Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی با اشاره به اینکه رفتار ترامپ و بایدن نشان دهنده فاجعه سیاسی در امریکا و فرو ریختن این کشور از درون است، گفت: تنها چیزی که از دموکراسی برای امریکایی‌ها باقی ماند انتقال قدرت مسالمت آمیز برای آنان بود که این نیز در حال از دست رفتن است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مهدی محمدی کارشناس مسائل راهبردی شب گذشته (شنبه ۱۸ ابان) در برنامه نگاه یک شبکه اول سیما گفت: ترامپ به عنوان پدیده‌ای کنترل نشده آینه‌ای را درست کرده است که امریکایی‌ها واقعیت خود را در این می‌بینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه دولت‌های امریکا وضع کنونی این کشور را به عریان‌ترین شکل ممکن در دیگر کشور‌ها ایجاد می‌کردند افزود: مردم دنیا تصویر جدیدی از امریکا را در وضع کنونی این کشور می‌بینند.

 

محمدی گفت: رئیس جمهور کنونی مدعی زد و بند و فساد سیاسی گسترده در انتخابات کشورش می‌شود و می‌گوید اگر رقیب اعلام پیروزی کند من هم این کار را می‌کنم که این تقلیل دادن سیاست به کار‌های بچه گانه است.

 

وی افزود: رفتار ترامپ و بایدن نشان دهنده فاجعه سیاسی در امریکا و فرو ریختن این کشور از درون است.

 

محمدی با بیان اینکه آمریکا در حال تبدیل شدن به جمهوری مرزی است گفت: تنها چیزی که از دموکراسی برای امریکایی‌ها باقی ماند انتقال قدرت مسالمت آمیز برای آنان بود که این نیز در حال از دست رفتن است.

 

وی افزود: شواهد نشان می‌دهد هر دو طرف تقلب گسترده‌ای در انتخابات کرده و تا جایی که توانسته اند در نظام انتخابات دست برده اند.

 

محمدی گفت: آنان بر فرآیند شمارش آراء و دست اندرکاران انتخابات فشار می‌آورند که معطل ماندن ۳ روزه شمارش یک درصد آراء نشانه آن است.

 

وی با بیان اینکه نابسامانی سیاسی بسیار گسترده‌ای در امریکا ایجاد شده است و این وضع از گذشته نیز پیش بینی می‌شد افزود: ۷۰ درصد از طرفداران بایدن گفته بودند به علت شیوع کرونا، پستی رأی می‌دهند، اما ۸۵ درصد طرفداران ترامپ گفته بودند پای صندوق رأی می‌آیند و از دو سه هفته پیش از انتخابات مشخص بود این نوع رأی گیری منجر به اتفاق بی سابقه‌ای می‌شود.

 

محمدی گفت: اینکه ترامپ می‌گویند برخی آراء قانونی نیست به علت تحویل پستی تعدادی از آراء پس از زمان انتخابات است که این مسئله همچنان ادامه دارد.

 

کارشناس مسائل راهبردی نیز در ادامه برنامه نگاه یک با اشاره به عملکرد برخی از رسانه‌ها مانند بی. بی. سی افزود: آنان که در مسائل مربوط به داخل کشورمان از جمله انتخابات سال ۸۸ , ادعای تقلب داشتند درباره انتخابات اخیر امریکا به گونه‌ای دیگر عمل کردند و ادعای هر گونه تقلب را رد کردند.

 

وی گفت: این رسانه‌ها سعی می‌کردند روند انتخابات را درست و قانونی جلوه دهند و حتی برخی رسانه‌های امریکا پخش زنده سخنرانی ترامپ را قطع کردند و این نشان می‌دهد که با استاندارد‌های دوگانه در محیط رسانه‌ای بین المللی مواجه هستیم.

 

وی ادامه داد: آنان انتشار فیک نیوز و ادعا‌های بی مبنا و تبدیل کردن رسانه به اتاق عملیات آشوب را برای ایران خوب می‌دانند، اما زمانی که به خودشان می‌رسد سخت گیرانه جلوی این مسائل می‌ایستند.

 

محمدی اضافه کرد: این درس بزرگی برای کسانی در داخل است که دروغ‌های آنان را باور و ترویج می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه با پدیده جامعه شناختی به نام ”ترامپیسم“ در امریکا مواجهیم گفت: شاید ترامپ برود، اما ترامپیسم در جامعه امریکا باقی می‌ماند و ریشه دار است.

 

محمدی افزود: مهمترین ویژگی ترامپیسم این است که مبارزه سیاسی و عملیات سیاست داخلی را بر نژادپرستی و تحریک شکاف‌ها و گسل‌های قومی و اجتماعی و جنسیتی مبتنی می‌کند.

 

این کارشناس مسائل راهبردی اضافه کرد: این پدیده به نگرانی عمده در امریکا تبدیل شده و جامعه امریکا شدید قطبی و دو تیکه شده است.

 

محمدی افزود: رأی ۷۰ میلیون نفری به ترامپ، شکست اخلاقی و انسانی برای امریکاست.

 

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد زن ها, ۸۷ درصد سیاهپوست ها, ۶۷ درصد اسپانیایی تبار‌ها و ۶۴ درصد آسیایی تبار‌ها به ترامپ رأی ندادند گفت: هر قدر سن‌ها پایین‌تر می‌اید رأی ترامپ کاهش می‌یابد و آدم‌های سنتی‌تر به ترامپ رأی داده اند.

 

محمدی، این موضوع را نشان دهنده بحران اجتماعی در امریکا دانست و افزود: کمپین ترامپ بر تحریک نژادپرستی مبتنی بود.

 

این کارشناس مسائل راهبردی گفت: سیاست فشار حداکثری امریکا به پایان خط رسیده و شارژ و ملات آن تمام شده است و قادر به ادامه آن نیستند.

 

وی با تاکید بر اینکه آنان مجبورند درباره ایران محاسبه دوباره‌ای انجام دهند افزود: در مقطع تاریخی فوق العاده مهمی قرار داریم و ما هستیم که سیاست آینده امریکا را درباره خودمان تعیین خواهیم کرد.

 

محمدی اضافه کرد: باید بسیار مراقب باشیم تا به جامعه، نشانی غلط داده نشود. برای ما سیاست و عمل آنان مهم است نه حرف و تبلیغات آنان.

 

وی گفت: از وقتی امریکا از برجام خارج شد خسارت چندصد میلیاردی دیدیم که باید تکلیف آن معلوم شود.

 

محمدی با تاکید بر اینکه تکلیف مسئله ”اسنپ بک“ در برجام باید روشن شود افزود: همچنین تکلیف شهادت حاج قاسم باید مشخص شود و تا زمانی که تکلیف آن مشخص نشود؛ معلوم نیست مردم ایران، وارد شدن به تعامل دوباره را با کسی که شهادت او را اجرای عدالت می‌داند، بپذیرند.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ترامپ و بایدن انتخابات آمریکا آمریکا کارشناس مسائل راهبردی نشان دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد

به گزارش جام جم آنلاین، این شبکه گزارش داد لیندسی گراهام، سناتور جمهوری خواه به عنوان یک کانال دیپلماتیک اصلی بین بن سلمان و دولت جو بایدن، رئیس جمهور کنونی ظاهر شده است؛ کانالی که تلاش‌هایی را که در دوره ترامپ برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط بین عربستان و رژیم صهیونیستی آغاز شد، افزایش داد.

این شبکه آمریکایی افزود که در آخرین سفر گراهام به عربستان سعودی در اواخر ماه گذشته میلادی، او و بن سلمان با ترامپ تماس گرفتند. طبق این گزارش، این تماس تقریباً پنج دقیقه طول کشید.

دو فرد آگاه از این تماس به این شبکه گفتند: «مکالمه دوستانه و بیشتر شامل تبادل نظر و گفت‌وگوهای غیررسمی درباره انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود.»

یکی از این منابع گفت: «در مقطعی ترامپ آمار و ارقام نظرسنجی‌های خود را اعلام کرد»، در حالی که این ۲ منبع گزارش دادند که «توافق عادی‌سازی روابط حتی یک بار هم در آن تماس مطرح نشد».

این تماس خلاصه شد به اینکه چگونه ترامپ در خصوص دستیابی به توافقی که مقامات آمریکایی، اسرائیلی و سعودی آن را برای دستیابی به «ثبات پایدار در خاورمیانه» حیاتی می‌دانند، «در افق ظاهر می‌شود».

افراد مطلع از این موضوع به سی ان ان گفتند در حالی که رئیس جمهور سابق از مذاکرات مربوط به سازش آگاه است، اما «در این مذاکرات دخالتی ندارد».

این شبکه اشاره کرد نگرانی واقعی در میان برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات جاری وجود دارد که «ترامپ ممکن است تلاش کند هر گونه توافقی مربوط به دولت بایدن را خنثی کند، نظیر آنچه در اوایل سال جاری انجام داد و از جمهوری خواهان در کنگره خواست تا از توافقنامه مهاجرتی بین ۲ حزب حمایت نکنند.

افراد نزدیک به ترامپ می‌گویند که رئیس‌جمهور سابق معتقد است که اگر بتواند به کاخ سفید بازگردد، می‌تواند در مورد توافق بهتری با سعودی‌ها مذاکره کند و همچنین به دنبال مشارکت یا کار فعالانه برای خنثی کردن هر نوع توافق عادی سازی روابط در دوران بایدن نیست».

۲ مقام آمریکایی گفتند که تماس ترامپ با محمد بن سلمان «در کاخ سفید به مذاقشان خوش نیامد» اگرچه آنها به صراحت گفتند که هیچ مدرکی دال بر تأثیر آن بر مذاکرات بین نمایندگان بایدن و همتایان سعودی آنها وجود ندارد».

گراهام مقامات بایدن را از آن تماس مطلع کرد و گفت که آنها «درک می‌کنند که چرا او می‌خواهد ترامپ را در جریان قرار دهد».

سناتور گراهام به سی‌ان‌ان گفت که «همه کار انجام می‌دهد تا اطمینان حاصل شود که توافق در زمان بایدن منعقد می‌شود، تا حدی به این دلیل که معتقد است بایدن شانس بیشتری برای بسیج حمایت دموکرات‌ها در کنگره خواهد داشت».

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • کنایه بایدن به ترامپ: با یک بچه ۶ ساله رقابت می‌کنم
  • انتقاد بایدن از ترامپ در مهمانی در کاخ سفید
  • جایگاه شورا در اداره امور کشور نادیده گرفته می‌شود
  • رفتار پلیس با دانشجویان آمریکایی ادعای دروغین آزادی بیان در این کشور را نشان داد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • رئیسی: ایران تحریم ناپذیر است
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان