Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله آبادیان با اشاره به آغاز اجرای طرح کاپ در محله‌های مرکزی شهر تهران و آثار مثبت این طرح برای رفع معضل زباله گردی و مشکلات محیط زیستی ناشی از آن افزود: طرح کاپ به صورت پایلوت در برخی از شهرک‌های مسکونی و ساختمان‌های اداری اجرا و در قالب این طرح مخازن جداگانه ای در ساختمان‌ها تعبیه می‌شود، به طوری که شهروندان به صورت مجزا پسماندهای خود مانند شیشه، ظروف پِت، پلاستیک و … را در مخازن قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان با اشاره به اینکه هم اکنون در محله راه آهن ۸۰ درصد اهالی در اجرای این طرح همکاری می‌کنند؛ بر لزوم مشارکت شهروندان در موفقیت اجرای "طرح کاپ" تأکید کرد و گفت: در ادامه روند کار در راه آهن پس از اجرای برنامه مخازن را از کوچه جمع کردیم و محل دپوی زباله‌ای باقی نگذاشتیم. به این ترتیب شهروندان هر شب ساعت ۹ زباله‌ها را درب منازل خود قرار می‌دهند.

وی بیان کرد: درحال حاضر سه محله راه آهن، حشمت الدوله و جمهوری طرح کاپ در آنها اجرایی شده است و در ناحیه یک محله انقلاب و خیابان ابوریحان و در ناحیه دو هم خیابان معتمدی انتخاب شدند و اطلاع رسانی و آموزش چهره به چهره نیز به نواحی و شورایاری‌ها سپرده شد.

آبادیان با اشاره به اینکه به جز محله راه آهن در سایر محله‌ها مخازن جمع آوری نشده است؛ یاد آور شد: در اجرای طرح کاپ در سایر محلات در مرحله اطلاع رسانی هستیم و آموزش چهره به چهره را دنبال می‌کنیم. در محله راه آهن با جمع آوری مخازن جای آن را به صورت برجسته گل کاری کرده‌ایم تا اعلام کنیم معابر ما باید به این شکل باشند.

شهردار منطقه ۱۱ همچنین توضیح داد: بی تردید هیچ عجله‌ای برای جمع آوری مخازن نداریم و حتماً ابتدا باید اطلاع رسانی انجام و پس از جذب همراهی و مشارکت مردم کار را به پیش ببریم. نمی‌خواهیم مردم به یکباره دچار تغییر رفتار شوند و مشکلی در زندگی آنها ایجاد شود.

وی ادامه داد: نمی‌توان گفت در مسیر اجرا مشکلی نیست و ۱۰۰ درصد شهروندان رعایت می‌کنند و زباله را در طول روز در معابر قرار نمی‌دهند، اما در مقایسه با هزینه‌هایی که به واسطه حضور مخازن اعم از نگهداشت و شستشو، رنگ آمیزی و تعویض و همچنین ریختن زباله اطراف مخازن و ورود به نهرهاایجاد می‌شود؛ وضعیت فعلی بسیار امیدوار کننده است.
به گفته شهردار منطقه ۱۱ باید به تدریج مردم را آگاه و مشارکت آنها را جذب کنیم و بی تردید در اجرای این طرح باید صبر و پیگیری مستمر را در دستور کار خود قرار دهیم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

کد خبر 5065718

منبع: مهر

کلیدواژه: طرح کاپ شهر تهران شهرداری منطقه 11 ویروس کرونا شهرداری تهران آلودگی هوا مدیریت بحران کمیته امداد امام خمینی ترخیص موتورسیکلت شهر تهران وضعیت راهها سازمان تامین اجتماعی پلیس راهور شورای شهر تهران میدان میوه و تره بار شرکت کنترل کیفیت هوای تهران محدودیت تردد محله راه آهن جمع آوری طرح کاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران

 

به گزارش تایناک به نقل از همشهری آنلاین، سرهنگ سیدهادی موسوی مشاور شهردار و فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی افزود: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تاکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی برزگسالان جمع‌آوری شدند.

دیگر خبرها

  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • نابسامانی جمع آوری زباله در منطقه مسکونی مهر رازی کرمانشاه
  • دستگیری سارقان سابقه‌دار در طرح «امنیت محله محور» در اسفراین
  • برگزاری مسابقه نقاشی و جمع آوری زباله در شهر همدان
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود