Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-08@09:35:41 GMT

قیمت سکه به سمت کف در حرکت است؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۸۱۹۸

قیمت سکه به سمت کف در حرکت است؟

رویداد۲۴ در برهه‌ای این حدس زده می‌شد که معامله گران سکه هوش بیشتری دارند، و در حقیقت قیمت آینده دلار را زودتر از بازار ارز می‌بینند. همین مسئله، علت شدت خرید در بازار سکه تلقی می‌شد. این سناریو تا جایی هم کار کرد، پیش از آنکه دلار رنگ ۳۰ هزار تومان را ببیند، سکه از چند هفته جلوتر، با دلار ۳۰ هزار تومان تنظیم شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این پیش دستی در بالای کانال ۳۰ هزار تومان دوام نداشت. سکه وقتی به ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان رسید، دلاری را در محاسباتش می‌دید که بازار ارز هیچگاه به آن نرسید.
این قصه تا جایی ادامه یافت که سکه از قیمت ذاتی اش فاصله‌ای ۲ میلیون تومانی گرفت. اما دیگر دلار توان حرکت، پابه‌پای سکه را نداشت. تنها چیزی که سکه را بالا نگه میداشت، انتظارات منفی از آینده بود. شاکله این انتظارات منفی را تداوم ریاست جمهوری ترامپ شکل می‌داد.
بیشتر بخوانید: ریزش سریالی همه بازار‌ها/دلار و سکه همچنان نزولیطبیعی بود که با عدم تمدید ریاست جمهوری ترامپ، بازار سکه نیز از ادامه راه باز بماند. با اولین سیگنال‌های کاهشی در بازار ارز و خروج دلار از کانال ۳۰ هزار تومان، سکه درجه حباب را تا زیر یک میلیون تومان پایین کشید. در گام بعدی با افزایش شانس انتخاب بایدن، حباب به سطح ۵۰۰ هزار تومان رسید. اکنون که پایان دوران زمامداری ترامپ رسمی شد، سکه پایان کار خود را می‌بیند و به سمت تخلیه حباب حرکت می‌کند.

اولین قیمت سکه امروز در اتحادیه طلا و جواهر، ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان گزارش شده است. سکه دلار را در این قیمت ۲۵،۵۰۰ تومان می‌بیند، قیمتی که دیروز در بازار ارز مبادله می‌شد. اما به نظر می‌آید قیمت ارز امروز کف ۲۴ هزار تومان را هم ببیند. در این شرایط، باید منتظر سکه ۱۱ میلیون تومانی در دومین روز هفته بود. البته این اتفاق در حالی رخ خواهد داد که حباب سکه به مرز صفر برسد. عامل افزایشی بهای سکه اما همچنان یک عامل برای رشد قیمت سکه وجود دارد: اونس جهانی. انتخاب بایدن به معنای تزریق نقدینگی بیشتر به بازار‌ها خواهد بود و این مسئله می‌تواند اونس طلا را بار دیگر به مرز ۲ هزار رساند. کمااینکه در هفته گذشته با افزایش شانس نامزد دموکرات‌ها برای پیروزی در انتخابات، قیمت هر اونس طلا وارد کانال ۱۹۰۰ دلاری شد و تا ۱۹۵۰ دلار نیز پیش رفت. اگر فرض شود که اونس به ۲ هزار دلار برسد و دلار نیز تا ۲۲ هزار تومان عقب‌نشینی کند، باز هم سکه می‌تواند وارد کانال ۱۰ میلیون تومانی شود. در نتیجه آنچه که آینده کوتاه‌مدت سکه را رقم می‌زند، را باید در بازار ارز جست‌وجو کرد.   منبع: اقتصادنیوز لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 سکه قیمت سکه قیمت سکه ۳۰ هزار تومان میلیون تومان بازار ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، بازار حبوبات بیش از دو سال است که نوسان قیمت داشته و امسال تنها نخود است که تغییر قیمت زیادی نداشته است.

سال گذشته که تولید نخود کم بود و نرخ آن در بازار افزایشی شد برخی کشاورزان را به این سو هدایت کرد که نخود بکارند. از آنجا که تولید محصول در حوزه کشاورزی بدون برنامه انجام می‌شود و کشاورزان بر اساس رصد ساده بازار مبادرت به کشت محصولی می‌کنند معمولاً هر ساله با پدیده کم‌بود و بیش‌بود محصولات رو به رو هستیم.

سال گذشته کشور کمبود نخود را تجربه کرد و امسال با مازاد تولید رو به رو هستیم که اجازه صادرات هم ندارد. از این رو در حالی که هر کیلو گرم نخود در بازار بین ۶۵ تا ۷۲ هزار تومان به فروش می‌رسد نرخ انواع لوبیاچیتی، قرمز و سفید بالای ۱۰۰ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

ناصر مرادی، رئیس شورای ملی نخود و عضو هیأت مدیره انجمن حبوبات ایران پیش تر به مهر گفته بود، صادرات نخود در طول این سال‌ها با توجه به میزان تولید بین ۱۰ تا ۲۰ هزار تن در سال بود. سال ۱۴۰۲ با توجه به بهبود قیمت حبوبات از جمله نخود کشاورزان مبادرت به کشت بیشتر انواع حبوبات کردند. همچنین بارش خوب و نبود آفت آمار تولید را دو برابر کرد. همچنین مساله دیگر نرخ دلار بود. نخود ایرانی با توجه به خوش طعمی و کیفیت آن بازار پسند بوده و کشورهایی مانند پاکستان و عراق مشتری آن هستند و سال گذشته ازبکستان و امارات هم اضافه شدند. رشد قیمت حبوبات در بازار جهانی بازار حبوبات کاران را بهبود بخشید.

همچنین بر اساس گزارش گمرک جمهوری اسلامی در ۱۰ ماهه نخست سال گذشته نزدیک به ۷۵ هزار تن نخود از کشور صادر شد.

علیرضا پیمان پاک، قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در برنامه‌ای تلویزیونی درباره تنظیم بازار حبوبات عنوان کرد، در بازارهای جهانی انواع حبوبات تا ۷۰ درصد افزایش قیمت داشت و از هر تن ۱۱۰۰ دلار به میانگین ۱۷۰۰ دلار رسیده است؛ اما قطعاً با عرضه زیاد، تقویت تولید داخل و دورنمای کاهش قیمت در بازارهای جهانی قیمت حبوبات هم اصلاح خواهد شد.

وی یادآور شد که فصل برداشت جهانی حبوبات از خرداد شروع می‌شود و قیمت‌ها روند کاهشی خواهد داشت.

این مسؤول دولتی اظهار کرد، با تأمین ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه فراوان حبوبات قیمت‌ها در بازار تثبیت خواهد شد.

کد خبر 6098247 فاطمه امیر احمدی

دیگر خبرها

  • قیمت دلار، سکه، طلا و یورو چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳/ حرکت خلاف جهت سکه و طلا
  • بیت‌کوین به سمت صعود حرکت می‌کند؟
  • قیمت حبوبات از خرداد کاهشی می‌شود
  • قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اتحاد دلاری در کانال ۶۰ هزار
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز
  • حکمرانی آرامش در بازار طلا و ارز/ قیمت‌ها ریزشی شد
  • دلار باز هم نزولی شد
  • پیش‌بینی مهم از آینده بازار طلا