Web Analytics Made Easy - Statcounter

جهانساز با بیان اینکه طبق برآوردهای به عمل آمده تولید برگ سبز چای امسال نسبت به سال گذشته حدود پنج درصد افزایش داشت گفت: امسال ۲۹ هزار و ۸۸۰ تن چای خشک استحصال شد.

 «حبیب جهانساز» با بیان اینکه روند پرداخت مطالبات چایکاران همچنان ادامه دارد به خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت گفت: طبق برآوردها تولید برگ سبز چای در سال مزین به جهش تولید حدود پنج درصد افزایش داشت از طرفی امسال 29 هزار و 880 تن چای خشک استحصال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان چای کشور همت و پشتکار مجموعه صنعت چای کشور و عملکرد مناسب در به‌زراعی باغات چای را از جمله عوامل این افزایش تولید خواند و عنوان کرد: امسال با شرایط آب و هوایی و تاخیر در برداشت برگ سبز چای در چین اول و گرمای زیاد هوا در چین دوم مواجه بودیم اما این مشکلات به خوبی پشت سر گذاشته شد.

 

جهانساز مشکلات ناشی از شیوع بیماری کرونا را که می‌توانست در روند برداشت برگ سبز چای و تولید چای خشک اختلالاتی ایجاد کند را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در حال حاضر و با احتساب مبالغی که تاکنون به چایکاران شمالی گیلان و مازندران پرداخت شده حدود 89 تا 90 درصد از مطالبات آنان به حسابشان واریز شده است.

 

وی از پرداخت بیش از 455 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران گیلان و مازندران خبر داد و با بیان اینکه مابقی مطالبات چایکاران هم متعاقبا به حساب آنان واریز می‌شود ابراز داشت: چایکاران گیلان و مازندران امسال 133 هزار تن برگ سبز چای به ارزش 513 میلیارد و 700 میلیون تومان از باغات خود برداشت و به کارخانجات تحویل دادند.

 

رییس سازمان چای کشور ارتقا بخش کشاورزی، افزایش ضریب خودکفایی محصولات راهبردی و امنیت غذایی را از جمله موضوعاتی که این سازمان نیز برای تحقق آن تلاش می‌کند اعلام کرد و گفت: 14 آبان امسال و در ادامه روند پرداخت بهای برگ سبز چای هفت میلیارد و 679 میلیون تومان دیگر از مطالبات چایکاران به حسابشان واریز شد.

 

جهانساز انتقال دانش فنی به چایکاران را با هدف بهره‌وری بیشتر در تولید و برداشت کیفی برگ سبز چای بسیار ضروری خواند و عنوان کرد: اجرای طرح به‌زراعی باغات چای، روی آوردن به روش‌های نوین آبیاری، مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز گیاهی از جمله مؤلفه‌های مهمی است که به‌دنبال تحقق هر چه بیشتر آن هستیم.

 

وی با بیان اینکه چیزی حدود 55 هزار خانوار شمالی در دو استان گیلان و مازندران در صنعت چای فعالیت کرده و به تولید برگ سبز چای می‌پردازند تصریح کرد:‌ وجود 200 هزار بهره‌بردار و 200 هزار شغلی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در گیلان و مازندران ایجاد شده است از اهمیت قابل توجه صنعت چای کشور حکایت دارد.

 

رییس سازمان چای کشور با اشاره اینکه در بسیاری از روستاهای استان گیلان بیش از 70 تا 80 درصد اقتصاد روستاییان به صنعت چای و تولیدات آن وابسته است خاطرنشان کرد: تولید محصول چای بیش از 2 هزار میلیارد تومان گردش مالی دارد و موجب اشتغالزایی می‌شود بنابراین در صورت حمایت‌های قانونی می‌توانیم آن را توسعه دهیم.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: تولید برگ سبز چای چایکاران مطالبات چایکاران مطالبات چایکاران گیلان و مازندران برگ سبز چای چای کشور صنعت چای چای خشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ سطح مزارع گل‌محمدی در این منطقه، اکنون ۱۵ هکتار است که سه هکتار از آن، به بهره برداری اقتصادی رسیده است.

به سبب ارزش اقتصادی بالا، نیاز آبی کم و سازگاری با اقلیم منطقه، سالانه تا ۵ هکتار به این سطح افزوده می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۶ واحد تولیدی و صنعتی در استان اردبیل احیا شد
  • پرداخت ۱۵ هزار میلیارد ریال به حساب خرید برق شرکـت‌های توزیع
  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • کاروان حرم مطهر رضوی به مناطق محروم گیلان می‌رود
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • کاهش ۱۶ درصدی سرقت‌ها در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند