Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فعلی شورای حل اختلاف از نجات ۱۹۷ محکوم به قصاص از چوبه دار خبر داد و گفت بیش از ۶۰ درصد پرونده‌های موجود در این مجموعه به صلح و سازش طرفین منتهی می‌شود. به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، حجت الاسلام والمسلمین هادی صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف و معاون قوه قضاییه در مراسم گرامیداشت سالگرد بنیانگذاری شورا‌های حل اختلاف اظهار کرد: اعضای همه شور‌های حل اختلاف در سراسر کشور، تا کنون با کمترین امکانات بیشترین خدمات را ارائه کرده‌اند و تقدیر درخور و شایسته‌ای از آن‌ها به عمل نیامده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صادقی افزود: عرصه فعالیت شورا‌های حل اختلاف عرصه‌ای مردمی است که جهت تسهیل و حل و فصل اختلافات مردم در جوانب مختلف فعالیت می‌کند.
وی یادآور شد: مقوله داوری در شورا‌های حل اختلاف توسعه پیدا می‌کند و از دادگاه‌ها و اتحادیه‌های صنفی که می‌توانند در امر داوری و ترویج آن کمک کنند دعوت به افزایش همکاری داریم.
رئیس فعلی مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف از افزایش حقوق کارکنان این مجموعه خبر داد و گفت: ارتقاء مناسب پاداش کارکنان ۱۶۹ درصد است و در گذشته به دلیل نبود بودجه اعضای شورای حل اختلاف

صادقی از اجرای طرح صلح یاران خبر داد و اضافه کرد: این طرح در دست تهیه است و جمع زیادی تحت پوشش طلایه داران صلح قرار خواهند گرفت و از ظرفیت مردمی هم در اجرای این طرح بهره‌مند می‌شویم.

او همچنین تصریح کرد: در صدد هستیم تا با توجه به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع بیماری کرونا در سطح جامعه، رسیدگی‌های الکترونیکی را افزایش و ارتقاء دهیم.

رئیس مرکز توسعه شورا‌های حل اختلاف تاکید کرد: در سال گذشته از میان ۲۰ هزار پرونده که توسط اعضای شورای حل اختلاف مورد بررسی قرار گرفته است، ۱۲ هزار پرونده یعنی بیش از ۶۰ درصد آن‌ها به سازش منتهی شده است و بیش از ۵ هزار زندانی نیز از زندان آزاد شده است.

صادقی از نجات ۱۹۷ محکوم به قصاص در شش ماهه نخست سال جاری تا کنون، با میانجی‌گری عوامل اجرایی شورای حل اختلاف از چوبه دار خبر داد و گفت: در این رابطه حق خون و وجهه قهری را نیز پرداخت کرده‌ایم و کسی نمی‌تواند این حقوق را از بین ببرد و نادیده بگیرد.

در حال تکمیل..

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شورای حل اختلاف قوه قضائیه حل و فصل اختلاف ها حقوق کارکنان شورا های حل اختلاف شورای حل اختلاف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول

نرخ سود بین بانکی در هفته‌منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش بسیار جزئی به ۲۳.۵ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نرخ بهره بین بانکی مانند هفته قبل با کاهش بسیار جزئی همراه بود؛ این نرخ در هفته منتهی به 12 اردیبهشت ماه با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.5 درصد رسیده است.

نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 5 اردیبهشت ماه نرخ سود بین بانکی با کاهش یک صدم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.51 درصد رسیده بود. این نرخ از ابتدای سال جاری با روند کاهشی همراه بود به جز هفته منتهی به 29 فروردین ماه.  نرخ بهره بین بانکی در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شدو با 4 صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.52 درصد رسید.

نرخ بهره بین بانکی در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.48 درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری 23.62 درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش 4 صدم درصدی همراه شد و به 23.58 درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهرماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم
  • مدیرعامل شرکت پتروایران منصوب شد
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • نرخ سود بین بانکی تغییر کرد/ جزییات
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • مرکز مازندران بر مدار توسعه گردشگری قرار گرفت
  • ۴۴ هزار پرونده در معاونت حل اختلاف دادگستری ایلام مختومه شد