Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@04:17:54 GMT

سايز بندي لوله کاروگيت و قيمت

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۸۴۵۵۸

سايز بندي لوله کاروگيت و قيمت

لوله کاروگیت

خبرگزاری آریا- لوله کاروگیت  یا لوله پلی اتیلن فاضلابی  نوعی از  لوله پلی اتیلن دوجداره است که دو جداره مجزا دارد. به این لوله، لوله پلی اتیلن فاضلابی نیز گفته می شود و برای عبور پسابهای صنعتی و سیالات فاضلابی اسیدی و قلیایی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله کاروگیت کاربردهای بسیار متنوعی دارد که در ادامه مطلب به آنها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوله های کاروگیت از دو جداره تولید میگردند که جدار خارجی جهت تحمل بارهای وارده از اطراف لوله بصورت پروفیل موج دار طراحی و ساخته میشوند که بسته به شرایط  تعریف پروژه دارای مقاومت های متفاوتی خواهند بود، سطح داخلی این لوله صاف و یکپارچه است و سطح بیرونی آن موج دار و حلقه حلقه می باشد. صاف و صیقلی بودن سطح داخلی لوله کاروگیت باعث می شود که تشکیل رسوب در داخل لوله به حداقل برسد و پساب و سیال با سرعت بالاتری از داخل لوله عبور کند. و همچین این سطح کاملا صاف و صیقلی اجازه خراشیده شدن سطح داخلی لوله توسط سنگ ریزه ها و اشیای نوک تیز موجود در فاضلاب را نداده و طول عمر لوله کاروگیت را تا 100 سال بالا میبرد.

 این لوله به دلیل ساختار پروفیل مانند و موج دار دارای مقاومت بسیار خوبی بوده و فشارهای خاک بالایی در عمق های زیر زمین را به راحتی تحمل میکند و از استحکام و دوام خیلی بالایی برخوردار است و تمام فشارهای سطحی و زیر سطحی را تحمل می کند.

لوله پلی اتلین دوجداره فاضلابی از سایز  110 میلیمتر تا سایز 1000 میلیمتر بصورت کاروگیت تولید میشود و از سایز 1000 میلیمتر تا 3000 میلیمتر و گاها تا سایز 3500 و 4000 میلیمتر بصورت لوله کاروگیت اسپیرال تولید میگردد .

تفاوت این دو لوله فقط بخاطر خط تولید های متفاوت در قطر های مختلف میباشد و از لحاظ کارایی هر دو نوع لوله تولید شده کارایی یکسانی را دارا میباشند .

لوله های پلی اتیلن دوجداره در شالخه های 3 و 6 و 12 متری تولید میگردند که در حالت استاندارد این شرکت در شاخه های 6 متری تولید ات خود را وارد بازار مینماید و در صورتیکه مشتری درخواست شاخه 3 یا 12 متری بنماید سفارش بصورت سفارشی تولید شده و آماده تحویل خواهد بود .

مقاومت لوله های پلی اتیلن بر اساس نوع پروژه ، ضریب سختی خاک منطقه ، بارهای وارده خارجی بر روی لوله ، بارهای مرده  و زنده روی لوله طراحی و محاسبه میگردد.

لوله کاروگیت در مقاومت های 16 و 31.5 و 64 کیلو نیوتن بر متر مربع تولید میگردد. که در صورت درخواست مشتریان این مقاومت ها قابل تغییر و طراحی مجدد جهت کم کردن بار مالی اضافی میباشد .

جمت اتصال لوله های کاروگیت از کوپلر و واشر استفاده میشود . بدیسن صورت که یکسر از لوله بصورت کوپلر یا مادگی ساخته میشود و سر دیگر لوله ساده واهد بود .

در سر نری لوله یک واشر قرار داده شده و پس از روغنکاری کوپلر یا مادگی سر دیگر لوله ، لوله ها بهم فشرده میشوند تا لوله بیست تا سی سانتیمتر داخل گوپلر فشرده شود.

کوپلر و واشر لوله های کاروگیت در کارخانه بهمراه لوله تولید میگردند و همزمان با خرید لوله تحویل مشتری خواهند گردید که سرعت خرید و اجرا را برای مشتری خیلی بالا میبرد.

کوپلر و واشر تا سایز 1200 میلیمتر برای لوله های پلی اتیلن فاضلابی قابل اجرا میباشند و از سایز 1200 میلیمتر به بالا از جوش اکستروژن برای اتال لوله بهم استفاده میشود.

سایز بندی لوله کاروگیت :

لوله کاروگیت 110 میلیمتر

لوله کاروگیت 125 میلیمتر

لوله کاروگیت 160 میلیمتر

لوله کاروگیت 200 میلیمتر

لوله کاروگیت 250 میلیمتر

لوله کاروگیت 315 میلیمتر

لوله پلی اتیلن فاضلابی 400 میلیمتر

لوله کاروگیت 500 میلیمتر

لوله کاروگیت 600 میلیمتر

لوله کاروگیت 700 میلیمتر

لوله کاروگیت 800 میلیمتر

لوله کاروگیت 900 میلیمتر

لوله کاروگیت 1000 میلیمتر

لوله کاروگیت اسپیرال 1200 میلیمتر

لوله کاروگیت اسپیرال 1400 میلیمتر

لوله کاروگیت اسپیرال 1600 میلیمتر

لوله کاروگیت اسپیرال 1800 میلیمتر

لوله پلی اتیلن اسپیرال 2000 میلیمتر

لوله دوجداره فاضلابی اسپیرال 2200 میلیمتر

لوله کاروگیت اسپیرال 2400 میلیمتر

لوله دوجداره پلی اتیلن اسپیرال 2500 میلیمتر

لوله کاروگیت اسپیرال 3000 میلیمتر

لوله کاروگیت  اسپیرال 3500 میلیمتر

مزایای لوله کاروگیت

لوله کاروگیت دارای طراحی خاصی است و ویژگیهای منحصر به فردی دارد. مزایای این لوله پرمصرف و کاربردی عبارت است از:

- چگالی بالای لوله کاروگیت بخاطر تراکم زیاد مولکول های مواد اولیه استفاده شده در تولید لوله کاروگیت

- وزن سبک لوله فاضلابی پلی اتیلن که هم در حمل و نقل و هم رد اجرای شبکه های فاضلاب بسیار حائز اهمیت میباشد.

- نصب و حمل و نقل آسان و با سرعت بالا در پروژه های ناهموار و مسیرهای طولانی

- پایداری بالا در مقابل بارهای ضربه ای و ارتعاشی

- پایداری بالا در هنگام وقوع بلایای طبیعی همچون زلزله و رانش زمین

- فلکسیبلتی بالا

- عدم فرسایش و خوردگی بعد از قرار گرفتن در معرض خاک و زمین های دارای املاح معدنی و زمینهای حاوی مواد شیمیایی و خوردنده حتی دریاها

- برای جا به جایی سیالاتی  مانند اسیدها، بازها و مواد خورنده شیمیایی و پساب های صنعتی دارای مواد مخرب و سیالاتی که امکان ترکیب شدن داشته و تولید اسید یا باز های خطرناک مینمایند مناسب است.

- انعطاف پذیری بالا

- دوام بالا در برابر فشار های وارده از بالا و اطراف  و حتی فشار های آبهای زیر زمینی پایین لوله

-دامنه تحمل دمایی از زیر صفر درجه سانتیگراد تا 80 درجه سانتیگراد

- لوله کاروگیت  آسیب نمی بیند و دچار ساییدگی سصحی چه از سطح بیرونی لوله و چه از سطح داخلی لوله نمیشود.  شکستگی، خمیدگی، نشتی و ترک نمی شود.

- شکستگی و ترک خوردگی در لوله کاروگیت اتفاق نمیافتد .

- لوله کاروگیت تا سایز 1000 بصورت نر و مادگی متصل میشود و کاملا آببند میباشد

- سایز های بالای 1000 میلیمتر لوله کاروگیت بصورت جوش اکستروژن متصل میشوند و کاملا آببند

- مقاومت  بالا در برابر نور خورشید و اشعه ماورابنفش (UV)

- مقاومت شیمیایی بالا در برابر نمکهای صنعتی، میکروارگانیسم ها و گازهای حاصل از فاضلاب

- گارانتی 50 ساله

- طول عمر حداقل 100 ساله

-  اتصالات  سریع و با کیفیت

- قابلیت تولید انواع اتصالات زانویی و سه راهی و چهار راهی و تبدیل و  غیره برای اجرای شبکه های فاضلاب پیچیده

- قیمت مناسب در مقایسه با دوام و طول عمر در برابر دیگر لوله های مورد استفاده در فاضلاب

- رسوب پذیری خیلی پایین بدلیل سطح صاف و صیقلی

- قابل نصب در مسیرهای مستقیم ، ناهموار و شیب دار به صورت سطحی و دفنی

ابعاد لوله کاروگیت

لوله کاروگیت دارای انواع و سایزهای مختلفی است و ابعاد آن براساس قطر داخلی لوله ها تعیین می شود. برای محاسبه دقیق قطر لوله و تعیین سایز آن، باید مقاومت مکانیکی لوله از طریق میزان خاکی که روی آن قرار می گیرد، محاسبه شود. لوله کاروگیت از سایز 110 میلیمتر تا سایز 3500 میلیمتر، در شاخه های 3، 6 و 12 متری و در مقاومت های 8، 16، 31.5 و 64 کیلونیوتن بر متر مربع تولید می شود.

لوله کاروگیت 1000

 این نوع لوله در شاخه های 6 متری و مقاومت مکانیکی 8 تا 64 کیلونیوتن تولید می شود. از لوله کاروگیت 1000 میلیمتر در شبکه های اصلی فاضلاب های شهری، پتروشیمیها، پالایشگاه ها و برای انتقال آب رودخانه‌ها استفاده می شود. همچنین برای منهولها و یا دیواره چاه‌ها کاربرد دارد.

لوله کاروگیت 1200

 این سایز به صورت کوپلر سرخود و بدون کوپلر تولید می شود. از لوله کاروگیت 1200 میلیمتر در مخزن سازی، چربی گیر پلی اتیلن، تولید سپتیک تانک، ساخت منهول های فاضلاب و شبکه اصلی جمع آوری فاضلاب استفاده می شود.

لوله کاروگیت 1600

 این سایز از لوله در شاخه های 3 و 6 متری و در مقاومت های 8، 16 و 31.5 کیلونیوتن تولید می شود. جهت اتصال دو حلقه لوله کاروگیت سایز 1600 از جوش اکستروژن استفاده می گردد. از لوله کاروگیت 1600 میلیمتر در شبکه های اصلی فاضلاب، مخزن سازی، منهول سازی، انتقال آب رودخانه ها بصورت ثقلی و زیر جاده ها برای رد کردن آب استفاده می شود.

لوله کاروگیت 1800

 این سایز در مقاومت های 8، 16 و 31.5 و در هر متراژی که مشتری بخواهد، تولید می شود. از لوله کاروگیت 1800 میلیمتر در شبکه های انتقال فاضلاب شهری، فاضلاب های بزرگ صنعتی، ساخت منهول پلی اتیلن، سپتیک تانک پلی اتیلن، چربی گیر پلی اتیلن، غلاف برای دور لوله های گاز، ایستگاه پمپاژ، انتقال آب یا هر سیالی به صورت ثقلی، زیر جاده ها برای عبور آب و رودخانه ها و قالب جهت تزریق بتن دور لوله ها استفاده می شود.

لوله کاروگیت 2000: این نوع لوله در شاخه های 3، 6 و 12 متری و در مقاومت های 8، 16 و 31.5 کیلونیوتن تولید می شود. از لوله کاروگیت 2000 میلیمتر در فاضلاب های صنعتی کارخانجات، پالایشگاه های نفت و گاز، پتروشیمی ها، شهرک های صنعتی، سپتیک تانک پلی اتیلن، منهول پلی اتیلن، چربی گیر پلی اتیلن، ایستگاه پمپاژ، غلاف دور لوله های گاز و آب، زیر جاده ها برای گذر آب و داخل کانال ها استفاده می شود.

لوله کاروگیت دارای مصارف و کاربردهای مختلفی است. اصلی ترین کاربردهای این نوع لوله پلی اتیلنی عبارت است از:

- شبکه ‌های جمع ‌آوری و انتقال فاضلاب ‌های شهری، صنعتی و بهداشتی

- شبکه ‌های جمع ‌آوری آب ‌های سطحی، زیر زمینی، آب باران و آب طوفان

- سوراخکاری لوله کاروگیت جهت استفاده دز سیستم های زهکشی

- انتقال آب از دریاها جهت تاسیسات کنار ساحل

- انتقال آب به داخل پالایشگاه ها و پتروشیمی ها که برای سیستم ها نیاز فراوان به آب دارند

- سیستم ‌های انتقال آب ثقلی

- سیستم های انتقال آب رودخانه ها

- سیستم های انتقال آب های کشاورزان

- استفاده به عنوان پل در بستر رودخانه ها

- استفاده به عنوان منهول در شبکه فاضلاب

- استفاده در شبکه تصفیه فاضلاب به عنوان مخزن های نگهداری فاضلاب ( سپتیک تانکها ) و مخازن هوادهی و تصفیه و .....

- در ساخت سپتیک تانک ، چربیگیر رستورانی ، ایستگاه پمپاژ ، و مخازن حمل فاضلاب

- در ساخت مخازن دپو و حمل و پروسس تانک های سیالات اسیدی و بازی

- تاسیسات تصفیه آب

- مخازن ذخیره مواد و مایعات

قیمت لوله کاروگیت

قیمت لوله کاروگیت به عوامل زیادی نظیر طول، قطر، ابعاد، وزن، سایز، نوع کاربری و محل نصب آن بستگی دارد. هرچه مواد اولیه لوله مرغوب تر باشد و استانداردتر تولید شده باشد، قیمت آن بیشتر خواهد بود.

 البته بطور کلی قیمت لوله کاروگیت نسبت به دیگر لوله‌های موجود در بازار کمتر و پایینتر است زیرا از پلی اتیلن ساخته شده است. لوله کاروگیت ارزان، از مواد مرغوب و با کیفیتی ساخته نشده است و ممکن است بعد از مدتی استفاده دچار شکستگی یا نشتی شود و دوباره هزینه روی دستتان بگذارد.

مهمترین کارخانه های تولید کننده لوله کاروگیت در ایران در شهرهای قزوین، قم، تبریز، شیراز، سمنان، ساوه، قم و اهواز عبارتند از : ناب زیست، مجد ایرانیان، سعادت توان، قدراتصال، پایپ ایران، قدیر لوله، پایپ گستر، آذرآوند، تدبیر نوین سازان، پارس اتیلن کیش، هلدینگ صنایع برتر، نشاگستر و بسپار لوله

جهت خرید لوله کاروگیت و منهول پلی اتیلن از کارخانه لوله کاروگیت با پایپ گستر تماس بگیرید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: سایز بندی لوله کاروگیت قیمت لوله کاروگیت مقاومت های 8 استفاده می شود لوله پلی اتیلن تولید می شود داخلی لوله سپتیک تانک رودخانه ها انتقال آب دیگر لوله سطح داخلی نوع لوله سیستم ها تا سایز لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۸۴۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان چهارمحال وبختیاری، محمد کریمی با اعلام این خبر گفت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال و با هدف عینیت بخشیدن به شعار سال و در جهت کمک به رشد تولید تصمیمات و اقدامات خوبی در شرکت آب و فاضلاب صورت پذیرفته است.

مهندس کریمی افزود: ۹۵ درصد درخواست های انشعابات غیر خانگی تحت عنوان انشعابات خاص که جهت راه اندازی کارگاه ها، گلخانه ها و... به شرکت آب و فاضلاب از سراسر استان در سال گذشته ارائه شد مورد موافقت قرار گرفت.

وی در خصوص روند واگذاری انشعابات خاص گفت کلیه درخواستها توسط کارشناسان این شرکت مورد بازدید میدانی و ارزیابی فنی قرار می گیرند و پس از اخذ مدارک و جمع آوری اطلاعات مربوطه، پرونده تکمیل شده و جهت بررسی نهایی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون مربوطه ارسال می گردد.

وی افزود: در کمیسیون انشعابات خاص (غیرخانگی) در سال گذشته تعداد ۳۶۲ پرونده مورد بررسی قرار گرفت که در نتیجه آن با ۹۵٪ درخواست های متقاضیان موافقت شد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: ۴۰مورد از انشعابات خاص مورد درخواست نیز برای بررسی مجدد با نظر مساعد ارجاع داده شده است.

مهندس کریمی گفت: شرکت آب و فاضلاب استان همواره در تلاش است تا امسال هم در راستای تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با ارایه خدمات مناسب، زمینه را برای رونق تولید و ایجاد اشتغال بیشتر با مشارکت مردم در استان چهارمحال و بختیاری فراهم نماید.

مهندس تقی صالحی زاده مدیر دفتر بهره برداری و توسعه شبکه توزیع آب و دبیر کمیسیون انشعابات خاص نیز در این خصوص گفت:تنها علت عدم موافقت با تعداد محدودی از درخواست های انشعابات خاص مورد تقاضا، فراهم نبودن شرایط فنی برای واگذاری است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903312

دیگر خبرها

  • شاخص های لازم در زمان خرید لوله داربستی ؛ اصولی خرید کنید!
  • قیمت تخم مرغ در میادین تره‌بار
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در ۱۴۰۲
  • کاربرد ها و راهنمای خرید لوله استیل مانیسمان
  • پایداری تولید در نفت و گاز مارون با تکمیل ۲۲ پروژه در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۷۰ درصدی لوله و اتصالات کشاورزی از تولیدکنندگان داخلی
  • تولید کننده جعبه هاردباکس عمده در تهران