Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حکمرانی شایسته باید بر پایه دین و قرآن باشد، گفت: کنار گذاشتن دین از جامعه حرکت ناصوابی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بابلسر، آیت الله محمدباقر لائینی امروز در هشتمین اجلاس بین‌المللی دکترین جهانی دهه غدیر و دومین همایش " غدیر و حکمرانی شایسته" در سالن آمفی تئاتر دانشکده هنر و معماری پردیس دانشگاه مازندران در بابلسر، اظهار داشت: حکمرانی یک ضلع از مثلث حکم، حاکم و حکمرانی بوده و تا زمانی‌که یک قانون شایسته نداشته باشیم یک حاکم شایسته نخواهیم داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دانش ما دانش جامع و کاملی نیست و قانون زندگی که برآمده از فکر بشر باشد نمی‌تواند یک ریل صحیح از حکمرانی شایسته باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه حکمرانی شایسته باید بر پایه دین و قرآن باشد و کنار گذاشتن دین از جامعه خطا و ناصواب است، تصریح کرد: اگر انسان به یک قانون کامل و متقن دسترسی نداشته باشد بحث تدوین یک قانون جدید درست است اما وقتی انسان به یک قانون متقن و کامل چون قرآن دسترسی دارد دیگر کنار گذاشتن دین از حکمرانی ناصواب است.

لائینی تصریح کرد: تمدن امروز ما دانش بنیان است اما حکمت بنیان نیست چون اگر حکمت بنیان باشد بر مبنای دین اداره می‌شود.در سندی که از سوی بانک جهانی ارائه شده، حکمرانی خوب را دارای شش شاخصه نامیده که شامل پاسخگویی و حق اظهار نظر، ثبات سیاسی، اثربخشی دولت، کیفیت قوانین، حاکمیت قانون و کنترل فساد است.

اجلاس بین المللی دکترین غدیر در مازندران آغاز به کار کردرئیس ستاد دهه غدیر کشور: بابلسر میزبان اجلاس بین المللی دکترین جهانی غدیر شد

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه هر حکمرانی که از مسیر دین جدا باشد حتی اگر جلب نظر عمومی کند اما ناقص است، یادآور شد: باید دنبال یک قانون کامل مبتنی بر انسان شناسی دقیق و جامعه شناسی دقیق بود که چیزی غیر از قرآن نیست.

لائینی با بیان اینکه دولتی که قادر باشد کرامت دنیایی و آخرت انسان را تامین کند یک دولت کریمه است، گفت: دولتی که بتواند زمینه وفور نعمت در جامعه را فراهم کند و معتقدیم هرچه بیشتر با خدا کنار بیائیم و دستورات را پیروی کنیم آن فراخ برکات بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه حکمرانی شایسته باید زمینه یاس دشمنان را به وجود آورد نه اینکه چراغ سبز نشان دهیم و زمینه سلطه آنها را فراهم شود، تصریح کرد: دیپلمات و دموکرات برای ما فرقی ندارد و به فرموده امام راحل(ره) همه آنها با ما دشمن هستند و اقتصاد ما و سیاست ما باید متکی به داخل باشد.

رونمایی از مجموعه مقالات همایش

مجموعه مقالات سخنرانی با عنوان غدیر و حکمرانی شایسته در هشتمین اجلاس بین المللی دکترین جهانی دهه غدیر در بابلسر مازندران برگزار شد.

کتاب نفیس مجموعه مقالات سخنرانی با عنوان غدیر و حکمرانی شایسته با حضور آیت الله لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران، آیت الله سلیمانی نماینده ولی فقیه در کاشان، حجت الاسلام قلی‌پور امام جمعه بابلسر، حجت الاسلام ابوترابی مدیر حوزه علمیه استان مازندران، حجت الاسلام فلاح مدیر مرکز خدمات استان مازندران، زارع مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، نوذری رئیس دانشگاه مازندران، حلیمی رئیس دانشکده الهیات مازندران در بابلسر رونمایی شد.

انتهای پیام/686/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در مازندران اجلاس بین المللی دکترین کنار گذاشتن دین حکمرانی شایسته یک قانون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۹۰۱۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان با تاکید بر لزوم ثبات مدیریت در شهر گفت: بر اساس فرمایشات مقام‌ معظم رهبری مبنی بر ثبات مدیریتی، تغییرات بسیار در مدیریت شهری آسیب جدی به توسعه شهرها وارد می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در همایش روز ملی شوراها که در استانداری خوزستان اظهار کرد: در بعضی استان‌ها اقدامات خوبی صورت گرفته است که انتظار می‌رود به همین نسبت در شهرهای استان خوزستان نیز کارهای مؤثری انجام شود.

وی افزود: مسئول هر منطقه شهرداری نباید منتظر بیان مشکلات از سوی مردم باشد، بلکه خود باید نقاط بحرانی را شناسایی و رفع کند؛ حداقل کاری که فرمانداران، بخشداران و شوراها می‌توانند انجام دهند، کاهش مشکلات مردم است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان بر ضرورت حل مشکلات شهرها و روستاهای استان تاکید کرد و ادامه داد: لازم است که در هر شهری یک یا دو خیابان اصلی به عنوان الگو، زیباسازی شود تا مردم متوجه اقدامات شهرداران شوند.

موسوی‌فرد تصریح کرد: به عنوان مثال در کوی علوی اهواز که ۱۹ خیابان اصلی و ۶۱ خیابان فرعی دارد، ابتدا مشکلات و نقاط ضعف این منطقه شناسایی و بخشی از کار توسط دستگاه‌های موجود در استان انجام شد.

وی با اشاره به ثبات مدیریتی در شهرداری‌ها گفت: کسانی که شهردار را انتخاب می‌کنند از ابتدا باید صلاحیت فرد را بررسی کنند، بعضی شهرها در سه تا چهار سال اخیر چند شهردار انتخاب کردند که یک اشکال بر عملکرد شورای شهر است، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ثبات مدیریتی، تغییرات بسیار در مدیریت شهری آسیب جدی به توسعه شهرها وارد می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان اضافه کرد: ما مسئولان باید در فرصت باقیمانده به نحوی کار کنیم تا مورد رضایت خدا و مردم قرار گیرد و حق‌الناس بر گردن ما نباشد.

کد خبر 748780

دیگر خبرها

  • لزوم امید آفرینی در لرستان/ رسانه‌ها از روی حدس و گمان قلم نزنند
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • تأکید نماینده ولی فقیه در لرستان بر رفع موانع تولید
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • ببینید | سرکار گذاشتن مردم توسط دولت رئیسی به روایت یک نماینده مجلس
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • تغییر زیاد در مدیریت شهری آسیب‌ جدی به شهر وارد می‌کند