Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالقاسم یوسفی نژاد بعد از ظهر شنبه در آئین معارفه مدیر کل جدید گمرک آستارا با اشاره به اهمیت تکمیل زیرساخت راه آهن آستارا و اتصال آن به رشت، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم در مرز آستارا به عنوان یک معبر مهم صادراتی باید پیگیری و ایجاد شود.

وی با اشاره به همکاری جمهوری اسلامی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر در حوزه صادرات و واردات کالا، گفت: الحاق ایران به معاهده کشورهای اوراسیا و پیمان‌های منطقه‌ای، کشور را با توجه به شرایط تحریمی فعلی شاهد کسب موفقیت‌های اقتصادی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی مرز آستارا را یک معبر کشوری برای تجارت عنوان و تصریح کرد: اهمیت مرز آستارا بر هیچ کسی پوشیده نیست و گمرک آستارا تنها مرز کشور است که تمام رویه‌ها را در بخش‌های مختلف دارا است و در سه مرز آبی، زمینی و ریلی فعالیت دارد.

ناظر گمرکات استان گیلان، گفت: در صورت تکمیل معبر ریلی در مرز مهم آستارا ضمن منفعت به بازرگانان، می‌توان مشکل بیکاری جوانان منطقه را تا حد زیادی رفع کرد.

وی، با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار گمرکات گیلان، اظهار کرد: عدم وجود ساختار برای منطقه ویژه اقتصادی آستارا، گمرک آستارا را دچار مشکلاتی کرده است و برای حل این مسئله باید یک نگاه کشوری داشت.

وی، ادامه داد: صدور برخی از بخشنامه‌های لحظه‌ای و آنی از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف موجب سردرگمی تجار و بازرگانان می‌شود و در این رابطه گمرک هم راضی نیست.

مدیریت در گمرک به دلیل حواشی آن باید قوی باشد

امام جمعه آستارا در این آئین با تاکید بر لزوم رفع برخی مشکلات زیرساختی در گمرک آستارا به عنوان یک گمرک مهم برای کشور، اظهار کرد: گمرکات همواره در معرض اتهام و حاشیه هستند و مدیر سابق گمرک آستارا یک فرد کاملاً پاکدست و بی حاشیه بود.

حجت‌الاسلام کاظم حافظ نیا، تصریح کرد: گمرک همواره از حاشیه برخوردار است و هر مدیری اگر بتواند این حواشی را به حداقل برساند، یک مدیر توانمند است.

توسعه گمرک آستارا مطالبه مردمی است

فرماندار آستارا نیز در این آئین با تأکید بر تسهیل امور صادرات و تکمیل زیرساخت‌های اقتصادی در آستارا، گفت: گمرک آستارا در صادرات و واردات کالا از گمرکات مهم کشور به شمار می‌رود و واردات و صادرات کالا باید با سرعت بیشتری صورت بگیرد.

عباس صابر با اشاره به لزوم همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی شهرستان با گمرک آستارا، افزود: گمرک آستارا قلب اقتصادی استان گیلان بوده و علی رغم اهمیت این گمرک زیر ساخت‌ها در آن مهیا نیست و توسعه و پیشرفت گمرک آستارا از مطالبات تجار، بازرگانان و مردم است.

فرماندار آستارا، گفت: شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان کانون ارتباط زمینی، دریایی و ریلی ایران و اوراسیا و گذرگاه حمل و نقل منطقه‌ای است و روز به روز توجه و علاقه کشورهای حوزه قفقاز و روسیه به استفاده از آن افزایش می‌یابد.

کد خبر 5065783

منبع: مهر

کلیدواژه: گمرک آستارا صادرات کالا ویروس کرونا شیوع کرونا شیراز آمار کرونا محدودیت های کرونایی یوم الله 13 آبان کرمانشاه بوشهر ستاد ملی مقابله با کرونا ایلام بارش باران مجلس شورای اسلامی هفته وحدت گرگان گمرک آستارا مرز آستارا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۴۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی عصر یک شنبه در نشست ستاد مدیریت بحران در روستای حادثه دیده امامزاده ابراهیم شفت اظهار کرد: ساماندهی ابعاد مختلف منطقه حادثه دیده شفت در دستور قرار گرفت.

نقدی با اشاره به تکرار حادثه دردناک در دهکده چوبی شفت بیان کرد: وقتی یک اتفاق چند بار در این منطقه افتاده باید با اتخاذ تدبیرات لازم جلوی این اتفاقات تلخ را گرفت.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت ایمنی در ساخت و سازها افزود: ساخت و سازها در امامزاده ابراهیم شفت باید بر اساس ساز و کارهای علمی و فنی انجام شود.

فرماندار شفت با اشاره به اقدامات بیمه‌ای برای خسارت دیدگان روستای امام زاده ابراهیم بیان کرد: بخشی از خسارات آتش سوزی در امامزاده ابراهیم شفت به صورت بیمه جبران می‌شود.

نقدی از انجام ۵۰ درصد نقشه برداری روستای امامزاده ابراهیم شفت تا فردا خبر داد و اضافه کرد: نقشه برداری گام نخست و بسیار مهم بعد از آواربرداری منطقه دچار حریق شده امام زاده ابراهیم شفت است.

به گفته وی تأمین و تجهیز خودروی آتش نشانی برای روستای امام زاده ابراهیم شفت از مطالبات مهم است.

کد خبر 6097515

دیگر خبرها

  • انجام ۵۰ درصد از نقشه برداری امامزاده ابراهیم(ع) شفت تا فردا
  • سالانه ۱۸۰ هزارتن پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کل کشور است
  • اقتصاد این کشور غافلگیر شد
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ضرورت توسعه صاردات سیمان
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • احداث تیرپارک کامیون‌ های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • احداث تیرپارک کامیون‌های ترانزیتی در آستارا نیاز اصلی مرز زمینی شمال کشور
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است