Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانش‌آموزان در مدارس روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد برای ادامه تحصیل در شرایط سخت کرونایی، از نبود اینترنت پرسرعت رنج می‌برند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، شیوع ویروس کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد از اسفند ماه سال گذشته آغاز شد، و با گذشت قریب به نه ماه از شیوع این ویروس، هر روز بر تعداد مبتلایان افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان، میزان شیوع و مبتلایان را دوبرابر میانگین کشوری عنوان و علت بروز چنین شرایطی را نتیجه ساده انگاری، عدم خود مراقبتی و بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی می‌داند‌.

پس از تصمیم ستاد ملی کرونا برای آغاز سال تحصیلی جاری از اواسط شهریورماه، موجی از نگرانی در بین خانواده‌ها، برای حفظ سلامتی فرزندان دانش‌آموز خود به راه افتاد، و همین امر سبب شد تا حضور دانش‌آموزان در مدارس به دو صورت حضوری و غیرحضوری پیش‌بینی شود.

روز پنجشنبه هفته گذشته پس از اعلام ستاد استانی مبارزه با کرونا  مقرر شد مدارس در مقاطع تحصیلی در سه شهرستان بویراحمد، گچساران و کهگیلویه به دلیل عبور از وضعیت قرمز تعطیل شوند.

اما شاهرخ کناری فرماندار شهرستان بویراحمد، روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا، اظهار داشت: مدارس روستایی در برخی از نقاط این شهرستان همچنان دایر هستند و این موضوع باعث به خطر افتادن سلامت دانش‌آموزان می‌شود.

کرونا وضعیت خراسان رضوی را سیاه کرد / 8 شهرستان در وضعیت بحرانی کرونا / مدارس 24 شهرستان تعطیل شدوضعیت بحرانی بندرگز در شیوع کرونا/مدارس و دانشگاه‌ها 2 هفته تعطیل شداتاق گفت‌وگوی اولیا و مربیان در مدارس استان قزوین ایجاد می‌شود

هادی زارع پور مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست در توضیح دایر بودن کلاس‌های درس در برخی مناطق روستایی گفت: در 43 درصد از مدارس روستایی تعداد دانش‌آموزان زیر ده نفر می‌باشد، به‌ طوری‌که در برخی از مدارس دو یا سه دانش‌آموز حضور دارند.

وی دلیل لزوم دایر بودن کلاس‌های درس در مدارس روستایی را نبود زیرساخت‌های لازم برای استفاده دانش‌آموزان از سامانه آموزشی شاد عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی از مناطق روستایی به دلیل ضعف زیرساخت‌های ارتباطی و کیفیت پایین در دریافت سامانه شاد، دانش‌آموزان با مشکل مواجه هستند.

زارع پور در ادامه خاطر‌نشان کرد: به دلیل عدم آسیب به تحصیل دانش‌آموزان در مناطق روستایی که با مشکلات ارتباطی مواجه هستند، تصمیم بر آن شد که حضور دانش‌آموزان با رعایت فاصله‌گذاری مناسب صورت بگیرد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با بیان اینکه سلامتی مردم از اولویت‌های مهم و اساسی به شمار می‌رود، بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا از طرف همه ادارات و نهادها تاکید کرد و افزود: چنانچه نهاد یا سازمانی در اجرای این مصوبات سهل‌انگاری کند، گزارش سهل‌انگاری برای وزارت متبوع ارسال خواهد‌شد.

انتهای پیام/541/ت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد دانش آموزان مناطق روستایی مدارس روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر سه‌شنبه در نخستین نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم با دستور کار برگزاری مسابقه بزرگ کتابخوانی اظهار داشت: در راستای برگزاری این مسابقه بزرگ، اداره آموزش و پرورش از طریق مدیران مدارس تبلیغات لازم را به‌وسیله فضای مجازی به جهت معرفی مسابقه بزرگ کتابخوانی بین دانش آموزان انجام دهند.

رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان دیلم بیان داشت: امکان سنجی ایجاد کتابخانه مشارکتی یا پیشخوان کتاب در کمپ ترک اعتیاد بویرات در اسرع وقت و تحت نظارت اداره بهزیستی صورت گیرد.

فرماندار دیلم افزود: دهیاری ها بخشی از بودجه فرهنگی خود را صرف خرید کتب مسابقه کنند و آنها را در اختیار اهالی روستا جهت شرکت در مسابقه قرار دهند.

کد خبر 6093133

دیگر خبرها

  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • زیرساخت‌های ورزش مدارس در میامی توسعه یافت
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • آمار دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین رو به افزایش است
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • کتابداران دیلم برای جذب دانش آموزان در مدارس حضور یابند
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • اجرا نشدن شبکه فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد
  • اجرا نشدن فاضلاب روستایی در حاشیه زاینده‌رود سلامت عمومی را به خطر می‌اندازد