Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز یکشنبه در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار کرد: اینک فرصتی برای دولت آینده امریکا پیش آمده است که اشتباهات گذشته را جبران کند و با احترام به قواعد جهانی، به مسیر پایبندی به تعهدات بین المللی، بازگردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور افزود: جمهوری اسلامی ایران، همواره به تعهدات خود درصورت رعایت مسئولانه از سوی همه اطراف تعهد، پایبند بوده و تعامل سازنده با جهان را راهبرد خود می‌داند.

روحانی با تاکید بر پیروزی مقاومت ملت ایران در جنگ اقتصادی تحمیل شده توسط دولت آمریکا، اظهار داشت: مردم ایران با مقاومت قهرمانانه خود در برابر جنگ تحمیلی اقتصادی، اثبات کردند که سیاست فشار حداکثری امریکا محکوم به شکست است.

رئیس جمهور تصریح کرد: اینک زمان آن است که در سایه همکاری و هم‌افزایی ایران و همسایگان، شاهد ارتقاء امنیت و توسعه در منطقه باشیم و مسیر ثبات و رشد اقتصادی کشور، با قوت و سرعت هرچه بیشتر، پیموده شود.

روحانی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی دولت تاکید کرد: در شرایط رو به بهبود اقتصادی دولت با اتخاذ سیاست‌های متناسب مالی و کنترل و هدایت نقدینگی به سمت تولید و توسعه سرمایه گذاری، تقویت حفظ ارزش پول ملی و کمک به تولید ملی و رشد اقتصادی کشور را با قوت دنبال می‌کند.

رئیس جمهور همچنین در این جلسه وزیر اقتصاد را مکلف کرد در راستای ارتقای انضباط مالی و بودجه ای، فروش سهام و دارایی‌های مازاد دولتی و انتشار اوراق بدهی دولت را طبق برنامه مصوب ادامه دهد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پول ملی نقدینگی بازار رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۰۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود

به گزارش جام جم آنلاین البرز،علیرضا عباسی صبح چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در جریان بازدید از ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی اظهار کرد: این نمایشگاه فرصتی را برای نمایش توانمندی‌های تولیدی، صنعتی و صادراتی کشور از جمله البرز فراهم کرده و اتاق بازرگانی البرز نقش مهمی برای حضور شرکت‌های استان در این رویداد داشته است.

وی با ابراز خرسندی از حضور فعال مجموعه‌های تولیدی و صنعتی البرز در ششمین دوره نمایشگاه ایران اکسپو بیان کرد: به دنبال بازدید از نمایشگاه ایران اکسپو و گفتگو‌هایی که با مدیران و فعالان اقتصادی البرز در این نمایشگاه از جمله صنایع غذایی داشتیم، موانع موجود در مسیر کار شرکت‌ها مطرح گردید.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی تاکید کرد: بر اساس شعار سال که باید جهش تولید را با مشارکت مردم عملیاتی کنیم، در این میان استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی کشور در حوزه تولید و صنعت و خصوصا بخش‌های دانش بنیان بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی البرز به ویژه در حوزه تولید و صنعت گفت: می‌توانیم با همکاری بخش خصوصی البرز از این پتانسیل‌ها در استان برای تحقق هرچه بهتر شعار سال بهره‌برداری کرده و اقتصاد استان و به تبع آن کشور را شکوفا کنیم.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به استقرار درصد قابل توجهی از صنایع کشور در استان البرز عنوان کرد: البرز مزیت‌های بسیاری دارد که موجب شده بخش عمده‌ای از فعالیت‌های اقتصادی کشور در این استان شکل گیرد، این فرصت‌ها شامل نزدیکی به پایتخت، مسیر‌های ارتباطی و بازار چند میلیون نفری در دسترس است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان بسیاری در استان البرز فعال است، گفت: پیشنهاد ما این است که از ظرفیت شرکت‌ها و نیرو‌های تحصیل‌کرده و جوان شاغل در این حوزه برای بهبود سیمای اقتصادی و فرصت‌های صادراتی و افزایش ارزش افزوده استان البرز استفاده شود تا از خام فروشی جلوگیری شود و با ارتقای ارزش افزوده ارز آوری کشور تقویت گردد.

دیگر خبرها

  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است
  • رکوردشکنی در فروش نفت و رشد اقتصادی بالا با تکیه بر بازطراحی تجارت انرژی در دولت سیزدهم
  • یادواره ۲۴ شهید روحانی شهرستان‌های انار و رفسنجان برگزار شد
  • توافق ایران و امارات برای تقویت همکاری‌های تجاری
  • حمایت از ایرانیان خارج از کشور از دغدغه‌های مهم دولت است
  • ساخت شهرک سیر برای تقویت زنجیره‌ ارزش پیگیری شود
  • ذاکری: تنها ۱۸ درصد دارایی ها به بخش خصوصی واقعی واگذار شده است/ سرمایه‌ها در دست اقلیتی متمرکز شده که امروز امکان کنترل آنها نیست / هشدار نسبت به تهی سازی ظرفیت دولت با خصوصی سازی رانتی
  • باید از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای ارتقای ارزش افزوده و جلوگیری از خام‌فروشی استفاده شود
  • پشت پرده تصمیم رئیس جمهور چین برای ملاقات با وزیر خارجه آمریکا / توسعه و تقویت اقتصادی، راهکار چین برای مقابله با تحریکات آمریکا / چین بر جذب سرمایه گذاری خصوصی از آمریکا متمرکز است