Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@02:56:53 GMT

چرا استفاده از ماسک سه لایه پیشنهاد می شود؟

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۸۶۴۵

چرا استفاده از ماسک سه لایه پیشنهاد می شود؟

ویروس کرونا کمتر از یک سالی است که مهمان همه کشورهای جهان شده و زندگی را برای همه ما سخت کرده است.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام تجهیز گستران ابوریحان، از ماسک زدن های طاقت فرسا گرفته تا تعطیل شدن مسافرت ها و دورهمی های خانوادگی. این ویروس که می تواند تمام افراد از کوچک تا بزرگ را درگیر کند معلوم نیست تا چه زمانی می خواهد وجود داشته باشد و از بین نرود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

درسال های قدیم زمانی که از شرایط سخت دوران جنگ صحبت می کردیم، شاید خیلی ها نمی توانستند تصور دقیقی از آن روزها داشته باشند و حال اکنون زمانی به وجود آمده که یک ویروس کوچک که با چشم نیز قابل دیدن نیست به اصلی ترین دغدغه ‌ی مردم تبدیل شده است.

اما فکر کنید که الان در سال ۱۴۰۰ هستیم و از این شرایط سخت نجات پیدا کردیم. ماسک زدن ها، بیرون رفتن ها، دورهمی ها و تمام آنچه که قبلا ما را اذیت می کرد دیگر تمام شده و می توانیم به راحتی به کارهایمان برسیم، دیگر خبری از محدویت های کرونایی نیست و خیلی راحت به مسافرت می رویم، با دوستانمان وقت می گذارنیم و نگران انتقال کرونا نیستیم.

شاید کمی برای شما عجیب باشد، اما در این مطلب قصد داریم یک نکته‌ی مهم را بررسی کنیم که کمک می‌کند دوباره به آن روزهای خوب برگردیم، چه باید کنیم تا بتوانیم بار دیگر به روزهای خوش غیر کرونایی بازگردیم و شاد زندگی کنیم؟ شاید باور کردنش سخت باشه که ما فقط با رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک های تنفسی استاندارد می توانیم این رویا را محقق کنیم!

ماسک سه لایه تنفسی از جمله مهم ترین اقدامات لازم جهت پیشگیری و کنترل ویروس کرونا است که به عنوان یکی از المان های مهم قطع زنجیره بیماری کوید ۱۹ به شمار می رود، اما منظور از ماسک استاندارد چیست؟ آیا زدن هرگونه ماسک می تواند تاثیرگذار باشد یا نه؟ ماسک ها انواع مختلفی دارند و بهترین نوع ماسک های تنفسی، ماسک سه لایه جراحی می باشد.

چرا استفاده از ماسک سه لایه پیشنهاد می شود؟

اصولاً ماسک های چندین لایه از پارچه اسپان باند و ملت بلون بدون بافت ساخته شده اند. این بدان معناست که در ساخت این ماسک از تکنولوژی خاصی استفاده شده که باعث شده ماسک نفوذپذیری بالایی داشته باشد و بتواند از اندام های تنفسی در برابر ویروس کرونا محافظت کامل به عمل آورد.

ویژگی دیگری که ماسک های دارای ملت بلون در اختیار ما قرار می دهند این است که از پارچه نرم و لطیف ساخته شده اند که به خوبی هوا را رد و بدل می کنند و ایجاد حساسیت نمی کند، همچنین به دلیل قرار گرفتن ملت بلون در لایه دوم همانطور که گفته شد از استحکام و نفوذپذیری بالایی برخوردار هستند.

ماسک های غیر استاندارد در واقع ماسک هایی هستند که یا دولایه هست و یا لایه میانی آن با لایه های بیرونی یکسان است.

یکی از ماسک های تنفسی ۳ لایه کشدار، ماسک دی فامد از تولید کارخانه ایرانی فامد می باشد، این ماسک تمام فاکتور های فوق را دارا می باشد.

ماسک‌های اصلی (در مقایسه با نمونه‌های تقلبی) از ۵ ویژگی مهم برخوردار هستند که در ادامه آن‌ها را مرور می‌کنیم:

۱. یکی از ماسک های سه لایه را برداشته و از وسط آن را شکاف دهید، لایه دوم را با فندک کمی حرارت دهید، در واقع ماسک سه لایه اصل باید آب شود نه اینکه بسوزد .

۲. یک راه ساده تر برای تست ماسک، قرار دادن ماسک در زیر آب است، در واقع میزان نفوذپذیری ماسک را با آب امتحان کنید اگر آب از ماسک رد شد، نمی توان به ماسک اطمینان کرد در صورتی که ماسک آب را در خود نگه داشت، می توان از ماسک استفاده کرد.

۳. همچنین می توانید ماسک مود نظر را روی صورت خود گذاشته و شعله یک شمع روشن را فوت کنید، در صورت خاموش شدن شعله شمع، از ماسک استفاده نکنید.

۴. به نوع دوخت کش ماسک توجه داشته باشید. ماسک های تنفسی اصل حتما کش پرس شده دارند. درصورتی که مشاهده کردید کش ماسک با چسب چسبانده شده از آن استفاده نکنید.

۵. ماسک تنفسی اصل دارای دو لایه از جنس اسپان باند ضخیم و لایه میانی ملت بلون (که شبیه دستمال کاغذی است) بوده که از گرماژ ۲۰ و ۳۰ گرم در آن استفاده شده است.

توجه داشته باشید که برای تهیه و خرید ماسک سه لایه می توان از داروخانه های معتبر و یا بصورت آنلاین از فروشگاه های اینترنتی اقدام کنید، اما حتما دقت کنید ماسکی که می‌خرید، ویژگی‌های بالا را داشته باشد، در ضمن، فروشگاه اینترنتی تجهیزگستران ابوریحان نیز، در راستای سلامت جامعه و کنترل این بیماری مهلک تمام تلاش خود را به کار گرفته تا انواع ماسک های تنفسی با کیفیت و اصل را به شما عزیزان ارائه دهد و نگرانی بابت تقلبی بودن کالاها نداشته باشید.

شما می توانید با مراجعه به سایت تجهیزگستران ابوریحان، جهت محافظت در برابر کرونا، بصورت اینترنتی و آنلاین در سریع ترین زمان ممکن، اقدام به خرید ملزومات مورد نیاز خود کنید، پس بیایید با کمک هم کرونا را از بین ببریم و باز هم دوران خوش زندگی را تجربه کنیم، با هم می‌توانیم این مهمان ناخوانده را شکست دهیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ماسك كرونا ماسک های تنفسی ماسک سه لایه ملت بلون ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۸۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم

دانشمندان برای اولین‌بار موفق به ساخت ورقه‌هایی از طلا شدند که ضخامت آن‌ها تنها یک اتم است. این ورقه‌ها که «گلدین» (Goldene) نامیده شده‌اند، می‌توانند کاربرد‌های مهمی در تبدیل دی‌اکسیدکربن و تولید هیدروژن داشته باشند. همچنین زمانی که طلا به اندازه یک لایه اتمی نازک می‌شود، خواص جدید نیمه‌رسانا پیدا می‌کند.

به گزارش دیجیاتو و براساس مقاله منتشرشده در نیچر، محققان دانشگاه لینشوپینگ سوئد برای ساخت این ورقه‌های طلا، از تکنیک ۱۰۰ ساله‌ای بهره بردند که آهنگر‌های ژاپنی برای جداسازی لایه‌های فلز‌های گران‌بها استفاده می‌کردند.

 ورقه‌های طلا درحالت عادی تمایل دارند جمع شوند و به همین دلیل اکثر تلاش‌های قبلی دانشمندان برای ساخت یک ورقه دو‌بعدی تک اتمی از این فلز ناکام مانده بود. اکنون محققان سوئدی با یک تکنیک قدیمی ژاپنی توانستند این مشکل را حل کنند.

ساخت ورق طلا با ضخامت یک اتم

محققان به‌دلیل خواص نوری، الکترونیکی و کاتالیزوری غیرمعمول در مواد دوبعدی علاقه خاصی به آن‌ها دارند. از زمان ایجاد گرافن در سال ۲۰۰۴ نیز دانشمندان از آن برای کاربرد‌های مختلفی استفاده کردند. گرافن به‌دلیل استحکام بالا، نازک‌بودن، انعطاف‌پذیری فوق‌العاده، وزن کم و رسانایی عالی گرما و الکتریسیته در صنایع مختلف مانند لوازم الکترونیکی، پنل‌های خورشیدی، نمایشگرها، لباس‌ها، کلاه ایمنی، زره‌های ضدگلوله، هواپیما‌ها و حتی کفش‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

اکنون ورقه‌های طلا می‌توانند همانند گرافن کاربرد‌های گسترده‌ای داشته باشند؛ هرچند فرایند ساخت این ورقه‌ها چندان ساده نبوده است. اتم‌های طلا تمایل به جمع‌شدن به سمت یکدیگر دارند، بنابراین صاف‌کردن و تبدیل آن‌ها صفحات یک‌اتمی دشوار است. دانشمندان داشنگاه لینشوپینگ برای ساخت این ورقه‌ها، لایه‌های نازک سیلیکون را بین لایه‌های تیتانیوم قرار دادند و سپس آن را با طلا پوشاندند.

مرحله دشوار این فرایند، درواقع خارج‌کردن ورقه‌های نازک طلا از دیگر مواد زیرین است. برای انجام این کار، محققان با کمک یک ماده شیمیایی به نام «موراکامی» توانستند این ورقه‌های نازک طلا را خارج کنند. آهنگر‌های قدیمی ژاپنی از این ماده برای ازبین‌بردن بقایای کربن استفاده می‌کردند.

این ورقه‌های نازک طلا در تبدیل دی‌اکسیدکربن، تولید هیدروژن، تصفیه آب و موارد دیگر می‌تواند کاربرد داشته باشد. علاوه‌براین، با این روش می‌توان میزان طلای مورداستفاده در وسایل مختلف را به میزان قابل‌توجهی کاهش داد.

دیگر خبرها

  • آلودگی هوا باعث تشدید بیماری‌های زمینه‌ای می‌شود
  • فیلم/ وضعیت خطرناک تنفسی در سه شهر خوزستان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رصد عنکبوت در سیاره سرخ
  • ساخت نازک‌ترین ورقه طلای جهان با ضخامت یک اتم
  • (ویدئو) مرگ جوجه‌ پنگوئن‌های امپراتور در پی ذوب بی‌سابقه یخ در قطب جنوب
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • عکاسی از انبوه عنکبوت‌ها روی مریخ