Web Analytics Made Easy - Statcounter

نصیری گفت: مجموعه هشت جلدی «هدیه های پیامبر (ص)» که با شعر و رنگ آمیزی، کودکان را با ۴۰ حدیث از رسول اکرم (ص) آشنا می کند، به چاپ پنجم رسید.

خبرگزاری شبستان، سرویس فرهنگی- مریم داوری:موسسه انتشاراتی بهار دلها در سال 1387 با مدیریت فاطمه حیدری ، طلبه حوزه علمیه در شهر مقدس قم با هدف ترویج ادب و فرهنگ ایرانی اسلامی به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این موسسه در راستای هدف خود توانسته است از وجود مولفان، نویسندگان و مترجمان به نام و اساتید حوزوی و دانشگاهی بهره مند شود و به نشر و توزیع کتابهای مذهبی در زمینه کودک ، نوجوان و بزرگسال بپردازد. این موسسه همچنین در طی سالهای متوالی در نمایشگاه های بین المللی و استانی حضور موثر و چشمگیری داشته است. موسسه انتشاراتی بهار دلها توانسته است با ایجاد زمینه همکاری با موسسات فرهنگی، نهاد های دانشگاهی و ارگان های دولتی رضایتمندی آنان را جلب و جایگاه خود را تثبیت کند. این موسسه پس از گذشت 12 سال موفق به چاپ و توزیع 300 عنوان کتاب در سراسر کشور شده است و ادعای آن را دارد که هر محصول تولید شده پاسخگوی نیازی از جامعه است. گفتگویی با «عبدالرسول نصیری»، مدیر انتشارات بهار دلها در مورد کتابهایی که با محوریت پیامبر اکرم(ص) منتشر کرده است، ترتیب دادیم که بدین شرح است:

 

تاکنون چه کتاب هایی با محوریت پیامبر اکرم (ص) منتشر کردید؟

کتاب های مختلفی در مورد حضرت محمد (ص) به چاپ رساندیم که از آن جمله می توان به کتابهای «در محضر پیامبر (ص)» و « پیامبر من» نوشته حجت الاسلام هادی قطبی، اشاره کرد. کتاب دیگر «آخرین فرستاده» اثر حجت الاسلام هادی منش است. این کتاب مشتمل بر 72 صفحه است که گزیده ای از سیره حضرت محمد (ص) در آن شرح داده شده است. کتابی در مورد زندگی نامه 18 تن از یاران پیامبر (ص) با عنوان «نخستین یاران پیامبر (ص)» منتشر کردیم. این کتاب 250 صفحه ای اثر مهدی پیشوایی است. کتابی نیز در زمینه وصایای پیامبر اکرم (ص) به حضرت علی(ع) و ابوذر غفاری منتشر کردیم. این کتاب «چراغ راه» نام دارد که 152صفحه است و حجت الاسلام عباس رحیمی که سال قبل به دیدار حق شتافتند، آن را نوشته است. مجموعه «هدیه های پیامبر(ص) نیز اثری از حجت الاسلام مهاجرانی برای کودکان است.

 

مجموعه «هدیه های پیامبر (ص)» چند جلد دارد و در چه قالبی نوشته شده است؟

این مجموعه شامل رنگ آمیزی، نقاشی و حدیث برای بچه ها است. هدیه های پیامبر (ص) مجموعه ای هشت جلدی است که هر جلد آن مشتمل بر 12 صفحه و پنج حدیث است. در کل این مجموعه 40 حدیث از پیامبر(ص) برای کودکان دارد. این مجموعه به صورت جلد سخت نیز منتشر شده است.

 

جلد سخت « هدیه های پیامبر(ص)» در بردارنده 40 حدیث از پیامبر اکرم (ص) است؟

بله . هشت مجلد در این کتاب جمع شده است . این کتاب شامل 40 حدیث و بدون رنگ آمیزی است. در این کتاب فقط حدیث، شعر و تصاویر جذاب وجود دارد و بسیار شکیل و مناسب برای دادن هدیه به کودکان است.

 

از مجموعه هایی که منتشر کردید کدام یک مورد استقبال واقع شده است؟

مجموعه هدیه های پیامبر(ص)، کتاب چراغ راه و آخرین فرستاده به دلیل استقبال تجدید چاپ می شوند. مجموعه هدیه های پیامبر (ص) تاکنون پنج بار تجدید چاپ شده است. در سالروز میلاد پیامبر اکرم (ص) از این کتاب استقبال خوبی شد و بسیاری از خانواده ها آنرا برای هدیه دادن ، خریداری کردند.

 

توضیحی در مورد کتاب «چراغ راه» بدهید؟

این کتاب مشتمل بر وصایای پیامبر اکرم (ص) به امیرالمومنین (ع) و ابوذر غفاری است. کتاب، کار قشنگی است که برای جوانان نوشته شده است. مرحوم حجت الاسلام عباس رحیمی «چراغ راه» را در 152 صفحه نوشته است. وقتی این کتاب را می خوانیم گویی پیامبر اکرم(ص) با ما صحبت می کند.

 

دلیل استقبال از کتاب «آخرین فرستاده» چیست؟

این کتاب برگزیده ای از سیره حضرت رسول اکرم (ص) به قلم حجت الاسلام هادی منش است. این کتاب خیلی روان و سلیس برای گروه بزرگسال نوشته شده است و به همین دلیل تاکنون چندین هزار جلد آن به فروش رفته است و استقبال خوبی از آن شده است.

 

حرف آخر؟

متاسفانه با وجود شیوع بیماری کرونا شرایط کتاب خوب نیست زیرا کتاب نیز مانند سایر وسایل ممکن است باعث انتقال این ویروس شود. به همین دلیل در حال حاضر توجه ای به کتاب وجود ندارد. این مسئله ضررهای زیادی را متوجه نویسندگان، شاعران و ناشران کرده است. امیدوارم هر چه زودتر این شرایط خاتمه پیدا کند و حال جامعه و همین طور حال کتاب خوب شود.  

 

 

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: پر فروش ها مریم داوری پیامبر اکرم ص هدیه های پیامبر ص حجت الاسلام پیامبر اکرم چراغ راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۵۸۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب

حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب مدیر انتشارات جمال در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره برنامه‌های این نشر برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: برنامه انتشارات بین المللی جمال برای نمایشگاه بین المللی کتاب ۱۴۰۳، ان شاءالله برنامه متنوع و جذابی خواهد بود تا مخاطبان عزیزمان و دوستداران کتاب بتوانند بهره‌ی خوبی از غرفه جمال ببرند.

وی افزود: بخشی از این برنامه، رونمایی از اولین خروجی دپارتمان رمان نشر جمال که به تازگی کار خودش را آغاز کرده خواهد بود؛ رمانی از جناب سید میثم موسویان با نام «روزهایی که از آن سر در نمی‌آوریم» که درباره اهالی یک روستاست که دچار خشکسالی می‌شوند و یک جادوگر به آنها توصیه‌هایی می‌کند و... این رونمایی با کمک غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی انجام خواهد شد.

مدیر انتشارات جمال گفت: همچنین رونمایی از رمان عطر گل محمدی نوشته استاد داود امیریان از دیگر برنامه‌های نشر جمال در این نمایشگاه خواهد بود. این رمان درباره زندگی رسول اکرم با محوریت صحابه ایشان است.

سبحانی نسب اظهار داشت: با همکاری غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی، جشن تولدی برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم که در پویش مثل ما، مثل ماه محور بودند برگزار خواهیم کرد و  نیز نویسندگان توانمند و پرسابقه جمال مثل آقایان سید محمد مهاجرانی، دکتر مسلم ناصری، علی شعیبی، داوود امیریان و غلامرضا حیدری ابهری در غرفه برای گفتگو با مخاطب حضور خواهند داشت. عوامل تولید محتوای انتشارات هم در غرفه جمال حضور پیدا خواهند کرد و با مخاطبان عزیز، گفتگوی صمیمانه خواهند داشت و همه این‌ها بخشی از برنامه نشر جمال در غرفه کتاب کودک و نوجوان است.

وی افزود: یکی از مهمترین چالش‌هایی که نشر جمال در سال ۱۴۰۲ در نمایشگاه بین المللی کتاب با آن مواجه بود، مکان کوچک غرفه بود که با توجه به سابقه و تعداد بالای عناوین نیازمند غرفه‌ای شایسته حضور نشر جمال در نمایشگاه هستیم.

مدیر انتشارات جمال گفت: انتشارات جمال  با بالای ۵۰۰ عنوان کتاب در غرفه نمایشگاه بین المللی کتاب برای اهالی کتاب حضور خواهد داشت. کتب چاپ اولی به زبان فارسی، عربی و انگلیسی بالغ بر ۱۰۰ عنوان است و حدود ۱۳۰ جلد از عناوین ما هم تجدید چاپ شده است.

حجت الاسلام علیرضا سبحانی نسب بیان کرد: ما در نمایشگاه امسال، سه غرفه خواهیم داشت؛ غرفه کودک و نوجوان، غرفه بزرگسال و غرفه بین‌الملل. برنامه جدید امسال ما، پک‌هایی است که تدارک دیده‌ایم. حدود هشت پک که شامل پک کودک خداشناس، خانواده کتاب‌خوان، این قند پارسی، رسم عاشقی، قهرمانان وطن و چند بسته دیگر است که به ترتیب شامل کتاب‌های خداشناسی کودکان، ضرب‌المثل‌های فارسی، خانواده موفق و دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازی برای کودکان خیلی مهم است اما جایگاه ادبیات هم حفظ شود
  • کودکان با شعر زندگی موفق‌تری خواهند داشت
  • اجرای طرح «هر کلاس یک قفسه کتاب» در خوزستان
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • ۱۰ عنوان به مجموعه کتاب‌های کودکی نامداران اضافه می‌شود
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • نگاهی به کتاب «خداشناسی قرآنی کودکان»/ شما خدا را می‌شناسید؟
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • سه راهکار طلایی برای انس کودکان قرن جدید با امام زمان (عج)