Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@12:39:36 GMT

طوبای زرّین برای همه هنرمندان تجسمی گیلان

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۶۳۹۰

طوبای زرّین برای همه هنرمندان تجسمی گیلان

سید امیر مصباح روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: طوبای زرّین با رویکرد  گفت‌وگوی هنرها؛ آفرینش تجسمی نوین با نگاهی ‌بین رشته‌ای و با هدف ایجاد فضای گفت‌وگو میان اهالی جامعه هنرهای تجسمی برگزار می شود.
وی اظهار داشت: رویکرد این دوره از جشنواره بر مخاطب محوری،  ویژگی دیگری از هنر معاصر استوار است؛ مخاطب در هنر معاصر از ‌جایگاه بیننده صرف به مقام خالق اثر در دو سطح مشارکت در روند خلق و خوانش اثر هنری ارتقا ‌می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: به این ترتیب نقش مخاطب در شکل‌گیری اثر از زمان آغاز خلق اثر هنری پیدا و تا پایان ‌حیات آن ادامه خواهد داشت و این‌گونه رابطه «هنرمند»، «اثر هنری» و «مخاطب» از شکلی ‌یک‌سویه به رابطه‌ای تعاملی در سطوح گوناگون بدل می‌شود.
مصباح، تشویق هنرمندان به سمت شیوه‌های معاصر خلق آثار در بستر هنرهای تجسمی، معرفی و نمایش نمونه‌هایی از برترین و جدیدترین آثار هنرمندان ایرانی و نمایش دستاوردهای خلاقانه ‌هنری، ایجاد زمینه برای رشد هنر معاصر و ایجاد فرصت برای ارتقای آگاهی و هنر هنرمندان را از اهداف بارز این جشنواره عنوان کرد.
وی یادآور شد: جشنواره طوبای زرّین در ۱۰ رشته هنری شامل؛  تصویرسازی، ‌خوشنویسی، سرامیک، عکاسی، کاریکاتور و کارتون، طراحی گرافیک، مجسمه، نقاشی، نگارگری و ‌رسانه‌های هنری جدید (ویدئوآرت، پرفورمنس‌آرت و چیدمان) برگزار می‌شود و هنرمندان علاقه‌مند ‌می‌توانند طبق ضوابط جشنواره در رشته‌های یادشده آثار خود را ارائه کنند. ‌
مصباح تصریح کرد: علاقمندان به حضور در جشنواره یادشده می توانند برای ثبت‌نام، تقاضای شرکت و ارسال تصویر آثار خود می توانند فقط از طریق وب‌سایت جشنواره به نشانی‌ ‌www.fajrtajasomi.ir ‌ اقدام نمایند.
هنرهای تجسمی، هایی مبتنی بر حس بینایی مانند نقاشی، مجسمه‌سازی، طراحی، طراحی محصول، چاپ دستی، عکاسی، گرافیک، طراحی صنعتی، سرامیک، صنایع دستی، ویدئو، فیلم سازی، معماری و طراحی داخلی است؛ همچنین شامل گروه دیگری با عنوان هنرهای کاربردی مانند طراحی صنعتی، طراحی گرافیک، طراحی مد، طراحی داخلی و هنر تزئینی نیز می‌شود.
معاون هنری و امور سینمایی گیلان در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت هنرهای تجسمی در استان اشاره کرد و با بیان اینکه تعداد آموزشگاه های هنری گیلان از سال ۹۲ تا کنون ۲۴ درصد رشد داشته است، افزود: در راستای آموزش تخصصی هنرهای تجسمی، طی سالیان گذشته با صدور مجوز آموزشگاه های آزاد هنری در سطح استان کمک شایانی به این بخش شده است؛ بطوریکه سال ۹۲،  ۱۰۹ آموزشگاه دارای مجوز در حوزه هنرهای تجسمی در استان فعالیت داشت و این تعداد در سال ۹۸ به ۱۳۵ آموزشگاه رسید.
مصباح با بیان اینکه طی این شش سال یک هزار و ۲۱۶ نمایشگاه هنرهای تجسمی در گیلان برپا شد، بیان کرد:  نخستین اکسپوی نقاشی گیلان در سال ۹۵،  نخستین اکسپوی آثار عکاسان جوان گیلان در سال ۹۶،  چهارمین جشنواره و نمایشگاه دوسالانه نقاشی گیلان در سال ۹۷،  همزمانی یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با برپایی نمایشگاه «۴۰ نمایشگاه، ۴۰ شهر» در سال ۹۷،  دوره های یازدهم تا پانزدهم مراسم معنوی مشق نور با کتابت آیات الهی که با حضور خوشنویسان مطرح استان و استادان برجسته خوشنویسی کشور به عنوان میهمان در ماه مبارک رمضان برگزار شده است.  
وی اضافه کرد: سه دوره جشنواره سراسری مجسمه های شنی لنگرود در سال های ۹۵ تا ۹۷،  یک دوره جشنواره منطقه ای و دو دوره جشنواره ملی فیلم و عکس دریای دوستی - کاسپین در سالهای ۹۳ تا ۹۵،  جشنواره استانی کاریکاتور آسیب های اجتماعی در سال ۹۷،  سه دوره جشنواره و همایش استانی مد و پوشش اسلامی ایرانی با عنوان روجا در سال های ۹۴ تا ۹۶،  نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی فجر در سال ۹۷،  نخستین اجلاس ملی کارآفرینی مد، پوشاک و نساجی در سال ۹۸ از دیگر برنامه های بارز در سال های اخیر در حوزه هنرهای تجسمی بوده است.
 

برچسب‌ها هنرهای تجسمی گیلان جشنواره ‌های فجر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی گیلان جشنواره های فجر هنرهای تجسمی گیلان جشنواره های فجر اخبار کنکور دوره جشنواره هنرهای تجسمی سال ۹۷

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۶۳۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک داوودی در دیدار با شهردار گناباد با بیان اینکه بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور در خراسان رضوی است اظهار کرد: این استان از ظرفیت‌های خاصی در تولید فیلم کوتاه برخوردار است.

وی از انجمن سینمای جوانان گناباد به عنوان یکی از دفاتر موفق استان خراسان رضوی یاد کرد و افزود: این انجمن در ارزیابی های انجام شده با برخورداری از بزرگترین کارگاههای فیلمسازی کشورمان و حتی خاورمیانه در جایگاه مناسبی در فیلمسازی جهان قرار دارد.

مدیر املاک و مستغلات انجمن سینمای جوانان ایران افزود: انجمن سینمای جوانان گناباد با برخورداری از ظرفیتهای هنرمندان مستعد و توانمند و نگاه مثبت مسوولان به این جایگاه رسیده است.

داوودی با بیان اینکه انجمن سینمای جوانان ایران تنها انجمن بین المللی کشور است که فیلمهایش به جشنواره های خارجی راه می یابد، خاطرنشان کرد: توانمندی های هنرمندان و فیلمسازان ایرانی در قالب انجمن سینمای جوانان در جشنواره های مهم بین المللی و جهانی به نمایش گذاشته می شود و این ظرفیت مهمی برای معرفی فیلمسازی کشور در دنیا به شمار می شود.

گفتنی است؛ انجمن سینمای جوان گناباد که از سال ۱۳۶۵ فعالیت خود را آغاز کرده است، هم اکنون در رشته‌های آموزش عکاسی، کارگردانی، فیلمنامه نویسی، تدوین، صدابرداری و صداگذاری، تصویربرداری، فیلم داستانی، مستند و تجربه گرا فعالیت می‌کند.

کد خبر 6092451

دیگر خبرها

  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • خراسان رضوی بیشترین تعداد دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور را دارد
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • تشکیل قرارگاه شهید آوینی فرصتی برای حمایت از تولیدات هنری است
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • ۵۰۰ اثر به جشنواره مد و لباس اروند راه یافتند
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی