Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@00:47:04 GMT

سمفا اهرم فشاری برای سینمادارانی که خوش وعده نیستند

تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۹۹۸۹۶

سمفا اهرم فشاری برای سینمادارانی که خوش وعده نیستند

سینماهای کشور این بار برای پرداخت بدهی خود به دفاتر پخش بر سر دوراهی خوش حسابی و پرداخت به موقع از یک طرف و از طرف دیگر بدحسابی و برخورد با سمفا هستند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، بعد از کش و قوس‌های فراوان برای حل مسأله بدهی سینماداران به دفاتر پخش و همینطور تهیه‌کنندگان سینما، در نهایت پرداخت وام به عنوان راه‌کار نهایی برای تسویه حساب سینماداران با این دفاتر در نظر گرفته شد و قرار شد که سینماداران بدهکار هر چه زودتر برای اخذ این وام اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای حل مشکل مالی این چند ماه (از مرداد ماه تا ابتدای آبان) که سینماها بازگشایی شدند نیز سازمان سینمایی نیز تصمیم گرفت که سینماها فروش خودشان را داشته باشند و این معاونت میزان سهم دفاتر پخش را به آنان پرداخت کند. این تصمیم عملی شد و سازمان سینمایی معادل فروش خالص فیلم‌ها را به دفاتر پخش واریز کرد.

اما آنچه که باقی مانده بود کارکرد سمفا بود. سمفا به عنوان ترمینال و سامانه خرید و فروش بلیط سینماها، هدف بسیار مهمی داشت که عبارت بود از تقسیم سهم سینمادار و دفاترپخش در مبدأ. این سامانه در ابتدای مسیر و قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا مشکلات فنی کوچکی داشت که ظرف مدت کوتاهی حل شد. اما مشکل دیگر گلایه‌مندی سینماداران از این طرح بود. آنان مدعی بودند که با این روش سودی که سینمادار از موجودی پول‌ها در حساب‌های بانکی عاید آن‌ها می‌شده است و با آن می‌توانستند هزینه‌های سنگین سینماداری را رفع کنند، عملاً از بین می‌رفت. این انتقاد و مقاومت سینماداران از پذیرش سمفا باعث شد که ادامه مسیر مصادف شود با شیوع کرونا و بسته شدن سینماهای کشور.

سینماها تا ساعت 18 فعالیت می‌کننداعترض «جان بویه‌گا» علیه هواداران نژادپرست فیلم جنگ ستارگان

اما از سوی دیگر دلخوری دفاتر پخش از سینماداران به علت بدحسابی نیز قابل درک بود و باید به آنان نیز حق داده می‌شد. بنابراین سازمان سینمایی در اینجا تصمیم دیگری گرفت که به تعبیری باید آن را «حد وسط» تصمیمات اخیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست. 

تصمیم این بود که از این به بعد سمفا در مقام اهرم فشاری برای سینماداران بد حساب عمل می‌کند. توضیح اینکه سینماداران بعد از انتقاد از سمفا و تقسیم پول در لحظه، خواستار برچیدن آن شدند اما در صورتی که سمفا به طور کامل حذف می‌شد امکان جمع شدن بدهی سینمادران و بالا رفتن ناراحتی و اعتراض دفاتر پخش نیز محقق می‌شد و با این حساب مانند قبل این مشکل و اختلاف قدیمی میان سینماداران و دفاترپخش باقی می‌ماند. برای همین تصمیم جدید سازمان سینمایی این شد که سمفا از این به بعد تقسیم پول را در لحظه انجام ندهد و مدتی کوتاه به سینمادار فرصت می‌دهد تا بدهی خود را به دفاتر پخش پرداخت کند.

اما در صورتی که سینمادار بدحسابی کند، سمفا گیشه او را می‌بندد و از سوی دیگر پول دفتر پخش را خود به دفتر پخش واریز می‌کند. طبیعتاً امکان دارد که این روال تا مدتی برای سینمادار بدحساب باقی بماند.

به نظر می‌رسد که این طرح می‌تواند برای سینماداران کشور فرهنگ‌سازی کند که از این به بعد با پرداخت بدهی به موقع دفاتر پخش گردش مالی مناسبی در چرخه اکران سینمای کشور برقرار شود. 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سینمایی فیلم سینما سازمان سینمایی فیلم سینما سازمان سینمایی برای سینمادار دفاتر پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۹۹۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دانشجویان و اساتید در این تجمع ها، یکصدا انزجار خود را از جنایات رژیم صهیونیستی در غزه اعلام و همچنین رفتار خشونت آمیز ماموران امنیتی آمریکا با دانشجویان و اساتید دانشگاه آمریکا را محکوم کردند.

در خیزش اخیر دانشجویان آمریکا و اروپا، نکته مهم این است که دانشجویان و اساتید معترض از یک طیف و نژاد نیستند، حتی از یک دین و مذهب هم نیستند، مسلمان، مسیحی و حتی یهودی در برابر جنایات اسرائیل به میدان آمدند و در مقابل نظام حاکم آمریکا بر خلاف ادعای آزادی بیان و ادعای حمایت از حقوق بشر، اقدامات تنبیهی و تهدیدات جدی نسبت به دانشگاه ها، اساتید و دانشجویان انجام داده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجمع اساتید و دانشجویان یزدی در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکا
  • برخورد قاطع با تور‌های گردشگری غیرمجاز در کردستان
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • تولید الماس فقط در ۲ ساعت و نیم!
  • چگونه دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دانشمندان تنها در چند ساعت الماس تولید کردند
  • دلالان از بازار مسکن راضی نیستند!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را هم اخراج کرد!
  • گوگل ۲۰ کارمند دیگر را به علت حمایت از مظلومان غزه اخراج کرد