Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@14:45:29 GMT

سمنان روی خط بحران کرونا/ چه خبر از تدابیر مسؤولان؟

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۳۰۸۵

سمنان روی خط بحران کرونا/ چه خبر از تدابیر مسؤولان؟

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ویروس کرونا که از اسفندماه سال گذشته استان سمنان را تحت تأثیر خود قرار داده است و همچنان پیشتازی می‌کند.

این روزها سمنان روی خط بحرانی همه‌گیری این ویروس منحوس قرار گرفته است و محدودیت‌های یک ماهه کرونایی با دستور رئیس ستاد مقابله با کرونا در استان سمنان در چهار شهرستان سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولان نیز بازرسی‌های خود را از مراکز مختلف و مکان‌های تجمع مردم تشدید کرده‌اند و در کنار همه این‌ها همواره توصیه می‌شود تا مردم با رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و عدم برگزاری هرگونه تجمع به مدیریت ویروس کرونا در استان سمنان کمک کنند اما به هر حال طبیعی است که در این شرایط برای برخورد با تخلفات احتمالی تدابیر شدیدتری اتخاذ شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان می‌گوید: بازدیدهای سرزده از ادارات استان سمنان برای بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌طورجدی در دستور کار استانداری سمنان است.

قاسم شریفی افزود: تخلف و رعایت نشدن دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات و دستگاه‌های خدمات‌رسان بر اساس چارچوب‌های تعیین‌شده از سوی ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ویروس تخلف محسوب می‌شود.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی استان سمنان به غیر از موارد خاص تمامی جلسات خود را به‌صورت ویدئوکنفرانسی برگزار کنند و بر اساس گزارش‌های رسیده، تعدادی از ادارات در استان باوجود برخورداری از ظرفیت برای برگزاری جلسات غیرحضوری اما به دلایل مختلف رغبتی برای انجام این کار ندارند که به‌طور قطع این امر تخلف اداری در زمان شیوع کرونا ویروس به شمار می‌آید.

شریفی اضافه کرد: حضور و بازدید اداره کل تعزیرات حکومتی استان از بخش‌های مختلف دستگاه‌های خدمات‌رسان استان مطلوب است و این رویه ماندگار باید برای مقابله با سوءاستفاده در بازارهای عرضه و تقاضا ادامه یابد.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های تعزیرات حکومتی در قالب بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات استان سمنان جنبه آگاهی‌بخشی داشته باشد.

مدیرکل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان بیان کرد: ارائه تذکر کتبی به دستگاه‌های اجرایی استان که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان در دستور کار قرار گیرد و همچنین دستگاه‌هایی که دستورالعمل‌های بهداشتی را برای مقابله با کرونا ویروس به‌خوبی انجام می‌دهند به‌طور حتم تشویق خواهند شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان نیز می‌گوید: تعزیرات حکومتی می‌تواند با توجه به قوانین موجود بر حُسن نظارت بر بهداشت محیط در ادارات هم ورود داشته باشد.

رضا محمدی بیان کرد: ساز و کارهای نحوه اجرای قانونی نظارت بر بهداشت محیط دستگاه‌های اجرایی استان با همکاری اداره کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان در دست بررسی است.

وی تصریح کرد: در بحث مقابله با احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در ماه‌های گذشته اقدام‌های خوبی از سوی اداره کل تعزیرات حکومتی استان انجام و با متخلفان در چارچوب قانون برخورد قضائی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان سمنان افزود: تلاش می‌شود بسیاری از برنامه‌های کاری کارکنان اداره کل تعزیرات حکومتی استان سمنان به‌صورت غیرحضوری انجام شود تا شهروندان علاوه بر دریافت خدمات از حضور غیرضروری به شعبه‌ها و اداره کل تعزیرات حکومتی خودداری کنند.

محمدی بیان کرد: بازدیدهای انجام‌شده از سوی اداره کل دفتر بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری سمنان در ماه‌های گذشته برای حُسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در استان مطلوب و ارزنده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان نیز می‌گوید: نظارت‌های تعزیرات حکومتی برای جلوگیری از احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و ماسک در ماه‌های گذشته مطلوب بوده است و این نظارت‌ها ادامه یابد.

حسن سعدالدین تأکید کرد: هدف از بازدیدهای سرزده به دستگاه‌های اجرایی و دیگر بخش‌های خدماتی، نظارت‌های دقیق بر حُسن اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در ادارات است.

وی گفت: به‌طور قطع ورود تعزیرات حکومتی به مسائل بهداشت محیط در دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان به دلیل برخورداری این اداره کل از پشتیبان قضایی می‌تواند در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برای مقابله با کرونا ویروس ارزنده باشد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، نوسازی و تحول اداری استانداری سمنان ادامه داد: از تمامی اماکن مسقف برای جلوگیری از تجمع کارکنان دستگاه‌های اجرایی در یک یا چند اتاق در ادارات استفاده شود و نباید در یک اتاق سه یا چندین کارمند مشغول کار باشند.

سعدالدین خاطرنشان کرد: حضور سه یا چند نفر از کارمندان در یک اتاق به‌طور قطع می‌تواند در شیوع کرونا ویروس در اداره و دیگر دستگاه‌های خدمات تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سمنان عملکرد مدیریت ویروس اداره کل تعزیرات حکومتی استان دستورالعمل های بهداشتی دستگاه های اجرایی مقابله با کرونا کل دفتر بازرسی استان سمنان کرونا ویروس مدیرکل دفتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۳۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند

محدثی نژاد مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: پرونده حمل ۵ هزار لیتر نفتگاز خارج از ضوابط تعیینی به ارزش یک میلیارد و ۷۸۰ میلیون ریال در شعبه چهارم بدوی و ویژه رسیدگی به قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی بیرجند رسیدگی شد.

او افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود، اتهام قاچاق را محرز و علاوه بر ضبط سوخت، متهم را به پرداخت ۵ میلیارد و ۳۴۱ میلیون ریال جزای نقدی محکوم کرد.

بیشتر بخوانید

تعزیر قاچاقچی البسه در نهبندان

محدثی نژاد بیان کرد: مأموران نیروی انتظامی بیرجند هنگام بازرسی خودرو‌های عبوری از یک دستگاه کامیون، سوخت قاچاق را کشف و پرونده این تخلف را برای بررسی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • محکومیت یک فروشگاه لبنیاتی در کرمانشاه به‌علت گران‌فروشی
  • محکومیت ۱.۵ میلیاردی قاچاقچی سوخت در دماوند
  • محکومیت قاچاقچی الکل صنعتی
  • محکومیت بیش از یک میلیارد ریالی قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • تعزیر قاچاقچی سوخت در بیرجند
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • ضبط ۱۸۰ راس دام زنده قاچاق در میاندوآب
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • قاچاقچی کالا در همدان نقره داغ شد