Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم، علیرغم کاهش درآمدهای ارزی دولت در سال جاری که از افت قابل توجه صادرات نفت حاصل شده و پیش بینی کاهش درآمدهای مالیاتی به ویژه ناشی از کرونا، ولی درآمد ریالی دولت طی 7 ماهه امسال نه تنها کاهش نیافته بلکه رشد 15 درصدی هم داشته است که یکی از دلایل عمده آن افزایش درآمد حاصل از فروش دارایی و سهام در بورس و فروش اوراق بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته افزایش نرخ ارز هم ممکن است در افزایش درآمد ریالی دولت اثرگذار بوده باشد.

بر اساس اخبار دریافتی تسنیم از عملکرد بودجه ای دولت، طی 7 ماهه امسال بیش از 303 هزار میلیارد تومان درآمد نصیب دولت شده که بیش از 130 هزار میلیارد تومان از محل درآمدهای مالیاتی و گمرکی بوده است.

دولت همچنین 33 هزار میلیارد تومان از محل فروش سهام و دارایی و 90 هزار میلیارد تومان از محل فروش اوراق درآمد کسب کرده است. این در حالی است که درآمد ریالی دولت از محل فروش نفت که با ارز 4200 تومانی تسعیر شده، تنها 5700 میلیارد تومان اعلام شده است.

به گزارش تسنیم، از مجموع درآمد 303 هزار میلیارد تومانی دولت در این هفت ماه، 86 درصد یعنی 260 هزار میلیارد تومان صرف بودجه جاری شده است. همچنین 29 هزار میلیارد تومان به تملک دارایی های سرمایه ای یعنی بودجه عمرانی اختصاص یافته است.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: هزار میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۴۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم

حباب قیمت  یا همان حباب بازار زمانی رخ می‌دهد که قیمت یک دارایی به قیمتی بسیار بالاتر از ارزش واقعی آن برسد. در واقع حباب، چرخه‌ی اقتصادی افزایش سریع قیمت یک دارایی خواهد بود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • چگونه بعد از فوت یک نفر از دارایی‌های کامل او باخبر شویم؟
  • تعریف حباب قیمت به زبان ساده + فیلم
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • فلاحت پیشه: نه‌تنها از منابع فروش نفت نفعی برای مردم حاصل نشد؛ بلکه دولت دست در جیب مردم کرده است
  • سازمان امور مالیاتی موظف به ارسال درآمد اشخاص غیرتجاری شد
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • واریز ۵۲۷ میلیارد تومان به خزانه دولت از محل فروش سوخت در مرز کرمانشاه
  • سهم ۶۰ هزار میلیاردی اصفهان در مولدسازی
  • جامعه و دولت به درآمدی که مردم ایجاد می‌کنند وابسته است