Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-29@17:16:10 GMT

داروی متفورمین برای درمان دیابت کنار گذاشته شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۵۴۱۰

داروی متفورمین برای درمان دیابت کنار گذاشته شد

به گزارش افکارنیوز،

 داروی متفورمین برای کاهش سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ طراحی شده است.

یک شرکت مستقر در شهر کانزاس سیتی ایالت میسوری آمریکا اعلام کرد که بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو ی ایالات متحده، به طور داوطلبانه، قرص‌های "متفورمین HCl" را حذف می‌کند.

آزمایشات انجام شده روی این دارو میزان نیتروزامین یا "NDMA" آن را بالاتر از میزان قابل قبول برای قرص‌های مورد استفاده نشان داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا، ماده شیمیایی "NDMA" را یک ماده سرطان زا به حساب آورده است. "NDMA" یک ماده شیمیایی آلی است که در ساخت سوخت مایع موشک استفاده می‌شود و می‌تواند در تولید دارو نیز مورد استفاده قرار گیرد.

این جدیدترین اقدام به حذف داروی متفورمین که احتمال سرطان زایی دارد، است.

شرکت "نوستروم" اعلام کرده است که هیچ گزارشی در مورد تبعات منفی مربوط به حذف این دارو دریافت نکرده است. به زودی از این موضوع را به ویزیتور‌های خود ابلاغ و تمام دارو‌های را از سطح داروخانه‌ها جمع خواهیم کرد.

براساس گزارش مراکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های ایالات متحده، بیش از ۳۴ میلیون نفر یعنی تقریباً از هر ۱۰ نفر یک نفر در این کشوراز دیابت رنج می‌برند که حدود ۹۰ تا ۹۵ درصد آن‌ها مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: دیابت سازمان غذا و دارو دیابت متفورمین داروی متفورمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۴۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند


 به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: در بازرسی‌های مستمر و سرزده کارشناسان واحد دارو و درمان شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند از مراکز درمانی، مراکز پخش دارو و همچنین داروخانه‌های سطح شهرستان، ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته به ارزش یک میلیارد و صد میلیون ریال کشف و جمع آوری شد.

 عبداله حمزه ئی با اشاره به اینکه مصرف داروی تاریخ گذشته و فاسد باعث عدم پاسخ مناسب به درمان خواهد شد و احتمال بروز عوارض جانبی و حتی تلفات را نیز در دام در پی خواهد داشت به تمام مرغداران و دامداران شهرستان توصیه کرد: انواع دارو‌های دامپزشکی، واکسن، سموم، مواد ضدعفونی کننده و مواد بیولوژیک را صرفاً با تجویز دامپزشک و از داروخانه‌های مجاز دامپزشکی تهیه کنند و از مصرف خودسرانه دارو جداً خودداری شود، همچنین در زمان خرید و مصرف دارو به تاریخ تولید و انقضای آنها نیز توجه ویژه داشته باشند.

دیگر خبرها

  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • بلای وحشتناکی که یک قرص به ظاهر ساده بر سرتان می‌آورد
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • جزییاتی از بیماری ترانه علیدوستی و علت آن
  • زخم‌های دیابت، کشنده‌تر از سرطان
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است
  • آستر نازکی که داخل روده قرار می‌گیرد؛ روش جدید برای کاهش وزن و درمان دیابت نوع ۲