Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان از سوی دبیرخانه دایمی جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ فراخوان نمایشنامه‌نویسی بیست‌وششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با تاکید بر ضرورت توسعه ادبیات نمایشی و تدارک متون تئاتری منتشر شد.

به گزارش ایسنا، در متن فراخوان آمده است:

دبیرخانه بیست‌وششمین جشنواره‌ ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک با در نظر داشتن شرایط سلامتی هنرمندان و مخاطبان در نظر دارد این دوره از جشنواره را با تاکید بر ضرورت توسعه‌ ادبیات نمایشی و تدارک متون تئاتری برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین منظور با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک، دفتر انجمن هنرهای نمایشی اندیمشک و انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در زمینه حمایت از نمایشنامه‌نویسی و تشویق به تولید آثار ماندگار با محوریت «نقش اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس» برگزار می‌کند.

موضوع‌ها:

ـ جلوه‌های مقاومت و ایستادگی مردم اندیمشک در بمباران چهارم آذر ۱۳۶۵ به عنوان طولانی‌ترین بمباران هوایی شهرها در هشت سال دفاع مقدس.

ـ نقش راه آهن اندیمشک در پشتیبانی از جبهه‌ها.

ـ پادگان دوکوهه اندیمشک.

ـ حماسه جسر (پل) نادری و مقاومت عشایر و مردم اندیمشک در ششم مهر ۱۳۵۹ در برابر ارتش رژیم بعث.

ـ پرداخت به جلوه‌های ایثارگری مردم خوزستان به ویژه مردم اندیمشک به عنوان دروازه‌ ورود استان خوزستان در دوران دفاع مقدس.

ـ بازشناسی نقش سرداران و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان و شهدای مدافع حرم به ویژه هشت شهید مدافع حرم شهرستان اندیمشک.

شرایط:

ـ در این جشنواره فقط نمایشنامه‌هایی پذیرفته می‌شوند که با استفاده از مضامین ذکر شده در فراخوان و با محوریت نقش استان خوزستان و شهرستان اندیمشک به نگارش در آمده باشند.

ـ هر نمایشنامه‌نویس می‌تواند تنها با ۲ اثر متقاضی حضور در این جشنواره باشد.

ـ نمایشنامه‌های برگزیده از سوی انتشارات نمایش اداره‌کل هنرهای نمایشی به صورت کتاب منتشر خواهد شد.

ـ تمامی آثار رسیده در بانک اطلاعاتی دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان برای دسترسی عموم و امکان تولید با اجازه‌ کتبی نویسنده قرار خواهد گرفت.

ـ پنج اثر معرفی شده توسط هیات داوران مورد حمایت مالی جهت تولید این آثار توسط مرکز هنرهای نمایشی کشور قرار خواهند گرفت.

ـ آثار تولید شده براساس نمایشنامه‌های برگزیده در دوره‌های آتی جشنواره ملی لاله‌های سرخ در اولویت انتخاب قرار خواهند گرفت.

ـ هر اثر به صورت سه نسخه چاپی و سه عدد لوح فشرده در قالب فایل word به همراه مشخصات کامل نویسنده (تلفن همراه و ثابت و نشانی محل سکونت) به نشانی دبیرخانه ارسال شود.

ـ آثاری می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند که تولید جدید محسوب شده و در هیچ جشنواره یا مسابقه سراسری نمایشنامه‌نویسی اجرا، ارایه و به چاپ نرسیده باشد.

ـ ارسال اثر به این جشنواره به منزله‌ پذیرش ضوابط و شرایط آن است.

جوایز:

بر اساس نظر گروه داوران به سه اثر برگزیده مسابقه جوایزی به شرح زیر تعلق خواهد گرفت:

ـ رتبه اول تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و ۱۰۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

ـ رتبه دوم لوح تقدیر و مبلغ ۷۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

ـ رتبه سوم لوح تقدیر و مبلغ ۵۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

گاه‌شمار:

ـ مهلت ارسال آثار: اول بهمن ۱۳۹۹.

ـ اعلام اسامی برگزیدگان: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹.

نشانی دبیرخانه:

خوزستان ـ اندیمشک ـ کوی زیباشهر ـ خیابان شهید دلپذیر ـ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک ـ صندوق پستی: ۳۷۱.

تلفن تماس: ۴۲۶۳۹۸۰۰ـ ۴۲۶۵۴۰۶۳-۰۶۱

نمابر: ۴۲۶۵۴۳۱۶-۰۶۱

همراه: ۰۹۱۶۰۶۱۱۵۸۸

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر نمایشنامه نویس دفاع مقدس انديمشك ملی تئاتر لاله های سرخ فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشنامه نویسی شهرستان اندیمشک استان خوزستان هنرهای نمایشی دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۶۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  فارس اعلام کرد: علاقه‌مندان به شرکت در ششمین دوسالانه بین‌المللی کارتون کتاب تا ۳۱ خرداد امسال (۲۰ ژوئن ۲۰۲۴)، با عضویت در سامانه جشنواره به نشانی www.booktoon.ir آثار خود را ارسال کنند.
آثار باید به صورت الکترونیکی با فرمت JPEG ارسال شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر شماره‌های تماس ۰۲۱۶۶۷۳۵۷۹۲ (داخلی ۲۱۶۱) و تماس بگیرند و ۰۹۱۰۵۰۳۹۳۲۰ و پست الکترونیک info@booktoon.ir در دسترس است.
محور‌های موضوعی این دوره از جشنواره شامل «کتاب، کودک و خانواده»، «کتاب، فراغت، نشاط و آرامش»، «کتاب، عصر دیجیتال و هوش مصنوعی»، «کتاب، کتابخانه و کسب‌وکار»، «کتاب، کتابخانه و پاتوق فرهنگی و اجتماعی»، «کتاب، کتابخانه و رویداد‌های مهم اجتماعی» است. همچنین «کتاب، فلسطین و مقاومت غزه» موضوع جنبی این دوره از جشنواره خواهد بود.
علاقه‌مندان می‌توانند در دو بخش حرفه‌ای (ویژه هنرمندان حرفه‌ای) و مبتدی (هنرمندان ایرانی که تاکنون در مسابقات داخلی و بین‌المللی شرکت نکرده‌اند) به ارسال اثر بپردازند.
شرکت در این رقابت برای هنرمندان حرفه‌ای و مبتدی آزاد است و هر هنرمند می‌تواند حداکثر ۵ اثر در موضوعات تعیین شده به سامانه جشنواره ارسال کند.
در بخش حرفه‌ای برگزیدگان این جشنواره (نفرات اول تا سوم)، علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی (به ترتیب ۱۰۰۰، ۷۰۰ و ۵۰۰ یورو) و ۳ نفر شایسته تقدیر علاوه بر لوح تقدیر و تندیس، هدیه نقدی ۸۰ میلیون ریالی دریافت خواهند کرد.
۶ نفر در بخش مبتدی، لوح تقدیر و هدیه نقدی ۵۰ میلیون ریالی دریافت می‌کنند.
لازم به ذکر است، برگزیدگان ایرانی این جشنواره، معادل ریالی جایزه را دریافت خواهند کرد.
به شرکت‌کنندگانی که آثار آنها به مرحله اول راه پیدا کند، گواهی الکترونیکی حضور و به برگزیدگان نسخه چاپی کتاب آثار تعلق می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • انتشار آگهی فراخوان عمومی جهت ارزیابی کیفی پیمانکاران راه و ترابری
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • تفاهم تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر منعقد شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • راهیابی ۲ نمایش از البرز به جشنواره سراسری تئاتر بچه های مسجد
  • تسویه حساب خواهر با برادر/ در «آگنیتاژ» پرواز می‌کنید؟
  • راهیابی دو اثر نمایشی به جشنواره ملی تئاتر مردمی بچه‌های مسجد