبفا خوی به بوی بد فاضلاب: مربوط به برخی فصول سال است!
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • رقابت نزدیک مرحله دوم وظایف ما را نیز سنگین‌تر می‌کند
  • مزارع کشاورزی که با فاضلاب خام و پساب آبیاری شوند، معدوم خواهند شد/چرخه تصفیه خانه‌ها باید تکمیل شود
  • اعتراض مردم خوی به بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب 
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • امحاء کشت محصولات کشاورزی با آب‌های غیرمتعارف در شیراز
  • تخریب بیش از ۳۰۰ هکتار مزارع آلوده به فاضلاب خام در شیراز