Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیماری کرونا در الیگودرز به شدت صعودی شده و بیمارستانهای این شهرستان تکمیل شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، سهل‌انگاری‌ها و عدم توجه جدی مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مسیر را برای شیب صعودی کووید۱۹ فراهم کرده به‌طوری‌که شهرستان الیگودرز را در فهرست شهرهای حاد کرونایی قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظهر امروز با حضور امام‌جمعه الیگودرز، فرماندار و جمعی دیگر از مسئولان شهرستانی جلسه ستاد مدیریت بحران با موضوع مقابله با کرونا در الیگودرز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی سرلک امام‌جمعه الیگودرز در این جلسه ضمن تقدیر از تلاش رهبر معظم انقلاب، مسئولان و مردم در زمینه مدیریت بحران کرونا، اظهار داشت: مسئولان نباید اجازه دهند دوگانگی در برخورد با افرادی که مصوبات ستاد کرونا را رعایت نمی‌کنند صورت گیرد.

وی افزود: دولت علاوه بر پرداخت تسهیلات می‌تواند باکم کردن عوارض، مالیات و یا فرصت دادن برای پرداخت اقساط بانک‌ها به افراد و کسبه‌ای که از کرونا آسیب‌دیده‌اند کمک کند.

امام‌جمعه الیگودرز با اشاره به‌ضرورت آگاه‌سازی مردم روستا با خطرات بیماری کرونا، عنوان کرد: طلاب، روحانیون و مبلغین آماده هرگونه همکاری با بیمارستان‌ها و دیگر نهادها برای مبارزه با بیماری کرونا هستند و از ظرفیت مساجد نیز می‌توان برای کمک به مردم استفاده کرد.

اعمال جریمه ۵۰۰ هزارتومانی وسایل نقلیه متخلف

 حمید کشکولی فرماندار الیگودرز اظهار داشت: با توجه به شرایط بحرانی این شهرستان در حال حاضر وضعیت بیمارستان این شهرستان خوب نیست و ظرفیت آن تکمیل است.

وی با اشاره به اهمیت همکاری مردم در اعلام گزارش تخلفات، افزود: افراد می‌توانند برپایی هرگونه مراسم عزا و یا عروسی را به شماره ۰۹۳۰۹۱۲۶۰۳۱ پیامک کنند.

فرماندار الیگودرز عنوان کرد: برای وسایل نقلیه‌ای که جهت مراسم تشییع افراد در آرمستان های این شهرستان توقف کنند، جریمه ۵۰۰ هزارتومانی اعمال خواهد شد.

وی تصریح کرد: اجازه دفن جز در آرمستان اکبرعلی در سایر آرمستان های سطح شهر داده نخواهد شد و در صورت توزیع اعلامیه تشییع و خاک‌سپاری، فرد فوت‌شده به صاحبان عزا تحویل داده نمی‌شود.

تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های الیگودرز

عبدالله ملاطاهری مسئول شبکه بهداشت و درمان الیگودرز در این جلسه با اشاره به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های این شهرستان، بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تابه‌حال در این شهرستان تعداد مبتلایان ۳ هزار و ۳۳۰ نفر و تعداد فوتی‌ها ۱۱۱ نفر می‌باشد.

۵۲۰۰ ماسک رایگان بین مردم الیگودرز توزیع شد

 سرهنگ محمد برامکی فرمانده سپاه ناحیه الیگودرز در این جلسه اظهار داشت: علاوه بر کمک به ضدعفونی کردن سطح شهرستان، ۵۲۰۰ عدد ماسک رایگان نیز بین مردم توزیع‌شده است، ضمن آنکه ساخت کلیپ‌های آموزشی نیز در حال انجام است.

غلام‌رضا لونی، رئیس هلال‌احمر الیگودرز با اشاره به توزیع ۷ هزار و ۱۹۵ ماسک بین مردم، اظهار کرد:۱۶ هزار و ۷۱۵ مورد تذکر لسانی باهدف آگاه‌سازی مردم نسبت به بیماری کرونا در قالب طرح «آمران سلامت» توسط آمران این جمعیت در سطح شهرستان انجام‌شده است.

امیر هوشنگ فتحی رئیس دادگستری الیگودرز در این جلسه بیان کرد: با توجه به تعطیلی بانک‌ها، افرادی باشند که به مردم تسهیلات را پرداخت کنند.

وی افزود: در پی مرگ‌ومیر ناشی از کرونا ۲۵ درصد صدور گواهی حصر و وراث بیشتر شده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: بیماری کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۳۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از توانیر، مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر گفت: با هدف توسعه مناسبات دو کشور در حوزه برق و انرژی نشستی در شرکت توانیر برگزار و طی آن دو طرف در خصوص توسعه ظرفیت‌های مشترک، روند تسهیل تأمین منابع مالی احداث طرح خط سوم ارتباطی بین دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

اقلیمی با بیان اینکه با احداث و بهره برداری از خط مذکور ظرفیت ارتباط الکتریکی بین دو کشور همسایه به حدود سه برابر افزایش می‌یابد، خاطرنشان ساخت: در این زمینه مطابق مناقصه برگزار شده از سوی طرف ترکمنی، پیمانکار ایرانی انتخاب و مقرر شده تا احداث بخش ترکمنستان خط انتقال سرخس (ایران) - ماری (ترکمنستان) به طول ١٥٥ کیلومتر تا دو سال آینده احداث و تکمیل شود.

وی یادآور شد: بخش ایرانی این خط انتقال پیش از این احداث و تکمیل شده است.
مدیر کل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر در همین زمینه اضافه کرد: با احداث و تکمیل خط مذکور، ترانزیت برق ترکمنستان به کشورهای ثالث از طریق شبکه سراسری برق ایران نیز در دستور کار دو طرف قرار خواهد گرفت.

به گفته اقلیمی، همچنین در جهت راهبرد توسعه و تقویت همکاری با کشورهای همسایه در زمینه صدور کالا و تجهیزات برقی و خدمات فنی مهندسی بین دو طرف مذاکراتی انجام و توافق شد از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی شرکت‌های فعال و توانمند ایرانی در این بخش استفاده شود. در این نشست همچنین تطبیق حساب‌های مالی میان دو کشور انجام و نهایی شد.

کد خبر 6087463 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • دستورات رئیس جمهور برای رفع مشکلات مردم جنوب غرب تهران
  • رئیسی خواستار رفع مشکلات جنوب غرب تهران شد
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • تخلیه روستاهای بحرانی زیرکوه‌
  • تخلیه روستاهای بحرانی/ خسارت جانی در زیرکوه نداشتیم
  • افزایش سه برابری ظرفیت تبادل برق ایران و ترکمنستان
  • توسعه همکاری ایران و ترکمنستان در زمینه برق و انرژی