Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:39:01 GMT

جذب همیار در اورژانس همدان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۱۲۰۱

جذب همیار در اورژانس همدان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حبیب الله معصومی, مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای داوطلب یکی از ابزارهای آشنا و موفق در سازمان‌های خدماتی و عام‌المنفعه به شمار می‌رود.

او ادامه داد: به این منظور مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ارتقای سطح آگاهی عمومی، فرهنگ‌سازی، آموزش و توانمندسازی نیروهای داوطلب، نیروهایی در قالب طرح همیار اورژانس جذب و  آموزش مهارت‌های ساده و اولیه به نیروهای داوطلب ارائه می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان اضافه کرد: این داوطلبان پس از کسب مهارت‌های کافی، در صورت بروز مشکلی در منزل مسکونی و یا یک محله، با حضور بر بالین بیمار و حادثه دیده ، تا رسیدن نیروهای اورژانس خدمات لازم را به مصدوم ارائه می‌دهند.

معصومی اظهار داشت: در صورت بروز حوادث غیرمترقبه، بلایای طبیعی و کاهش نیرو برای امداد رسانی به حادثه دیدگان ، می توان از توان نیروهای داوطلب برای خدمت رسانی به حادثه دیدگان استفاده کرد.

او گفت: برای ثبت نام به عنوان همیار اورژانس نیازی به داشتن مدارک تخصصی و دانشگاهی مرتبط با این موضوع نیست بلکه نام نویسی از عموم مردم صورت گرفته سپس متقاضیان با حضور در دوره‌ آموزشی اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی در مواقع لازم و بحران ها به مردم خدمات اولیه ارائه می‌دهند.

مدیر اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: با توجه به شرایط کرونایی و ضرورت پیشگیری از تجمع و رعایت فاصله فیزیکی، در حال حاضر تنها نام نویسی از متقاضیان صورت می گیرد و در شرایط عادی دوره آموزشی برای افراد برگزار می‌شود.

معصومی ادامه داد: با جذب نیروهای داوطلب می توان از بروز آسیب به سانحه دیدگان به علت مداخله افراد ناوارد در فرایند امداد رسانی به مصدمان کم کرد.

او بیان کرد: همچنین یکی دیگر از مزیت‌های بهره‌گیری از توان همیاران اورژانس، کاهش زمان رسیدن به بالین بیمار یا همان زمان طلایی است چرا که در این مواقع داوطلبان که در محل حضور دارند پیش از رسیدن نیرو های اورژانس به  مصدومان کمک می کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اورژانس همدان جذب همیار دانشگاه علوم پزشکی همدان اورژانس پیش بیمارستانی نیروهای داوطلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان در دست ساخت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از در دست ساخت بودن هزار تخت بیمارستانی در سطح استان خبرداد و گفت: این واحدهای بیمارستانی ظرف امسال و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

 

 

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081632 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • نیروگاه مفتح همدان: نقشی در ایجاد فروچاله‌ها نداریم
  • از جنایت «تاسوکی» تا امید در میان خرابه‌های «بم»
  • داوطلب شدن ۲۰ هزار خانوار در تیم‌های یاس / فعالیت ۲۰۰ مرکز توان‌بخشی در هلال‌احمر
  • هنگام صاعقه در هوای آزاد چه کنیم
  • هزار تخت بیمارستانی در هرمزگان در دست ساخت است
  • بهره‌برداری یک هزار تخت بیمارستانی جدید در هرمزگان
  • هوش مصنوعی به این زودی جایگزین پزشکان اورژانس نمی‌شود
  • ۲ فوتی و ۴ مصدوم بر اثر واژگونی خودرو در کمربندی ماکو -بازرگان
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • ظرفیت کافی برای به‌کارگیری فارغ التحصیلان مامایی وجود ندارد