Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-08@23:44:36 GMT

۱۰۰ هزار تومان؛ قیمت یک بسته چیپس!

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۱۶۵۸

با شیوع بیماری کرونا و افرابش قیمت‌ها بازار بیشتر مواد غذایی کساد شده، اما با این وجود مصرف چیپس و پفک کاهش نیافته است. چیپس نیز مانند سایر مواد غذایی از ابتدای سال با افزایش ۵۰ درصدی همراه بوده که بعضی از نمونه‌های خارجی این محصول در مغازه‌ها با قیمت ۱۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. خبرگزاری میزان _ همشهری آنلاین نوشت: با اینکه بازار بسیاری از خوراکی‌ها را با شیوع کرونا و افزایش گرانی‌ها در ۸‌ ماه گذشته کساد کرده و فروش آن‌ها را به‌طور محسوسی کاهش داده، اما به‌گفته فروشنده‌ها تقاضا برای تنقلات یا اصطلاحا هله هوله‌هایی مثل چیپس و پفک کساد نشده و این محصولات در نهایت تا ۲۰درصد با افت فروش مواجه بوده‌اند و این در حالی است که قیمت‌ها در این بخش هم همپای دیگر کالا‌ها از ابتدای امسال بین ۳۰ تا ۵۰ درصد گران شده و نسبت به نیمه دوم سال گذشته دو برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگاهی به قیمت انواع چیپس در سوپرمارکت‌ها نشان می‌دهد که بازه قیمتی این محصول با توجه به وزن‌های متفاوت بین ۴ تا ۲۶هزار تومان متغیر است.   کمترین وزن موجود در بازار ۶۰ تا ۷۰گرم است که قیمت تولیدات نیمه اول سال با این وزن ۴هزار تومان بوده است. وزن‌های حدود ۱۰۰گرم ۷ تا ۸هزار تومان و وزن حدود ۲۰۰گرم قیمتی بین ۱۲ تا ۱۵هزار تومان دارند. وزن‌های بالاتر یا اصطلاحا خانواده بالای ۲۰هزار تومان فروخته می‌شوند، به‌طور مثال، چیپس ساده نمکی ۴۳۰گرمی چی‌توز ۲۶هزار تومان قیمت دارد. قیمت برند‌های ایرانی از همین حدود بیشتر نیست، اما چیپس‌های گران‌تر از این هم در بازار وجود دارد.   در بعضی سوپرمارکت‌ها هنوز هم قوطی‌های استوانه‌ای برند پرینگلز را با نماد معروفشان، مرد سبیلو، می‌توان دید و اگر توان اقتصادی اجازه دهد، آن را خرید. البته فراوانی این چیپس‌ها در بازار بسیار کم است، اما اگر مشتری باشید حتما می‌توانید آن را مخصوصا به‌صورت آنلاین پیدا کنید.  قیمت این چیپس‌ها با رقبای ایرانی‌شان به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست، به‌طوری که کف قیمت محصولات این برند هم‌اکنون در سوپرمارکت‌ها ۲۳هزار تومان برای قوطی‌های ۲۵گرمی است.   انواع ۱۵۰گرمی آن بین ۵۰ تا ۶۵هزار تومان قیمت دارند و بعضی از محصولات خاص‌تر این برند تا ۱۰۰هزار تومان به فروش می‌رسند و با این قیمت هنوز هم مشتری دارند. واردات اینگونه محصولات به کشور ممنوع است و افزایش نرخ ارز، واردات غیررسمی را هم از صرفه انداخته است؛ به همین دلیل آنچه از این قبیل محصولات خارجی در بازار یافت می‌شود به واسطه واردات پرهزینه، بسیار گران است. اگر چنین محصولاتی را با قیمت ارزان پیدا کردید حتما تاریخ مصرف آن را چک کنید.   بیشتر بخوانید: توصیه‌های تغذیه‌ای در روز‌های کرونایی   انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.   برچسب ها: چیپس قیمت مصرف

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: چیپس قیمت مصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۱۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، سن ایچ لیدر بازار آبمیوه و نوشیدنی ایران سبد کالای خود را با معرفی محصولی جدید کامل کرد. روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت‌ماه۱۴۰۳ شرکت عالیفرد با برند سن ایچ در مراسمی که با حضور مدیران و اعضای شرکت عالیفرد، سایه سمن، تیم فروش و... برگزار شد، از محصول جدید خود به نام نوشابهگازدار لیموناد در بسته بندی شیشه ۲۵۰ سیسی رونمایی کرد.
لیموناد که قدمت آن به صد‌ها سال پیش در مصر بازمیگردد، ابتدا ترکیبی از لیمو تازه، آب، عسل یا شکر بوده است که سال‌ها بعد آب گازدار نیز به آن افزوده شد. این نوشیدنی محبوب اولینبار در دنیا بهصورت صنعتی با برند سونآپ (توسط شرکت پپسی) در سال ۱۹۲۱ در ایالات متحده آمریکا تولید شد.
امروز برند سن ایچ بر پایه نوآوری در سبد محصولات خود و نیاز مشتریان، موفق به تولید این محصول برای خلق تجرب‌های متفاوت برای دوستداران و مخاطبان خود شده است.

از نکات مهم و قابلتوجه در این محصول، استفاده از طعم‌عدهنده طبیعی فرموله شده توسط شرکت عالیفرد (سن ایچ) است که حس طبیعی بودن و ماندگاری بالایی به آن میدهد. استفاده از حجم بالای گازکربنیک در محصول باعث ایجاد احساس تازگی مطلوبی در مصرفکننده مینماید که به کمک بالانس دقیقی که بین ترشی و شیرینی در این محصول ایجاد شده، در مجموع پس از نوشیدن آن احساس خوشایندی برای فرد ایجاد مینماید.
نوشابهگازدار لیموناد سن ایچ، تلاش بر تصویر لحظ‌های شاد، حس تازه شدن در بین شلوغی روزانه و هیاهوی پر جنبوجوش دنیای مخاطب خود دارد. سن ایچ از برند‌هایی است که در زمینه تولید و صادرات آبمیوه و شربت به چهارگوشه جهان پیشگام است و طی نیم‌قرن حضور خود در بازار آبمیوه و نوشیدنی، با استفاده از تکنولوژی روز، مواد اولیه باکیفیت، میوه‌های مرغوب در کنار بکار گیری نیروی متخصص و ماهر، توانسته همواره محبوبیت خود را در بازار‌های داخلی و خارجی حفظ کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت تخم مرغ در بازار امروز ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت محصولات سایپا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین سواری داخلی چند؟
  • قیمت محصولات غذایی منجمد
  • قیمت خودرو امروز ۱۹ اردیبهشت + جدول
  • قیمت محصولات غذایی منجمد، گوشت بوقلمون و قارچ اعلام شد
  • خرید ویپ و پادهای اورجینال از برند ووپو VOOPOO در فروشگاه ویپ ایران
  • پاکشوما ۴۹ ساله شد
  • قیمت محصولات سایپا سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ورود نوشابه گازدار لیموناد سن ایچ، به بازار نوشیدنی‌ها
  • قیمت خودرو امروز ۱۷ اردیبهشت + جدول